Istället för mat efter träning?

Home Forums Kosttillskott Istället för mat efter träning?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 30 total)
  • Author
    Posts
  • #466024

    Har läst igenom ett par trådar här på forumet om gainers och de man bör lyssna på undviker gainers som pesten..

    Men nu är det såhär att jag har ingen aptit efter träningen och undrar då hur ni tycker jag löser det på ett galant vis?

    Make me wise!

    Peace

    #66019
    #466025

    DIREKT efter träningen, vassle. Inom en timme, mat. Ät inte mycket mat före passet, då kmr du vara vrålhungrig efter = win.

    #466026
    snoozarn wrote:
    DIREKT efter träningen, vassle. Inom en timme, mat. Ät inte mycket mat före passet, då kmr du vara vrålhungrig efter = win.

    Bara vassle? Jag behöver väll ändå lite kolisar? jag är ju en hardgainer kan inte leva på protien… Spelar ingen roll hur mkt jag äter innan passet har ändå ingen aptit efter träning det har med utmattningen efter passet att göra, kan omöjligt äta om jag är utmattad eller trött (det suger men så äre) :S

    #466027

    Mjölk.

    #466028

    Styrketräning har en aptitdämpande effekt (speciellt för män). Som Grub skriver, ta ett glas mjölk direkt efter passet och vänta någon timma så kommer aptiten komma krypande, tro mig. ;)

    #466029

    Gainers el kolh/protein blandningar är utmärkt efter passet, har själv heller aldrig lust att äta direkt efter passet & har du svårt att gå upp i vikt är det perfekt tillfälle att fylla på med kolh/protein men behöver inte va ngn megadrink heller utan satsa på ca 50 g kolh & 30-40g protein + lite kreatin sen kan du äta mat 1-1,5 timme efter det.

    #466030
    Quote:
    nej man behöver inte ”kolisar”

    +1

    …men om man nu ska äta kolhydrater så är det bättre att käka dem före och under passet…men istället för gainer kan man ju exempelvis käka en snickers eller vad som helst annat gott, så just Gainer är ju onödigt.

    #466031
    Flessa wrote:
    Word.

    Sedan är det inte sådan superpanik att äta precis precis efter att man tränat styrketräning.

    Agree… men en fråga:

    nån som har förslag på hur man kan mixa sin egen proteindrink?
    t.ex mjölk, bananer osv, billigt alternativ att ta direkt efter träningen bara

    #466032
    malawiglenn wrote:
    kallar du bananer billigt?

    30gram vassle kostar väl ca 3-5kr

    Mina föräldrar köper hem det ändå, så billigare för mig iaf ^^

    Flessa wrote:
    Ett stort glas mjälk och en banan, du svarade ju dig själv.. :)

    haha okeei… lite kakao till det blir nog bra med :)

    #466033
    Flessa wrote:
    Har du bananer och mjöl hemma som du nämner, så är det ett ypperligt alternativ, tycker jag allt. :)

    Mjölk kan va rätt dåligt av här hemma,
    kan man på nåt sätt göra en god proteindrink av vatten? :)

    #466034
    Flessa wrote:
    Då är det ju nog vassle som är det billigaste alternativet du kommer över… Jag hade satsat på det i ditt fall ,faktiskt. :)
    malawiglenn wrote:
    ja, be dina föräldrar köpa hem mjölkpulver och äggpulver ;-)

    Problemet är att dom ”tror” nog inte på det här med pulver…
    vet inte hur jag ska förklara detta men endel föräldrar som inte tränar ser
    allt det här pulvret som onödigt.
    ”Nee pulver får du lägga dina egna pengar på, ät vanlig mat ist”
    Men det är inga problem att be dom köpa hem bananer :p

    #466035
    Flessa wrote:
    Du borde ju lätt kunna handla hem 1 Kg vassle iallafall? kan ju få det för runt 120-150 spänn…:)

    Hur länge räcker det d? :) Aldrig provat

    #466036
    malawiglenn wrote:
    beror ju på hur mkt du tar!!! du borde ha tillräckligt med mattekunskaoer att utifrån hur stor mängd samt frekvens kunna räkna ut det…

    Om jag säger såhär då, hur mkt är rekommenderat intag?
    Jag har ju aldrig använt det o vet inte hur mkt man tar per gång.
    1 dl? 3 skopor? 1 skopa?

    #466037
    malawiglenn wrote:
    har du aldrig ens läst på en kosttillskottssida om vassle?!!

    rekomenderad dos är 20-30gram.

    Nej.
    Okei, tack

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 30 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.