Laktos allergiker + protein pulver

Home Forums Kosttillskott Laktos allergiker + protein pulver

  • This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Posts
  • #48680
    #118255

    Nyligen börjat använda produkter ifrån ON (whey och casein) använder också gainer ifrån starnutrition (super gainer PRO)

    Är laktosintolerant och har börjat få lite ont i magen av produkterna.. Men min fråga är om produkterna funkar till 100% även om jag får en reaktion. Tar kroppen upp all protein och andra ämnen?

    Mvh förvirrad med glad Laktosallergiker :) :what:

    #118256

    Du ska alltså fortsätta äta produkterna fastän du får ont i magen?

    Det är nog omöjligt att ge ett komplett svar på den frågan men förmodligen tas i stort sett allt upp. Det beror ju helt på hur dålig du blir i magen osv.

    #118257
    Madball wrote:
    Du ska alltså fortsätta äta produkterna fastän du får ont i magen?

    Det är nog omöjligt att ge ett komplett svar på den frågan men förmodligen tas i stort sett allt upp. Det beror ju helt på hur dålig du blir i magen osv.

    Jag får ju inte över ont men det kniper lite och blir ”gasig” 😮 så jag överlever men tänkte ifall kroppen inte tar upp allt så får jag byta.. Men mina polare kör på ON produkter och de har fått bra resultat liksom så det var därför jag valde ON.

    Jo det förstår jag att det är svårt att svara på alla är olika.men känns bara dumt att lägga pengar på något som inte ”funkar” helt 100.

    #118258

    Hade jag fått den reaktionen hade jag lätt bytt proteinpulver…

    Köp ett proteinpulver med minimala mängder laktos, eller med tillsatt laktas-enzym?

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.