Koffein tabletter

Home Forums Kosttillskott Koffein tabletter

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 51 total)
  • Author
    Posts
  • #455630

    Ni som använder er av koffeintabletter innan träning, hur mycket skillnad märker ni mot att dricka kaffe? Är det någon som märker någon större skillnad?

    #65613
    #455631

    Det är väl underbyggt att koffein är fettförbrännande :)

    Håller mig själv bara till kaffe, det är godare :p

    #455632

    Brukar ta en koffeintablett ca 1 timme innan träning, och jag brukar känna mig piggare och ha mer energi. Vet inte om de är inbillning eller vade de nu är men de funkar i alla fall ;)

    #455633

    Om du tar koffeintabletter eller dricker kaffe var gång innan du tränar bör du bli tolerant och inte märka av effekterna märkbart på sikt

    när jag tagit koffein var dag ett par veckor är den märkbara effekten minimal.

    Sen hjälper det förbränningen ändå!

    #455634

    Koffeintabletter ger en bättre prestationshöjande effekt än vad koffeinet från kaffe ger i samband med träning.

    #455635

    Källor?

    #455636

    Vanligt starkt kaffe 800 mg/l Kopp, 15 cl 120 mg
    Koffeintabletter (apotekets) 100 mg/styck 1 tablett 100 mg

    Innehåller mer mg koffein i vanligt ”starkt” kaffe. Dock är det nog som Sami säger att koffeintabletter är bättre då det är mer koncentrerat och inte lika utblandat som drickkaffe.

    [http://sv.wikipedia.org/wiki/Koffeintabletter]

    #455637
    Samquente wrote:
    Koffeintabletter ger en bättre prestationshöjande effekt än vad koffeinet från kaffe ger i samband med träning.

    Det vill jag också minnas att Grub har sagt. Frågan är väl om det är någon märkbar skillnad i praktien.

    #455638

    Min vetenskapliga studie :

    Koffeintabs från GG : Funkar bra och gör det de ska, eftersmaken i
    munnen om man inte sväljer dem fort nog är ingen höjdare. Jag tar
    dem 40-60min innan träning.

    Kaffe : Det rinner ner, 5min senare sitter jag på holken och blir
    sittandes där ett par timmar. När jag väl kommer ner till gymmet
    med svidande [censur] så har koffeinet redan lämnat kroppen.

    ;)

    #455639

    Jag dricker ju inte kaffe… men tar jag tex 3 koffeintabletter ca nån timme innan joggi´ngen får ja mer kraft i backarna tex.. ja känner klar skillnad när ja joggar på koffein;)

    #455640

    om du ska använda koffeintabs så beställ dem från USA eller från farmacia. apotekets tabs är ett rån…

    #455641

    Jag märker i stort sett bara skillnad om jag tar koffeintabletten på morgonen innan joggingen. Blir lite piggare och på lite bättre humör. Tar jag en på eftermiddagen brukar den av någon anledning inte ge lika stark effekt.

    Kaffe smakar äckligt men luktar gott.

    #455642
    rinse wrote:
    om du ska använda koffeintabs så beställ dem från USA eller från farmacia. apotekets tabs är ett rån…

    Jo tack, dom e svin dyra på apoteket. Men ofta är de så jävla dumt att man måste typ beställa för 500 kr annars är de typ frakt på 200 spänn! De suger lite.. Men kan ni tipsa om nån sida där man kan köpa koffein tabletter för en billigare peng kanske:o

    #455643

    Jag blir varken pigg på kaffe eller koffeintabletter, undrar vad det kan bero på?:|

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 51 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.