kombinera bcaa och vassle.

Home Forums Kosttillskott kombinera bcaa och vassle.

  • This topic is empty.
Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author
    Posts
  • #49783
    #119954

    hejsan!

    har läst en massa trådar om just det här men står olika i alla…

    så min fråga är:
    jag dricker xtend direkt efter avslutat gympass ca 10-20g. kan jag ta en protein drink med lite kolhydrater direkt efter det? eller ska man vänta ca en halvtimme?
    vissa säger att man kan det det, och vissa inte..

    vad stämmer?

    #119955

    vänta en stund, annars är lite av poängen med aminosyrorna borta. Dvs att de går extremt snabbt ut, mao vassle ner i magen på samma gång gör det långsammare.

    #119956
    Albin wrote:
    vänta en stund, annars är lite av poängen med aminosyrorna borta. Dvs att de går extremt snabbt ut, mao vassle ner i magen på samma gång gör det långsammare.

    okej, så bcaa drekt efter gymmet, sen vänta ca 15-30 min sen vasslen.

    #119957

    Nu vet jag inte om jag har rätt men jag kör 1 st BCAA innan passet samt går och smådricker 1 st under passet. Sedan kör jag Proteindrink efter passet.

    På de förpackningar jag dricker av står när och hur mycket man skall ta av produkten.

    #119958
    secret692 wrote:
    Nu vet jag inte om jag har rätt men jag kör 1 st BCAA innan passet samt går och smådricker 1 st under passet. Sedan kör jag Proteindrink efter passet.

    På de förpackningar jag dricker av står när och hur mycket man skall ta av produkten.

    Allt är ju relativt dock, på WNT´s aminosyrekapslar står det att man skall ta motsvarande 1.75g om jag inte minns fel. På en annan burk står det 7gram.

    #119959
    secret692 wrote:
    Nu vet jag inte om jag har rätt men jag kör 1 st BCAA innan passet samt går och smådricker 1 st under passet. Sedan kör jag Proteindrink efter passet.

    På de förpackningar jag dricker av står när och hur mycket man skall ta av produkten.

    Det funkar väl bra eller?

    Personligen tror jag inte den praktiska effekten blir särskilt mycket högre av BCAA innan under + vassle än bara Vassle efter. Men om man är kosttillskottsjunkie som jag så känns det bättre! :)

    #119960
    Indec wrote:
    Det funkar väl bra eller?

    Personligen tror jag inte den praktiska effekten blir särskilt mycket högre av BCAA innan under + vassle än bara Vassle efter. Men om man är kosttillskottsjunkie som jag så känns det bättre! :)

    Det funkar bra för mig ja :)

    #119961

    Känns lite onödigt att ta både före och under passet tycker jag. Jag menar det du tar innan försvinner inte på 10 min. Ta amino före och vassle efteråt.

    #119962
    secret692 wrote:
    Nu vet jag inte om jag har rätt men jag kör 1 st BCAA innan passet samt går och smådricker 1 st under passet. Sedan kör jag Proteindrink efter passet.

    På de förpackningar jag dricker av står när och hur mycket man skall ta av produkten.

    Samma koncept här… :-)

    #119963

    Tycker du tar en proteindrink å någon riskaka(naturell sort) efter gympasset istället.
    Jag tycker personligen att man bör ta eaa/bcaa innan eller under passet..
    Har ju tyvärr ingen fakta på vad som är bäst men folk rekommenderar ju alltid VASSLEprotein framför aminosyror efter passet.. Så det är ju något :)

    Detta är ju ur mitt tyckte bäst om du kör på vanligt, tränar för att bli större..
    Deffar du så är det väl en annan femma..

    #119964

    BCAA är helt onödigt imo. Whey innehåller BCAA och studierna som gjorts är under all kritik samt att skillnaden mellan de som tog BCAA och inte var inte särskilt stor. Mitt råd är att spara pengarna och skit i BCAA.

    BCAA kan vara vettigt ifall man inte sköter övrig kost. Men kom ihåg att all protein har aminosyror i sig, det är vad protein ÄR. Får du in 150-200 gram protein varje dag så är BCAA överflödigt.

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.