Laktosfritt proteinpulver

Home Forums Kosttillskott Laktosfritt proteinpulver

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 19 total)
  • Author
    Posts
  • #585876

    Tja …jag tror att jag har blivit laktos intolerant och för att kunna testa mig fram behöver jag nu ett laktosfritt pulver. (inte låglaktos)

    Jag har använt sök funktionen och även kollat runt lite själv, men dem jag har hittat har vart så förbannat dyra.

    Så om det e nån som vet nåt laktosfritt pulver i prisklass 120-170kr typ så SHOOT jag börjar bli trött på att äta tonfisk och kalkon i skolan som mellanmål…

    #73912
    #585877

    Det borde inte finnas laktos i några av vassle-proteinerna. Vad jag vet är den alltid väck i alla dom vanliga man köper.

    #585878

    100% Isolate proteiner är helt laktos fria tex. whey-100.

    Optimums 100% whey är inte 100% isolate men den är anpassad så att även de som är kännsliga mot laktos klarar av att dricka den.

    Mvh

    #585879

    Isolate Fx 750g
    Rent isolaterat vassleprotein med låg laktos- och fetthalt och hög proteinhalt. Otroligt bra pris för att vara isolat!

    Smak: Choklad (mild)

    Finns på farmacia

    Funkar till min känsliga mage :emo-thumb

    #585880

    Även Whey Fx brukar funka (bara 2 % laktos) och ännu lägre pris än Isolate Fx.

    #585881
    Jompa wrote:
    Säker på att laktos är problemet och inte alla sötningsmedel, light läsk etc..?

    Säker kan man aldrig vara men jag baljar i mig nån liter lightläsk om dagen och jag har inga direkta problem nu..

    Vill nolla kroppen på laktos ett tag och testa lite olika saker och se vad jag pallar, därför jag behöver ett helt laktosfritt och inte låglaktosprotein.

    Ska jag trycka i mig 100-150g protte via pulver så måste det vara helt laktosfritt.

    #585882

    Tack alla för tipsen hittills :)

    #585883

    Hampaprotein funkar perfekt för mig jag får ont i magen av vassleprotein..
    sen finns det ju äggprotein som e bra också

    och sojaprotein men det tycker inte jag är närheten av lika bra..

    #585884

    Ett rent bra vassle SKA vara laktosfritt..dock bluffas det en hel del..Vi kanske kan få använda dig & testa vilka märken som bluffar eller inte!!
    LOL!

    ZONE

    #585885

    VPI från fairing el varför inte köpa ett äggprotein då är det ju gar4anterat fritt från laktos

    #585886

    När du ändå håller på borde du egentligen testa att utesluta All mjölk. För du kan ha samma problem som mig, att vara intolerant mot mjölkprotein, alltså inte bara sockret i mjölken som när man är laktosintolerant, utan även proteinet. Och då kan du inte använda dig utav ett Whey protein eftersom dessa bygger på vassle-protein.

    #585887
    Anders Carlsson wrote:
    VPI från fairing el varför inte köpa ett äggprotein då är det ju gar4anterat fritt från laktos

    Tack för tipsen ..jo jag kör just nu på bla ett äggprotein

    #585888

    EsaPro är förvisso inte vassle, men den är helt fri ifrån laktos.

    #585889

    EsaPro är förvisso inte vassle, men den är helt fri ifrån laktos.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 19 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.