Kosttillskotts hjälp

Home Forums Kosttillskott Kosttillskotts hjälp

  • This topic is empty.
Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author
    Posts
  • #70064
    #510903

    Hej, jag skulle behöva lite hjälp med vilket kosttillskott jag ska köpa. Jag tränar 9-10 gånger i veckan, både fotboll och styrketräning. Eftersom jag även tränar fotboll så är målet inte att bli någon ultrakroppsbyggare utan mest att biffa till mig ganska mycket mer. Väger just nu 75 kilo och är 180 lång.

    Hade tänkt beställa tillsammans med några kompisar från gymgrossisten, så det vore vänligt om de produkterna ni rekommenderar finns där.

    :emo-thumb

    #510904
    malawiglenn wrote:
    jag kör på i särskrivningarns tecken:

    vassle protein koncentrat (whey-80)
    kreatin monohydrat (Creatine Monohydrate)

    Läs forumreglerna vad gäller kosttillskott och läs gärna fler trådar här, väldigt många som frågar om just detta.

    Okej, tack så mycket.

    Lite noob-frågor bara. När och hur mycket bör man ta och varför är dessa produkter bättre än andra? Och är det bra att köra med EAA?

    #510905
    Spray wrote:
    Hej, jag skulle behöva lite hjälp med vilket kosttillskott jag ska köpa. Jag tränar 9-10 gånger i veckan, både fotboll och styrketräning. Eftersom jag även tränar fotboll så är målet inte att bli någon ultrakroppsbyggare utan mest att biffa till mig ganska mycket mer. Väger just nu 75 kilo och är 180 lång.

    Hade tänkt beställa tillsammans med några kompisar från gymgrossisten, så det vore vänligt om de produkterna ni rekommenderar finns där.

    :emo-thumb

    Hejsan och välkommen till body!
    Jag spelar själv fotboll på sidan av gymmet.
    9-10pass i veckan är lite väl mycket tycker jag! Det är lätt att man bli övertränad!

    Antar att du kanske tränar 4pass fotboll i veckan?

    Jag använder mig av Protein, eaa och ev kreatin!

    #510906
    Kebbie wrote:
    Hejsan och välkommen till body!
    Jag spelar själv fotboll på sidan av gymmet.
    9-10pass i veckan är lite väl mycket tycker jag! Det är lätt att man bli övertränad!

    Antar att du kanske tränar 4pass fotboll i veckan?

    Jag använder mig av Protein, eaa och ev kreatin!

    Tack. Tränar fotboll 5pass i veckan, en styrketräning med fotbollen sen försöker jag hinna med 3-4 egna styrkepass i veckan. Sen är det även skolidrotten men den är inte särskilt jobbig.

    Kanske värt att nämna att jag är 17 år. Vad kör du med för sorts protein och EAA?

    #510907
    Spray wrote:
    Tack. Tränar fotboll 5pass i veckan, en styrketräning med fotbollen sen försöker jag hinna med 3-4 egna styrkepass i veckan. Sen är det även skolidrotten men den är inte särskilt jobbig.

    Kanske värt att nämna att jag är 17 år. Vad kör du med för sorts protein och EAA?

    Okej. Såpass mycket. Jag skulle i ditt läge köra 2 halv kropps gympass.
    Kroppen måste få hinna vila och återhämta sig med!
    Kör du 5pass året om eller är det bara nu på försäsongen?

    Jag kör Whey FX och EAA FX! Om du googlar produkterna får du upp sidan där dom säljs! Får man fråga vilken DIV du lirar i eller är det fortfarande p17/p18?

    #510908
    Kebbie wrote:
    Okej. Såpass mycket. Jag skulle i ditt läge köra 2 halv kropps gympass.
    Kroppen måste få hinna vila och återhämta sig med!
    Kör du 5pass året om eller är det bara nu på försäsongen?

    Jag kör Whey FX och EAA FX! Om du googlar produkterna får du upp sidan där dom säljs! Får man fråga vilken DIV du lirar i eller är det fortfarande p17/p18?

    Så här ser träningsdagarna ut:

    Måndag: Fotbollsträning på kvällen.
    Tisdag: Fotbollsträning på morgonen, skolidrott på eftermiddagen, styrketräning med fotbollen på kvällen.
    Onsdag: Styrketräning på kvällen
    Torsdag: Fotbollsträning på kvällen
    Fredag: Fotbollsträning på morgonen, styrketräning på kvällen
    Lördag: Fotbollsträning på morgonen
    Söndag: Styrketräning

    Sen slänger jag ibland in litet styrketräningspass innan/efter en vanlig fotbollsträning. Men när serien drar igång så kommer jag förmodligen dra ner lite på styrketräningen men inte sluta helt med den. Och många tack för tipsen.

    #510909

    I stället för att starta en ny tråd så lånar jag denna lite, hoppas det inte är ett problem =P

    Jag har kört whey100, men skall nu köra på gainer, mest på grund av att jag vill ha snabba kolhydrater och att de är lite billigare. Den gainer jag har kollat på är Gigant Pro Mass, som innehåller även lite kreatin, BCAA och taurin. Är det en bra produkt?
    Jag tänkte mer på proteiner, är det samma högkvalitet på proteinet som mitt whey 100 från self omnutriton?

    #510910
    Joasim wrote:
    I stället för att starta en ny tråd så lånar jag denna lite, hoppas det inte är ett problem =P

    Jag har kört whey100, men skall nu köra på gainer, mest på grund av att jag vill ha snabba kolhydrater och att de är lite billigare. Den gainer jag har kollat på är Gigant Pro Mass, som innehåller även lite kreatin, BCAA och taurin. Är det en bra produkt?
    Jag tänkte mer på proteiner, är det samma högkvalitet på proteinet som mitt whey 100 från self omnutriton?

    Whey 100 är inte en produkt från Self Omnutrition.
    Gainer är bland det dyraste protein du kan hitta, vet inte hur du fick det till lite billigare?

    Eller syftar du på kilopriset?
    Det är som att säga att vatten är billigare än mjölk och att pasta är billigare än kött.

    #510911
    Vincent Qvarfordt wrote:
    Whey 100 är inte en produkt från Self Omnutrition.
    Gainer är bland det dyraste protein du kan hitta, vet inte hur du fick det till lite billigare?

    Eller syftar du på kilopriset?
    Det är som att säga att vatten är billigare än mjölk och att pasta är billigare än kött.

    Nej jag vet, påpekar bara att det är whey 100 protein. Märket är väl micro whey nåt sånt.
    Ja! Men det blir nog det gamla hederliga proteinpulvret ändå ;)

    #510912
    Joasim wrote:
    Nej jag vet, påpekar bara att det är whey 100 protein. Märket är väl micro whey nåt sånt.
    Ja! Men det blir nog det gamla hederliga proteinpulvret ändå ;)

    Då förstår jag, du syftar som sagt på att det är ett isolat.
    Whey 100 är ett produktnamn, innehållet är ett vassleisolat.

    Köp en vanligt vasslekoncentrat istället.
    Ca 10-13 g mindre protein per 100 g men nästan halva priset.

    Vill du ha en gainer så är den du nämner helt ok.
    Proteinet är ett fullvärdigt vassle, så det håller samma klass som ditt proteinpulver.
    Gainer används oftast endast efter träningspasset,. så du kan även behålla ett proteinpulver som kostförstärkning under dagen.

    Alternativt kan du köpa maltodextrin och blanda i ditt protein efter träningarna för att tillverka en egen gainer.

    #510913
    Spray wrote:
    Okej, tack så mycket.

    Lite noob-frågor bara. När och hur mycket bör man ta och varför är dessa produkter bättre än andra? Och är det bra att köra med EAA?

    Som jag har hört det så är whey class + bara protein tillskott vilket du självklart behöver efter träning men du behöver fortfarande kolhydrater vilket den är tömd på. Men om du däremot äter den med bananer eller något sådant så kan du nog lägga till det. Lita inte på mitt ord eftersom att jag själv ställt mig frågan.

    Rätta mig om jag har fel ….

    Edit detta skulle självklart citeras av den tidigare kommentaren.

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.