Kosttillskott- vad välja

Home Forums Kosttillskott Kosttillskott- vad välja

  • This topic is empty.
Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author
    Posts
  • #71149
    #552411

    Tja, tränar tre, fyra dagar i veckan o vill ha tips på bra kosttillskott för att få maximal tillväxt och ork.

    #552412

    Proteinpulver, omega3 tabletter och kreatin kan vara en bra början. Fast inget av de föregående är egentligen inte nödvändigt om du får i dig en bra kost.

    #552413
    Robert Lilja wrote:
    Nja, protein och omega-3 behövs ju inte som tillskott om man får i sig tillräckligt via den dagliga kosten. Vill man åt den prestationshöjande effekten av kreatin är det dock lite svårt att få i sig tillräckliga mängder via kosten.

    Jag skulle eventuellt vilja rekommendera en såkallad gainer också, antigen som substitut för proteinpulver eller i kombination, gainern intages dock alltid direkt efter träningspasset.

    Mvh
    Robert Lilja

    Det kan man väl också få i sig tillräckligt utav från den dagliga kosten?

    #552414
    Robert Lilja wrote:
    Ja. Blandning av kolhydrater och protein.

    Mvh
    Robert Lilja

    Jag syftade mer på att du påpekade, när jag rekommenderade proteinpulver, att de kan man få i sig tillräckligt av från den dagliga kosten. Det kan man ju lika väl få utav protein/kolhydrater.

    #552415
    Robert Lilja wrote:
    Tror du har råkat missförstå. Det jag rekommenderar till en person som själva grunden av tillskott är kreatin, omega-3, protein och/eller gainer. Alla dessa är bra som grundtillskott men däremot inte sagt att man verkligen behöver dem om man får i sig tillräckligt via kosten.

    Det enda jag syftade på var att till de rekommendationerna som fanns även lägga till en produkt som är en av de mest vanliga produkterna att använda.

    Kan du får i dig tillräckligt med ”gainer” via kosten? Självklart, har aldrig påstått något annat och antog att det skulle vara införstått i samband med den övriga text jag skrev i samma inlägg.

    Mvh
    Robert Lilja

    Läste om ditt första inlägg nu och såg att jag hade missuppfattat det, my bad.

    Dåligt formulerat från min sida också på mitt första inlägg. Skulle lagt till att man självklart kan få i sig tillräckligt av protein och Omega3 från en bra kost, då det inte är självklart för alla.

    #552416

    Lånar tråden lite, hoppas det är OK. Funderar på att köpa omega3-kapslar nästa gång det blir dags att slänga iväg en beställning, är det någon skillnad mellan omega3 och omega3? Kan man få i sig för mycket av detta? Håller väl en helt OK varierad kost i övrigt, så det kanske bara är onödigt med omega3 för min del..? Och sista frågan, bör man ta så mycket som 3-6kapslar/dag?

    Tacksam för svar.

    #552417
    Freppazz wrote:
    Lånar tråden lite, hoppas det är OK. Funderar på att köpa omega3-kapslar nästa gång det blir dags att slänga iväg en beställning, är det någon skillnad mellan omega3 och omega3? Kan man få i sig för mycket av detta? Håller väl en helt OK varierad kost i övrigt, så det kanske bara är onödigt med omega3 för min del..? Och sista frågan, bör man ta så mycket som 3-6kapslar/dag?

    Tacksam för svar.

    Jag tar alltid 4-10 omega 3 kapslar/dag

    Om du äter makrill eller lax varje dag så är väl ditt behov av omega3 = 0

    Personligen äter jag inte det så ofta, så det blir en del extra omega3.

    #552418

    Tack för svaren! :) Får nog bli till att köpa lite omega 3 också då. Tror jag läste på någon förpackning att man skulle ta 2-6st dagligen, så tar jag 4st om dagen så borde det ju vara ok?

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.