Kreatin så stor skillnad!?

Home Forums Kosttillskott Kreatin så stor skillnad!?

  • This topic is empty.
Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author
    Posts
  • #50192
    #120645

    Hej! Jag är 20 år och är 1.96 cm och väger 100kilo, 13-14% bf.
    Jag bröjade förut att ta kreatin monhydrat och tog det i kanske 2 månader, 10 gram om dagen. Sen slutade jag med det, 1 vecka efter att jag hade slutat ta det tappade jag styrka i bänken från att köra 95kilox12 till 80×12. Hjälper kreatin så mycket? Nu började jag med det igen nyligen efter 3 veckors paus. Ska kolla om jag får tillbaka styrkan, isåfall är kreatin väldigt bra. Läskigt bra :/. Utan kreatinet så känner jag hur mjölksyran uppkommer mycket snabbare. Med kreatin får jag knappt mjölsyra.
    Är det bara jag som får en sådan effekt?

    #120646

    Att du tappar så mycket efter bara en vecka låter osanolikt att det är pga kreatinet..du drog inte ner på kalori intaget eller slarvade med kosten under några dagar där?

    #120647

    Intressant! Hur gick det sen?[/b]

    Låter osannolikt att du skulle tappa så mycket som Nick säger, dock är det ändå intressant.
    Kreatin är och förblir nog det bästa du kan ta i kosttillskottväg för att toppa din prestation.

    #120648
    franserfrån wrote:
    Hej! Jag är 20 år och är 1.96 cm och väger 100kilo, 13-14% bf.
    Jag bröjade förut att ta kreatin monhydrat och tog det i kanske 2 månader, 10 gram om dagen. Sen slutade jag med det, 1 vecka efter att jag hade slutat ta det tappade jag styrka i bänken från att köra 95kilox12 till 80×12. Hjälper kreatin så mycket? Nu började jag med det igen nyligen efter 3 veckors paus. Ska kolla om jag får tillbaka styrkan, isåfall är kreatin väldigt bra. Läskigt bra :/. Utan kreatinet så känner jag hur mjölksyran uppkommer mycket snabbare. Med kreatin får jag knappt mjölsyra.
    Är det bara jag som får en sådan effekt?

    Jag märker också sådan extrem effekt trodde jag var själv om de !:) jag tappade från 10 reppare på 60kg i militärpress till 47.5kg 8 reppare helt sinnesjukt. Fick så mycket panik att jag gick på kreatin dagen efter igen och fick tillbaka styrkan igen jävligt märkligt.

    Vet inte om det är att man tappar mycket explosivitet så man måste sega upp vikten mer och att man inte är van vid det och tror man inte orkar men vet inte bara en teori. Går även upp cirkus 4-5kg av kreatin så man kanske är extra ”känslig” för kreatin de flesta jag har pratat med brukar bara gå upp 1-2kg.

    #120649

    det tar 4-6veckor innan nivåerna av kreatin sjunkit tillbaka till basnivåer.

    att man efter en vecka skulle tappa 15-20% i styrka är orimligt

    så stor effekt har inte kreatin. det ligger kanske i storleksgraden 5%

    #120650

    Ett tips om man vill slippa vätskeansamlingen och uppladdningsfasen är att testa kre-alkalyn. Jag blev dock smått stirrig av det och hade lite sömnproblem men effekten var omedelbar på gymmet.

    #120651

    Åå detta med att ”kreatinen skall binda vatten och du skall sullna upp” ryktena e jobbiga tycker jag. Vad rekomenderar ni? Finns det några knep på hur man undviker ”uppsvullnad”? Har beställt ”Creapure Creatine Monohydrate” från gymgrossisten; [http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/creapure-creatine-monohydrate] Vad tror ni om det? Som ni kanske førstår så e det førsta gången med kreatin før mig ;)

    #120652
    Madball wrote:
    Ett tips om man vill slippa vätskeansamlingen och uppladdningsfasen är att testa kre-alkalyn. Jag blev dock smått stirrig av det och hade lite sömnproblem men effekten var omedelbar på gymmet.

    placebo
    och vätskeansamlingen är likvärdig på likvärdig dos monohydrat

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.