Kreatin vs. V-12

Home Forums Kosttillskott Kreatin vs. V-12

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 16 total)
  • Author
    Posts
  • #77625
    #675448

    Hej, jag står i valet om jag ska välja kreatin (något av de oliak formerna) eller v-12 turbo… vilket rekomenderar/tror ni ger mest effekt, vill öka främst i styrka

    mvh

    #675449

    Om det bara är antingen eller så skulle jag köpt en stor burk Creapure monohydrat,billigt och prisvärt.
    Om pengar inte är ett så stort problem så köp båda,använd V-12 endast pree workout alltså endast på tränings dagarna och ta 2 portioner monohydrat varje dag.

    #675450

    tack :)

    någon mer som har någon teori eller har provat nått av de här?

    #675451

    ingen som provat v-12 eller hört/sett resultat av någon kompis? Och är kreatin något man bli starkare av, de är mer explosiv styrka+

    #675452

    så du skulle ha valt kreatin då?

    #675453

    Passar på att fråga lite på denna tråden jag med. :-)
    Har kört ett tag nu med Kreatinpyruvat och har nu köpt V-12 efter att många säger att det ger bättre pump. Går det att köra dessa preparat ihop? Funkar det? Eller ska man hålla sig till ett i tagen?

    MVH

    #675454

    Kan inte se varför du inte skulle kunna köra dom ihop…själv kör jag på Kre-Alkalyn tillsammans med ALA funkar riktigt bra för mig får en riktig kick…men alla är vi olika;-)

    #675455
    souba wrote:
    Passar på att fråga lite på denna tråden jag med. :-)
    Har kört ett tag nu med Kreatinpyruvat och har nu köpt V-12 efter att många säger att det ger bättre pump. Går det att köra dessa preparat ihop? Funkar det? Eller ska man hålla sig till ett i tagen?

    MVH

    Inga problem att köra dem ihop.

    #675456
    dr Nick wrote:
    Om det bara är antingen eller så skulle jag köpt en stor burk Creapure monohydrat,billigt och prisvärt.
    Om pengar inte är ett så stort problem så köp båda,använd V-12 endast pree workout alltså endast på tränings dagarna och ta 2 portioner monohydrat varje dag.

    monohydrat är bra! men jag skulle vilja ha nån variant som man drar på sig mindre vätska av?

    #675457
    tigr wrote:
    monohydrat är bra! men jag skulle vilja ha nån variant som man drar på sig mindre vätska av?

    Kre-alkalyn tror jag inte binder vätska vad jag har hört? :up:

    #675458

    All kreatin binder vätska,det är det som kreatin gör.
    Mindre dos binder mindre men jag ser inget negativt i vätskan snarare tvärtom.

    #675459
    dr Nick wrote:
    All kreatin binder vätska,det är det som kreatin gör.
    Mindre dos binder mindre men jag ser inget negativt i vätskan snarare tvärtom.

    så CEE binder lika mkt som monohydrate? har iaf kört med CEE och känns inte som jag gjort det. Inte ökat i vikt och mina muskler verkar inte pluffsigare än innan.. och jag dricker minst 2liter vatten per dag.

    #675460
    Radikaal wrote:
    så CEE binder lika mkt som monohydrate? har iaf kört med CEE och känns inte som jag gjort det. Inte ökat i vikt och mina muskler verkar inte pluffsigare än innan.. och jag dricker minst 2liter vatten per dag.

    CEE är kreatin monohydrat med en ester,tar du samma mängd cee som du vet att du får vätska av från mono så kommer säkert samma vätska igen,även med cee så skall upptaget vara bättre så du skall kunna ta mindre med samma effekt.

    #675461
    dr Nick wrote:
    CEE är kreatin monohydrat med en ester,tar du samma mängd cee som du vet att du får vätska av från mono så kommer säkert samma vätska igen,även med cee så skall upptaget vara bättre så du skall kunna ta mindre med samma effekt.

    Jo, tar ju bara 2g var tredje dag före träningen, enda som behövs för effekten .. ibland tar jag efter också men sällan eftersom min gainer innehåller kreatin med. Monohydrat behöver man väl betydligt större doser och man intar det varje dag?

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 16 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.