Kosttillskott

Home Forums Kosttillskott Kosttillskott

  • This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Posts
  • #100067
    #1072244

    Tjena!
    Ser att det finns X antal trådar om kosttillskott, men hittar ingen där jag riktigt får svar på mina frågor så tänkte att jag gör en egen där jag kan få svar på min egna frågor.

    Så över till frågorna, Vilka kosttillskott är dom bästa man vill ta om man vill öka i vikt,styrka och storlek? Har rätt så svårt att gå upp i vikt fast jag trycker i mig 5 måltider om dagen, så tänkte att kosttillskott är en bra hjälp för mig.
    Nu under vintern här så vill jag bara bli så stor som möjligt och inte rippad. Och sedan närmare sommaren vill man ju få den sjukt deffade kroppen med synliga muskler.
    SÅ är det någon här som vet vilka kosttillskott man ska använda för att uppnå dessa mål?
    Eller låter det här hel knasigt och inte som en bra idé får någon gärna hjälpa med ett bättre upplägg.

    MVH Sverkerbooi!

    #1072257

    Hejsan,

    De kosttillskott som kan hjälpa dig med detta är protein och creatine. Många skulle säga att gainer skulle hjälpa dig med viktökning, men detta är inget jag kan rekommendera då jag inte använder gainer.

    En sund träning med bra överbelastning på musklerna och en bra kostillskottstajming kommer ge dig de resultat du är ute efter. Med kosttillskottstajming så menar jag när på dygnet du tar dina tillskott.

    #1072336
    CryptoN wrote:
    Hejsan,

    De kosttillskott som kan hjälpa dig med detta är protein och creatine. Många skulle säga att gainer skulle hjälpa dig med viktökning, men detta är inget jag kan rekommendera då jag inte använder gainer.

    En sund träning med bra överbelastning på musklerna och en bra kostillskottstajming kommer ge dig de resultat du är ute efter. Med kosttillskottstajming så menar jag när på dygnet du tar dina tillskott.

    Lustigt resonemang, att något inte går att rekommendera för att man inte själv använder det.
    Jag använder inte kreatin, men skulle ändå rekommendera det. ;)

    Du glömmer en sak som är mycket viktigare än kosttillskottstajming.
    Mat! Mycket och bra mat.

    #1072422

    Mycket mat, runt 5+ måltider om dagen, (med mycket grönsaker, kolhydrater osv.)

    Gainer Pro. (jag själv har tagit det, och min muskelmassa har ökit i vikt) så jag rekommnederar det starkt.

    Samt Kreatin (rent kreatin), ökar din muskelmassa och behåller din styrka, (samt kan din styrka även öka.. beroende på hur doseringen ser ut, och vad du tar det tillsammans med).

    EAA Produkt (exempel Amino Rush). där får du i dig alla ”aminosyror” du behöver, och det hjälper mot nedbrytningen av musklerna efter din träning oså, satt du behåller en speciell ”%” av träningen i musklerna liksom.

    Du kan även ta Anabolic ZMA tabletter (2 tabletter innan sömns) det är vitaminer, magnesium & zink i dom, så inge farliga grejjer, och jag kan säga att dom fungerar & jag sover sjukt bra av dom. :)

    Jag själv tar:
    whey – 80, kreatin, EAA (Amino Rush) Anabolic ZMA kapslar, BCAA kapslar.
    & omega3 tabletter (bara för ja inte äter fisk)

    Så ah + har jag även tagit Gainer förr, men byte ut Gainer mot Whey – 80 efter jag tyckte att min muskelmassa redan gått upp tillräckligt i vikt :)

    Kör hårt!

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.