JulPyssel Egen Pre Workout. Doseringsförslag

Home Forums Kosttillskott JulPyssel Egen Pre Workout. Doseringsförslag

  • This topic is empty.
Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author
    Posts
  • #66783
    #471904

    Jag har nu beställt en kapsel maskin och lite ingredienser till mig själv i julklapp och tänkte då göra min egna preworkout på kapsel.

    Dom ingredienserna som jag köpte och kan använda är:

    Taurine
    AAKG
    Kreatin Monohydrat
    Kreatin Magna
    Citrulline
    HMB
    BCAA
    Beta alanine

    Det jag undrar är hur många gram som jag borde dosera av varje ingrediens per portion? (Jag väger ungefär 90kg)

    Sen har jag även Gakic pulver som jag funderar på att blanda i eller kapsla för sig. Eftersom det är omöjligt att dricka.

    Jag kände att jag behöver nog även lite stims till så jag köpte jag även ALRI Hyperdrive 3.0. och tänkte ta en sån tablett med varje workout om jag känner mig seg, annars tar jag nog mina vanliga koffeintabbs
    :P

    #471905
    *L.R* wrote:
    hur många kapslar hade du tänkt att svälja innan träning..??

    varför är gakick omöjligt att dricka??

    Det där var inte det jag frågade.

    #471906
    fenyletylamin wrote:
    Jag har nu beställt en kapsel maskin och lite ingredienser till mig själv i julklapp och tänkte då göra min egna preworkout på kapsel.

    Dom ingredienserna som jag köpte och kan använda är:

    1,5gram Taurine
    2 gramAAKG
    4 gram Kreatin Monohydrat
    2gram Kreatin Magna
    2 gram Citrulline
    1gram HMB
    10 gram BCAA
    3-5gram Beta alanine

    Det jag undrar är hur många gram som jag borde dosera av varje ingrediens per portion? (Jag väger ungefär 90kg)

    Sen har jag även Gakic pulver som jag funderar på att blanda i eller kapsla för sig. Eftersom det är omöjligt att dricka.

    Jag kände att jag behöver nog även lite stims till så jag köpte jag även ALRI Hyperdrive 3.0. och tänkte ta en sån tablett med varje workout om jag känner mig seg, annars tar jag nog mina vanliga koffeintabbs
    :P

    Venom hyper drive är en super bra produkt.

    Det enda man måste tänka på är att den sitter i ganska länge.

    Man bör bara inta den på förmiddagen.

    1,5gram Taurine
    2 gramAAKG
    4 gram Kreatin Monohydrat
    2gram Kreatin Magna
    2 gram Citrulline
    1gram HMB
    10 gram BCAA
    3-5gram Beta alanine du får dosera detta efter vad du själv tycker är lagom.

    #471907

    Tack för tipsen, kom gärna med fler. Här ska kapslas!
    Hyperdrive har jag fått smakprover på och testat innan så jag vet att den funkar riktigt bra.

    Till svar på hur många kapslar jag ska svälja innan träning så vet jag inte riktigt hur många det bli en då jag inte börjat pilla med det en. Men det blir väl som ett hemmagjort animal pak/animal pump och allt vad dom heter typ ! :P

    Har du prövat att dricka gakic själv eller?
    Det tar emot ganska rejält (av min egen erfarenhet.)
    Inget är ju ”omöjligt” att dricka men bra nära.

    #471908

    Låter som skoj faktiskt, berätta mer allt eftersom du får ihop några batchar kappslar o provat.

    #471909

    Lönar det sig verkligen ekonomiskt eller gör du det mest för skojs skull?

    #471910

    Ekonomiskt borde det nog vara dyrare men man kan ju ha i det man själv vill, och det är faktiskt för skojs skull också.
    Jag ska pröva blanda när jag får paketet på posten, jag beställde för någon dag sedan så jag vet inte om jag får det förre jul.

    Någon som har mer förslag på möjlig dosering?

    #471911

    Olles doseringsförslag såg väl vettigt ut.

    En fråga bara, har du tänkt ta allt i nån stor bunke/hink eller liknande och försökt röra om så gott det går eller hur hade du tänkt dig? Ska du bara kapsla allt för sig och vill veta förslag på mängder?

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.