kreatin och sjukdom

Home Forums Kosttillskott kreatin och sjukdom

  • This topic is empty.
Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • Author
    Posts
  • #71616
    #564729

    hejsan alla!

    jag har precis börjat med kreatin. jag körde uppladningen och en vecka till efter det innan jag blev sjuk. jag var sjuk i två veckor och struntade i att ta
    kreatin en gång om dagen, fråga inte varför, men vad säger ni? måste man köra uppladdning igen eller räcker det med att fortsätta köra en gång om dagen?

    #564730

    Du behöver aldrig köra uppladdning på kreatin. kör 5-10g om dagen, om det är kreatin monohydrat vi pratar om, vilket jag antar.

    #564731

    ja de e monohydrate. tack för svaret!

    #564732

    Varför använda gårdagens kreatin då kreatinpyruvat samt kre-alkalyn är så mycket bättre? Lägre doser, binder mindre vatten. Bättre mage.

    Enkelt val.

    #564733
    Varför använda gårdagens kreatin då kreatinpyruvat samt kre-alkalyn är så mycket bättre? Lägre doser, binder mindre vatten. Bättre mage.

    Enkelt val.

    Seriöst, hur länge ska kre-alkalyn myten leva kvar? Vad med kre-alkalyn skulle vara bättre? Vid det här laget borde dom flesta veta vad kre-alkalyn är… Varför skulle kre-alkalyn binda mindre vätska gram för gram kreatin?

    #564734

    Ja det kan man fråga sig. Jag är varken läkare eller NASA-tekniker men har kört tillräckligt länge och testat både för att se skillnad på resultat.
    Jag mår sämre av kreatinmonohydrat dvs mår lättare illa, magen oroligare, binder mer vätska.

    Kre-alkalyn eller kreatinpryruvat mår jag bättre av dvs inget av de ovanstående.

    Jag kan bara se till mig själv om vad som fungerar och skulle aldrig råda någon att testa en produkt om jag inte provat själv. Jag tror att doserna vid kre-alkalyn är betydligt bättre (dvs mindre). Jag vet den kemiska formeln för Kre-alkalyn i jämförelse med kreatinmonohydrat och det ser inte mycket ut på pappret men det fungerar på mig.

    #564735
    Ja det kan man fråga sig. Jag är varken läkare eller NASA-tekniker men har kört tillräckligt länge och testat både för att se skillnad på resultat.
    Jag mår sämre av kreatinmonohydrat dvs mår lättare illa, magen oroligare, binder mer vätska.

    Kre-alkalyn eller kreatinpryruvat mår jag bättre av dvs inget av de ovanstående.

    Jag kan bara se till mig själv om vad som fungerar och skulle aldrig råda någon att testa en produkt om jag inte provat själv. Jag tror att doserna vid kre-alkalyn är betydligt bättre (dvs mindre). Jag vet den kemiska formeln för Kre-alkalyn i jämförelse med kreatinmonohydrat och det ser inte mycket ut på pappret men det fungerar på mig.

    Kemiska formeln? Det är monohydrat i kre-alkalyn inte någon annan form av kreatin. Om det är mängden som gör kre-alkalyn bättre så ta bara mindre mono, ”problemet” löst. Samma mängd kreatin binder lika mycket vätska oberoende vart det kommer ifrån.

    #564736

    Kreatin puryvat binder mindre vatten än monhydrate det kan jag slå vad om!

    #564737
    nyrreThaMan wrote:
    Kreatin puryvat binder mindre vatten än monhydrate det kan jag slå vad om!

    Jag slog först och du förlorade! :D
    [youtube=]

    #564738

    Som jag skrev tidigare så kan jag bara svara för hur jag upplever de ”olika” formerna av kreatin. Att jag mår dålig och kistan mår skit av kreatinmonohydrat är inte någon villfarelse. Inte heller att jag upplever mig lägga på mig mindre vatten heller. Är mycket väl medveten om vad kre-alkalyn är men den fungerar på mig (har använt monohydrat länge och mår skit av den konstigt nog). Jag har kört större doser kre-alkalyn och upplever inte problemen som med kreatinmonohydrat. Naturligtvis så binder allt kreatin vatten däremot så upplever jag att jag binder mindre vätska i kroppen med kre-alkalyn och kreatinpyruvat. Men som sagt det är min åsikt och erfarenhet. Jag är ingen 20-åring med finnar på näsan och gör inte som många andra och rekommenderar tillskott som rena mirakel eller rekommenderar något jag provat en vecka. Så jag förespråkar kreatinpyruvat och kre-alkalyn före kreatinmonohydrat hur mycket du än försöker övertyga mig om annat.

    #564739
    Peter_Eriksson wrote:
    Jag slog först och du förlorade! :D

    Haha så jäkla Funky!

    1 – 0

    #564740
    Som jag skrev tidigare så kan jag bara svara för hur jag upplever de ”olika” formerna av kreatin. Att jag mår dålig och kistan mår skit av kreatinmonohydrat är inte någon villfarelse. Inte heller att jag upplever mig lägga på mig mindre vatten heller. Är mycket väl medveten om vad kre-alkalyn är men den fungerar på mig (har använt monohydrat länge och mår skit av den konstigt nog). Jag har kört större doser kre-alkalyn och upplever inte problemen som med kreatinmonohydrat. Naturligtvis så binder allt kreatin vatten däremot så upplever jag att jag binder mindre vätska i kroppen med kre-alkalyn och kreatinpyruvat. Men som sagt det är min åsikt och erfarenhet. Jag är ingen 20-åring med finnar på näsan och gör inte som många andra och rekommenderar tillskott som rena mirakel eller rekommenderar något jag provat en vecka. Så jag förespråkar kreatinpyruvat och kre-alkalyn före kreatinmonohydrat hur mycket du än försöker övertyga mig om annat.

    Du får äta vad du vill, men när du skriver som att kre-alkalyn och monohydrat skulle vara olika typer av kreatin så blir det lite dumt… Har bara lite svårt att se hur samma sak kan ge olika effekt, utan att man blandar in placebo.

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.