Kolhydrater

Home Forums Kosttillskott Kolhydrater

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 17 total)
  • Author
    Posts
  • #469365

    Hej, jag tränar styrketräning kombinerat med kondition. Efter träningen behöver man ju protein och kolhydrater, right? Jag har ett protein pulver och har tänkt att köpa rent kolhydratpulver och blanda i. Hur mycket kolhydrater behöver man ungefär trycka i sig efter ett träningspass? Direkt efter, äter naturligtvis ett stort mål när jag kommer hem. Tack för snabbt svar.

    #66183
    #469366

    frågan är om du änns behöver det då det är socker du kommer slänga i dig då käka 1 extra slev pasta istället

    #469367
    Baronpanda wrote:
    frågan är om du änns behöver det då det är socker du kommer slänga i dig då käka 1 extra slev pasta istället

    Jo fast för att få en optimal återhämtning så behövs väl det kolhydrater samt protein 5-20 min efter träning, vilket jag aldrig hinner att få i mig. Därför skulle det vara lättare med pulver.

    #469368

    Behövs inga kolhydrater DIREKT efter träning

    #469369
    malawiglenn wrote:
    men du behöver inte optimal återhämtning eftersom du ÄR inte elitidrottare och tränar 2-3 pass om dagen..

    Det har du helt rätt i, men vill ändå få möda för det jag gör, och om jag skiter i att äta efter så bryts väl muskler ner vilket ja helst vill slippa :D, ja har bara hört vad andra säger, de kan vara helt fel, men de är de ja har hört iallafall.

    #469370

    dina muskler bryts inte ner för att du inte får i dig kolhydrater 20min efter träning ;) kör på proteinaren och ät sen riktigt mat.

    #469371

    Har iofs hört att kolhydrater påskyndar proteinupptaget? Annars är de ju mest till för återhämtningen.

    #469372

    Kan man inte bara lägga in en ”syntax error” varje gång någon i formumet skriver kolhydrater + direkt efter träningen + 5 minuter

    #469373
    Flessa wrote:
    Personligen rekommenderar jag dig starkt Body Science EAA-XX.

    Hmmm…

    #469374

    Efter snart 25 år i branchen har jag fattat att INGA kolisar behövs!! Jag äter max 20g kolisar per dygn these days…kör ingen cardio & är MÄTT & äter mig alltid nöjd… Jag behöver mindre sömn & mår som en prins samt har aldrig varit i bättre form offseason…
    See pic:
    [img=http://www.zonecapone.com/bilder/caponemix/zone91kgjuly10SMALL.jpg]I GO OUT ON A LIMB & SAY:
    FUCK CARBS THEY ARE THE ROOT OF ALL EVIL! :emo-thumb

    ZONE

    #469375

    Flessa!

    Jag måste fråga nu, försöker du få spons av MMsports eller något? DU nämner deras produkter ganska ofta och länkar till deras sida?

    Inget emot MMS, eller att du lobbar, mest nyfiken :nerd:

    #469376

    När man är äldre behöver man inte så mycket kolhydrater och kcal per dag.

    Vissa yngre personer dock få väldigt bra resultat av att öka sitt totala Kcal per dag och kolhydraterna.

    Har som sagt noterat att vissa personer utvecklas bättre när man tillsätter lite extra kolhydrater.´

    Vad som fungerar för en person fungerar inte för andra.

    Personligen äter jag väldigt lite kolhydrater.

    #469377
    Flessa wrote:
    nope, gillar bara deras EAA-XX starkt.

    Skulle även kunna rekommendera X-tend om det är så. :)

    EAA-XX är enligt mig EAAprodukt nr 1.

    X-tend BCAA produkt nr 1.

    :)

    Jag har inte heller något emot detta men det blir lite konstig när du går in o rekomenderar EAA i en tråd om kolhydrater… och ska vi vara riktigt ärliga så är det väl så att du jobbar… eller vill jobba på MMSPORTs:|

    #469378
    malawiglenn wrote:
    läs istället för att gå på massa töntiga rykten… du behöver protein efter träningen, inte kolhydrater – kolhydrater behövs inte för proteinsyntesen.. det verkar helt klart så att du behöver en grundläggande kurs i tränings och näringslära.. läste du inte idrott A på gymnasiet?

    Det där läste jag vi om på kursen ”styrketräning” synd dock att det inte var med på A-kursen.
    Kolhydrat efter är vad jag kunnat läsa inte nödvändig såvida det inte är ett riktigt hårt konditionspass, där det då kan hjälpa till med återhämtningen (glykogeninlagringen?). Dock är jag inte säker på att man behöver det ens då. Men ska man köra något mer på kvällen och kört exempelvis en tung löprunda på förmiddagen kan det nog vara på sin plats med lite kolhydrater direkt efter, men maten är viktigast skulle jag säga. Så om du enbart styrketränat hadwe jag skippat kolhydraterna och kört protein, eller helt enkelt dragit hem och ätit mat.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 17 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.