Måltidsersättare, tipsa mig om nån lämplig.

Home Forums Kosttillskott Måltidsersättare, tipsa mig om nån lämplig.

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 19 total)
  • Author
    Posts
  • #550780

    Behöver gå ned i vikt och tänkte prova nåt måltidsersättningspulver.

    Nån som kan tipsa mig om nåt bra alternativ?

    Är överviktig och tränar även en hel del och äter proteinpulver och gainer isamband med träningen.

    Funderar på TwinFast från Twinlab, som verkar ha bra innehåll och bra pris.

    Kommentarer?

    #71036
    #550781

    Jag antar att du inte har någon vidare koll på hur många kalorier du äter.
    Att dricka gainer efter träningen om du är överviktig och har som mål att gå ner i vikt är kanske inte det bästa. Jag själv dricker aldrig gainer efter träning

    #550782

    Den bästa du hittar på marknaden är Reflex Progen!!! Jättegod smak. Sjukt gott att blanda i mjölken. Blir som youghurt pga kaseinet.

    Innehåll: Protein blend (Ultra filtered whey protein concentrate, milk protein concentrate (80% micellar casein, 20% whey protein), cross flow micro filtered whey protein), cross flow micro filtered whey protein isolate, Lactospore (Lactobacillus sporogenes – 6 billion/gm), Digezyme enzyme complex), organic barley, organic oats, nature identical flavourings, carboxy methyl cellulose, vitamin/mineral blend (magnesium aspartate, ascorbic acid, choline bitartrate, zinc monomethione, d-alpha tocopheryl succinate, niacinamide, iron bigllycinate, calcium pantothenate, riboflavin, thiamin hydrochloride, pyridoxine hydrochloride, copper chelate, vitamin A palmitate, chromium chelate, biotin folic acid, cyanocobalamin, vitamin d3, potassium iodide, l-selnomethionine), MSM (methylsufonylmethane), LinumLife flaxseed concentrate, betaine, artificial sweeteners (sucralose, acesulfame k), Bioperine (piperine).

    Inte mycket den saknar. :happy:

    #550783
    fenyletylamin wrote:
    Jag antar att du inte har någon vidare koll på hur många kalorier du äter.
    Att dricka gainer efter träningen om du är överviktig och har som mål att gå ner i vikt är kanske inte det bästa. Jag själv dricker aldrig gainer efter träning

    Dricker Gainer före träning och tar halv rekommenderad dos.

    #550784
    Robert Lilja wrote:
    Kolla upp Diet Shake, en nytillkommen produkt på svenska marknaden som jag vill påstå har en bra sammansättning och en riktigt bra smak (därav smakgaranti på produkten).

    Mvh
    Robert Lilja

    Ok, tack för tipset.

    Dom såg rätt bra ut ja så jag provar dom. Ungefär samma pris som Twinfast och dom där innehåller Karnitin, hur bra nu det är…. Beställde alla 4 smaker för att spara in fraktkostnaderna…

    Lite små burkar dock, jag gillar att köpa större förpackningar som räcker ett tag…

    Nåväl, ska bli intressant att prova. Går väl rätt bra medträning och viktminskning men varit lite slapp de senaste veckorna. Det är ju sommar…

    #550785

    MetaPro får min röst som det vettigaste alternativet. Isolerat mjökprotein tillsammans med havre och omega fetter :up:

    #550786

    Jag skulle nog hellre ta en brödskiva med tonfisk eller vad som helst, vanlig proteinrik mat kommer mätta bättre än en måltidsersättare :)

    #550787

    Här kommer några av mina alternativ till måltidsersättare. Jag rangordnar efter smak och kvallité:

    1. Den obestridliga kungen är enligt mitt tycke och smak Natures Best Perfect RX. Godaste tillskottet jag ätit någonsin alla kategorier. Lika gott med mjölk, som vatten. Löser sig helt suveränt och är inte tjock som milkshake…En solklar etta!!!!

    2. AST NytroPro40. Grymt gott, ngt tjockare än föregående, men annars mkt god

    3. Optimum Nutrition 100%Whey MRP. God smak, dock ej lika lättflytande som Natures Best

    4, MET RX. Helt ok, men väldigt tjock i konsistensen. Ngt lägre proteinhalt än exempelvis Optimum Nutrition och Natures Best

    Nu till de minst sagt vidriga RX

    1. Twinlab RX. Kommer jag aldrig mer att köpa. Helt oätligt och påminner faktiskt om US Bulk i smaken. Ni som var med på 80-90 talet vet vad jag pratar om…
    En av fåtal ggr jag fått kväljningar efter att ha ätit kostillskott, vilket säger en hel del. Efter att ha tagit ca 5 serveringar gav jag bort dunken till kompisen. Samma betyg av honom. Jag tror ärligt talat att dunken till slut hamnade hos RENOVA, inklusive en hel del av innehållet…

    2. EAS Myoplex. Nästintill oätligt pga den bittra eftersmaken…

    3. Proteinfabrikken MRP. Konstig smak som inte faller väl in hos mina smaklökar. Överdrivet tjock konsistens hua hua… Renova klass!

    G

    #550788

    Håller inte med dig om EAS Myoplex, tycker den är riktigt god, godare än MetRx men alla har vi olika smak.

    /Peter Singer

    #550789
    Peter Singer wrote:
    Håller inte med dig om EAS Myoplex, tycker den är riktigt god, godare än MetRx men alla har vi olika smak.

    /Peter Singer

    Och tur är väl det, ha ha ha ha. Jag har bara provat jordgubb och choklad när det gäller EAS, vanlijen vet jag inget om…

    Jag är dessutom en stor fan av non milkshake konsistens om man säger så…

    Det var dessutom några år sedan jag provade EAS. De kan ha blivit bättre på senare år????

    Idag provade jag förresten Body Science proteinpulver – chokladsmak. Det var faktiskt över förväntan. Jag trodde inte att det skulle vara speciellt gott, med tanke på priset. Jag blev smått överraskad. Priset står inte i paritet med smak den här gången. Samtidigt finns det godare rena proteinpulver, men BD gjorde inte bort sig. Helt klart en positiv överraskning

    Men som sagt peter, smaken är som baken!!!:emo-thumb

    Ha en trevlig kväll allesammans

    #550790
    GALSAC wrote:
    Och tur är väl det, ha ha ha ha. Jag har bara provat jordgubb och choklad när det gäller EAS, vanlijen vet jag inget om…

    Jag är dessutom en stor fan av non milkshake konsistens om man säger så…

    Det var dessutom några år sedan jag provade EAS. De kan ha blivit bättre på senare år????

    Idag provade jag förresten Body Science proteinpulver – chokladsmak. Det var faktiskt över förväntan. Jag trodde inte att det skulle vara speciellt gott, med tanke på priset. Jag blev smått överraskad. Priset står inte i paritet med smak den här gången. Samtidigt finns det godare rena proteinpulver, men BD gjorde inte bort sig. Helt klart en positiv överraskning

    Men som sagt peter, smaken är som baken!!!:emo-thumb

    Ha en trevlig kväll allesammans

    Senast jag åt EAS var väl cirka 9-10årsedan. Hur de smakar idag vetefaan. Då gillade jag i vilketfall vaniljen och jordgubben. De jag har pratat med säger att de smakar lika dant än, med andra ord GODA:p

    HAr numer nästan uteslutande BS hemma samt ibland MaxMuscle. :up::p Som du skrev de är väldigt goda.

    #550791

    Nu har jag provat BS några dagar och är som sagt positivt överraskad. Ska man klaga på ngt är det att det infinner sig en liten liten taskig sur eftersmak efterråt. Å andra sidan är det inte så farligt, det kan man ta med tanke på priset :)

    Nu verkar det som att jag fått min leverans av Optimum i alla fall. Ska gå till posten på månd för att hämta ut närmare 10 kg ;)
    Det är, hur som helst, bra att veta att det finns fullvärdigt komplement i BS, vilket jag säkerligen kommer att utnyttja i framtiden.

    Förresten? Ngn som provat BS måltidsersättare? Blir den milkshakeatkigt eller är den lös i konsistensen? Hur mkt ska man dosera?

    Ha en trevlig kväll allesammans

    G

    #550792
    GALSAC wrote:
    Nu har jag provat BS några dagar och är som sagt positivt överraskad. Ska man klaga på ngt är det att det infinner sig en liten liten taskig sur eftersmak efterråt. Å andra sidan är det inte så farligt, det kan man ta med tanke på priset :)

    Nu verkar det som att jag fått min leverans av Optimum i alla fall. Ska gå till posten på månd för att hämta ut närmare 10 kg ;)
    Det är, hur som helst, bra att veta att det finns fullvärdigt komplement i BS, vilket jag säkerligen kommer att utnyttja i framtiden.

    Förresten? Ngn som provat BS måltidsersättare? Blir den milkshakeatkigt eller är den lös i konsistensen? Hur mkt ska man dosera?

    Ha en trevlig kväll allesammans

    G

    Vilken måltidsersättare är det du tänker på?

    #550793

    Goliath från Syntrax slår de flesta gällande smak och innehåll.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 19 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.