Kombinera EAA och Gainer?

Home Forums Kosttillskott Kombinera EAA och Gainer?

  • This topic is empty.
Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author
    Posts
  • #66071
    #466584

    Hej alla!

    Jag är en s.k. hard-gainer och får helt enkelt inte i mig tillräckligt med vanlig mat för att öka i vikt. Jag blir mätt för fort… Just nu knaprar jag kre-alkalyn i kombination med EAA (Fairing’s Amino Rush) men börjar fundera på att komplettera med gainer. Frågan är ju nu: Kan jag ta EAA före träningen, gainer direkt efter och sedan EAA igen ca en timme efteråt? Eller sabbar gainern funktionen hos EAA då på något sätt?

    Tacksam för svar!

    #466585

    Mitt tips är att du tar EAA innan träning, Gainer efter träning och sedan går du hem och äter

    #466586

    Gainern sabbar knappast någonting men varför inte ta en gainer bestående av EAA och maltodextrin?

    #466587
    Aash wrote:
    Gainern sabbar knappast någonting men varför inte ta en gainer bestående av EAA och maltodextrin?

    Body Science EAA Recovery är en färdig EAA Gainer med super bra smak.

    #466588

    Tack för tipset, Olle! Har just läst lite om den produkten. En fråga dock: Hur tar man den? Ska jag ta vanliga EAA före träningen och EAA Recovery efter? Hur lång tid efter passet ska jag ta Recovery, är det direkt efter eller ska man vänta en timme?

    #466589

    Ju snabbare efter desto bättre gäller alltid för EAA/protein och kolhydrat, oavsett produkt.

    #466590

    ha med dig pulvret i flaskan till gymmet och dra i vatten direkt efter passet och drick. Inget att dra ut på

    #466591
    DinoCazares wrote:
    Hej alla!

    Jag är en s.k. hard-gainer och får helt enkelt inte i mig tillräckligt med vanlig mat för att öka i vikt. Jag blir mätt för fort… Just nu knaprar jag kre-alkalyn i kombination med EAA (Fairing’s Amino Rush) men börjar fundera på att komplettera med gainer. Frågan är ju nu: Kan jag ta EAA före träningen, gainer direkt efter och sedan EAA igen ca en timme efteråt? Eller sabbar gainern funktionen hos EAA då på något sätt?

    Tacksam för svar!

    Fall du inte får i dig tillräckligt med mat så får du se till att lösa det bara ät tills de kommer upp nästan, tejpa runt munnen me silver tejp så de inte kommer ut den vägen. Öka dosen på gainern efter träningen, köp On’s Super massa 1200 kcal cirka per portion.

    Sedan skulle ja kört 1 matsked Kreatinmonohydrat innan träning med jucie eller liknande sedan skulle ja tagit 1 matsked i gainern direkt efter, och skulle slängt kre-alkynet. Men det är ju jag det.

    Dessutom är Kre-alkalyn mer ostabilt i magsyran och omvandlas 35% mer till det verkningslösa biprodukten creatinine.Jämfört med vanlig kreatinmonohydrat som omvandlas bara till 1%.”

    Citerar stifler ” Think About it ! ” :up:

    #466592
    Alex423 wrote:
    Dessutom är Kre-alkalyn mer ostabilt i magsyran och omvandlas 35% mer till det verkningslösa biprodukten creatinine.Jämfört med vanlig kreatinmonohydrat som omvandlas bara till 1%.”

    Vilken studie??

    #466593
    Ante wrote:
    Vilken studie??

    [http://forum.body.se/showthread.php?t=20421]

    Denna studie visade att Kre-alkalyn är inte bättre än vanligt kreatin monohydrat.
    Dessutom är Kre-alkalyn mer ostabilt i magsyran och omvandlas 35% mer till det verkningslösa biprodukten creatinine.Jämfört med vanlig kreatinmonohydrat som omvandlas bara till 1%.

    Kre-alkalyn® supplementation has no beneficial effect on creatine-to-creatinine conversion rates
    Tallon MJ and Child R.

    All American Pharmaceutical and Natural Foods Corp. (Billings, MT, USA) claim that Kre-alkalyn® (KA) is a ”Buffered” creatine, is 100% stable in stomach acid and does not convert to creatinine. In contrast, they also claim that creatine monohydrate (CM) is highly pH labile with more than 90% of the creatine converting to the degradation product creatinine in stomach acids. To date, no independent or university laboratory has evaluated the stability of KA in stomach acids, assessed its possible conversion to creatinine, or made direct comparisons of acid stability with CM. This study examined whether KA supplementation reduced the rate of creatine conversion to creatinine, relative to commercially available CM (Creapure®). Creatine products were analyzed by an independent commercial laboratory using testing guidelines recommended by the United States Pharmacopeia (USP). Each product was incubated in 900ml of pH 1 HCL at 37± 1°C and samples where drawn at 5, 30 and 120 minutes and immediately analyzed by HPLC (UV) for creatine and creatinine. In contrast to the claims of All American Pharmaceutical and Natural Foods Corp., the rate of creatinine formation from CM was found to be less than 1% of the initial dose, demonstrating that CM is extremely stable under acidic conditions that replicate those of the stomach. This study also showed that KA supplementation actually resulted in 35% greater conversion of creatine to creatinine than CM. In conclusion the conversion of creatine to creatinine is not a limitation in the delivery of creatine from CM and KA is less stable than CM in the acid conditions of the stomach.

    #466594
    DinoCazares wrote:
    Tack för tipset, Olle! Har just läst lite om den produkten. En fråga dock: Hur tar man den? Ska jag ta vanliga EAA före träningen och EAA Recovery efter? Hur lång tid efter passet ska jag ta Recovery, är det direkt efter eller ska man vänta en timme?

    Du kan ta Body Science EAA Recovery före och efter träningen.

    Och som Grub säger ju snabbare efter träningen desto bättre.

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.