kreatin intag?

Home Forums Kosttillskott kreatin intag?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 34 total)
  • Author
    Posts
  • #686910

    jag ska ta mitt kreatin 2 gånger om dagen, när är bästa tid punkten ´typ före o efter träning eller morgon och kväll?:S..hur gör ni?

    #78423
    #686911

    Jag tar före och efter. Just nu tar jag bara efter, eftersom jag tar vasocharge före och det innehåller kreatin.

    #686912

    Jag tar tre gånger om dagen men det kanske är för mycket?
    När jag vaknar, 30-45min före träning och direkt efter träning

    #686913

    Ta 1 dos innan träningen och 1 dos efter de dagar du tränar och vilo dagar bara 1 på morgonen :)

    #686914
    xlook wrote:
    Ta 1 dos innan träningen och 1 dos efter de dagar du tränar och vilo dagar bara 1 på morgonen :)

    :up: thats the way..

    #686915
    fenyletylamin wrote:
    Jag tar tre gånger om dagen men det kanske är för mycket?
    När jag vaknar, 30-45min före träning och direkt efter träning

    Vad som är för mycket beror ju på hur mycket du tar varje gång :-)

    #686916

    Jag kör på billigt monohydrat och cirkus 2-2½ matskedar kreatin. Runt 6 gram i varje matsked? 2 matskedar ner i proteinet före passet. 2 matskedar ner i proteinet efter passet. Kan ta en matsked innan läggdags ifall jag har lust att dricka vatten. Det blir en del. Det som kroppen inte tar upp, det pissar du ut. Och betalar du som jag cirka 60 spänn för halvkilot så är det nemas problemas med att överdosera.

    #686917
    Dahlgren wrote:
    Och betalar du som jag cirka 60 spänn för halvkilot så är det nemas problemas med att överdosera.

    Hoppas du inte missat all info om att man ska passa sig för billigt kreatin
    då det kan innehålla de cyanidliknande ämnena dihydrotriazin och dicyanamid
    som anses vara hälsovådliga.

    #686918

    Matsked? Är det inte en tesked man skall ta?
    Mitt kreatin var också jätte billigt 50kr för ett halvkilo men det ska vara 99%+ rent (FX)

    #686919
    Dahlgren wrote:
    Jag kör på billigt monohydrat och cirkus 2-2½ matskedar kreatin. Runt 6 gram i varje matsked? 2 matskedar ner i proteinet före passet. 2 matskedar ner i proteinet efter passet. Kan ta en matsked innan läggdags ifall jag har lust att dricka vatten. Det blir en del. Det som kroppen inte tar upp, det pissar du ut. Och betalar du som jag cirka 60 spänn för halvkilot så är det nemas problemas med att överdosera.

    Snacka om överdosering….. Sedan är det inte så enkelt som du skriver att överskottet pissas ut.

    #686920

    Jag har precis skaffat Star Nutrition Creatine Monohydrate. Måste man göra uppladdningsfasen med 4 ggr om dagen i 5 dagar eller räcker det med att ta det efter träningen?

    #686921

    Hej,

    Jag har en fråga angående Kreatin och vad man ska kombinera det med.. Kan jag köra både Kreatin + HMB + L Glutamin samtidigt??

    Eller ska jag köra antingen Kreatin + HMB eller Kreatin + L Glutamin??

    Tack på förhand

    Dan

    #686922

    Du kan kombinera hur du vill. Glutaminet vet jag inte vad du skall med till överhuvudtaget, dock.

    #686923

    Okej så det går att köra alla tre samtidigt.. Glutaminet hade jag tänkt att ha till att skynda på muskelåterhämtningen efter hårdträning. Ca en tredjedel av alla aminosyror i kroppen är glutamin. Glutaminbrist bidrar till att kroppen kan hamna i ett muskelnedbrytande tillstånd vilket gör att man lättare blir uttröttad och övertränad.

    Vilket är bäst HMB eller l glutamin?

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 34 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.