kolhydrater malto VS vitargo

Home Forums Kosttillskott kolhydrater malto VS vitargo

  • This topic is empty.
Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • Author
    Posts
  • #71413
    #561536

    Hej jag har undrat ett tag nu vad skillnaden är mellan:

    VITARGO (gymgrossisten tex)

    MALTO (gymvaruhuset tex)

    Malto kostar 500kg för 25kg
    Vitargo kostar 900kg för 5kg

    Kan ju inte vara samma skit, kommer ta detta tillsammans med EAA innan/efter träning och 50gram åt gången.

    Hjälp mig :)

    #561538

    Seriöst, det finns en nästan identisk tråd 4 snäpp under denna. Hade du inte kunnat kolla i den och ställt frågan där om något fortfarande hade varit oklart? Dessutom får man fram MASSVIS med trådar om man bara gör sig besväret att skriva in ”vitargo” i sökmotorn uppe till höger på sidan.

    #561540
    Tyskn wrote:
    Seriöst, det finns en nästan identisk tråd 4 snäpp under denna. Hade du inte kunnat kolla i den och ställt frågan där om något fortfarande hade varit oklart? Dessutom får man fram MASSVIS med trådar om man bara gör sig besväret att skriva in ”vitargo” i sökmotorn uppe till höger på sidan.

    snälla vad är det som är svårt, nej den frågan svaras inte direkt där dom pratar mer om carbosyn vilket jag uppfattat inte är samma som malto så snälla kladda i någon annan tråd.slut

    #561542

    [http://forum.body.se/showthread.php?t=41749&highlight=vitargo]

    [http://forum.body.se/showthread.php?t=32715&highlight=vitargo]

    [http://forum.body.se/showthread.php?t=23129&highlight=vitargo]

    Där har du lite att läsa. Jag kan säga som så att det är roligare att hjälpa någon med lite trevligare attityd. Vet du vad jag sökte på? ”VITARGO” Tro det eller ej, men jag hittade svar.

    #561544

    [http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=130750] – Behövs det två trådar?

    #561546
    nible wrote:
    [http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=130750] – Behövs det två trådar?

    Du behöver inte kommentara som en liten snorunge, kladda någon annanstans. Kanske har rätt brottom med svar…..

    #561548
    anders172 wrote:
    Där har du lite att läsa. Jag kan säga som så att det är roligare att hjälpa någon med lite trevligare attityd. Vet du vad jag sökte på? ”VITARGO” Tro det eller ej, men jag hittade svar.

    Jag påpekade bara bestämt att man kan använda sig av sökfunktionen innan man postar en ny tråd. Jag tror att det står en notis om det i forumreglerna med.
    Vad är det som är så mycket trevligare med ditt sarkastiska ”Vet du vad jag sökte på? ”VITARGO” Tro det eller ej, men jag hittade svar.” än med min uppmaning?

    brunk wrote:
    Du behöver inte kommentara som en liten snorunge, kladda någon annanstans. Kanske har rätt brottom med svar…..

    Jag tycker att den här attityden är betydligt värre. Som det ser ut, verkar vår herr brunk vara pappas lilla guldgrabb, och vara van vid att få allting serverat på silverfat.
    Om jag hade haft bråttom med att få reda på något så hade jag åtminstone försökt leta efter svaret själv, framförallt om det är så lätt som det är här på forumet.

    Men men, nu verkar han fått svar på sin fråga iaf.

    #561550
    brunk wrote:
    Du behöver inte kommentara som en liten snorunge, kladda någon annanstans. Kanske har rätt brottom med svar…..

    Som jag skrev tidigare, det är ofta samma folk som hänger här och på kolo så varför skulle du få snabbare svar om du startade i båda forumen?

    Annars håller jag med de andra, sökfunktionen och google brukar vara rätt snabba att ge svar på det man letar efter.

    #561552

    Malto är en mycket snabb kolhydrat men
    Vitargo är snabbare och bättre på att lagra in glykos efter aktivitet.
    Men Vitargo är knappast prisvärt i jämförelse med malto

    #561554
    fenyletylamin wrote:
    Malto är en mycket snabb kolhydrat men
    Vitargo är snabbare

    Endast om du intar dem separat utan aminosyror, protein eller likande – och hur många som tränar styrketräning gör det?
    Vitargo är därimot lite snällare mot magen, vilket är ett plus för de som är känsliga.

    #561556
    Joachim Bartoll wrote:
    Endast om du intar dem separat utan aminosyror, protein eller likande – och hur många som tränar styrketräning gör det?
    Vitargo är därimot lite snällare mot magen, vilket är ett plus för de som är känsliga.

    Både helprotein och fria aminosyror påverkar helt riktigt upptagshastigheten men detta gäller både maltodextrin och Vitargo.

    Vitargo har högre upptagningshastighet och snabbare glykogeninlagringshastighet än maltodextrin oavsett om det intas enskilt eller tillsammans med aminosyror/protein.

    #561558
    Petter__Jonsson wrote:
    Både helprotein och fria aminosyror påverkar helt riktigt upptagshastigheten men detta gäller både maltodextrin och Vitargo.

    Vitargo har högre upptagningshastighet och snabbare glykogeninlagringshastighet än maltodextrin oavsett om det intas enskilt eller tillsammans med aminosyror/protein.

    Men frågan är ju om dom där minuterna har någon påverkan för styrketränande individer?

    Glykogeninlagringshastigheten beror väl bara på hur snabbt det kommer ut i blodet? Båda är ju glukos när det kommer ut i blodet.

    #561559
    KniveN wrote:
    Men frågan är ju om dom där minuterna har någon påverkan för styrketränande individer?

    Nej, det funkar lika bra med pasta, ris, havregryn osv.

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.