Liten Fråga Angående Dosering Av Kasein

Home Forums Kosttillskott Liten Fråga Angående Dosering Av Kasein

  • This topic is empty.
Viewing 11 posts - 16 through 26 (of 26 total)
  • Author
    Posts
  • #357046
    Robin Andersson wrote:
    Är det någon fördel att lägga på mer fett i kosten än kolhydrater – eller är det du som deffar? :)

    Enligt många är det fördelaktigt att ligga högre på fettet än klassiskt bodybuilding mat med lite fett..

    Bra för naturliga hormonproduktionen mm..

    Personligen har jag länge ätit lite kolhydrater då jag får problem med mina energinivåer om jag bara kommer i närheten av snabbakolhydrater.

    Det enda jag gjort på senare tid är att öka upp fett% ytterligare..

    Har man inte mina problem skall man dock inte vara rädd för lite kolhydrater..

    LCHF är lite väl extremt..

    #357047

    Aha! Tänkte bara ifall det var bättre för alla allmänt, men tack då vet jag :D

    #357048

    Sluta köp ett av de dyraste kaseinproteinen på marknaden så kommer du kunna ta det varje dag istället. FX eller Body Science är prisvärda.

    Annars finns kasein att hitta i kvarg. Milbona kvarg säljs på LIDL och är billigare än alla kaseinpulver sett till gram protein per krona.

    #357049
    fabflippintastic wrote:
    Annars finns kasein att hitta i kvarg. Milbona kvarg säljs på LIDL och är billigare än alla kaseinpulver sett till gram protein per krona.

    Det hade jag ingen aning om faktiskt men tackar för tipset. Har heller aldrig smakat på kvarg vad jag vet men det ska definitivt provas!

    #357050
    Robin Andersson wrote:
    Det hade jag ingen aning om faktiskt men tackar för tipset. Har heller aldrig smakat på kvarg vad jag vet men det ska definitivt provas!

    Jag tror inte det är så jättemånga som äter det naturellt utan många föredrar att blanda det med olika saker. En av de vanligaste är Fun Light, eftersom det inte innehåller några extra kalorier. Det blir ungefär som yoghurt så det kan du ju testa.

    #357051
    fabflippintastic wrote:
    Jag tror inte det är så jättemånga som äter det naturellt utan många föredrar att blanda det med olika saker. En av de vanligaste är Fun Light, eftersom det inte innehåller några extra kalorier. Det blir ungefär som yoghurt så det kan du ju testa.

    Haha låter sjukt, ost & saft men det ska testas. Men tillbaka till huvudfrågorna. Tror du eller ni andra det skulle vara någon skillnad för musklerna angående doseringen av kasein? Efter träning/innan träning – kortfattat.

    #357052

    Maximal akut stimulans av muskeluppbyggnaden efter träning nås vid ett intag av 20 gram protein.

    #357053

    Då låter det som det redan är löst med gainern jag tar efter gymet. Men sen, är musklerna ”glada” då? :D Ska formulera om frågan lite:

    Det är ju rekommenderat att folk som styrketränar intensivt äter cirka 2g per kilo kroppsvikt protein (ja t.o.m 2-3g/kilo kroppsvikt). Men gäller detta även för dagar som man ej tränar på gymet? Jag tänkte på att ifall 25g protein extra gör skillnad på den dagen man tränat respektive den dagen man ej tränat.

    #357054

    Minst 2 gram per dag betyder just per dag.

    #357055
    Eddie Vedder wrote:
    Minst 2 gram per dag betyder just per dag.

    Kanon!

    #357056
    Robin Andersson wrote:
    Men sen, är musklerna ”glada” då?

    Ja, men stimulansen vara inte hela dagen. Därför är just proteindrink efter träning och mat när man kommer hem ett bra upplägg.

Viewing 11 posts - 16 through 26 (of 26 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.