Mega Mass 2000 + Diabetes?

Home Forums Kosttillskott Mega Mass 2000 + Diabetes?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 19 total)
  • Author
    Posts
  • #554812

    Hej, jag har precis köpt och fått hem min beställning på Mega Mass 2000, kände att jag behövde gå upp i vikt och muskler eftersom jag är väldigt smal..

    175 lång
    ca 53 kg

    Saken är det att jag läste på förpackningen att Mega Mass 2000 in är lämplig för diabetiker.. Och jag har diabetes.

    Det jag vill veta är att om jag iaf kan använda produkten utan problem eller om jag kommer få bivärkningar (må dåligt, lös i magen etc.) och inget resultat.

    Tacksam för svar!

    #71309
    #554813

    Ska till min doktor i slutet av månaden typ. Vill bara veta om det är andra diabetiker eller dom som vet som har använt denna produkt eller liknande och hur kroppen har reagerat på det.

    #554814

    Ok, så om jag skulle ta det tillsammans med mina måltider (inte alla) skulle det funka antar jag? Eftersom jag måste ta insulin till varje måltid det vill säga.

    #554815

    Hur många skopor ska jag ta och hur stor ska skopan vara? I dl?

    #554816

    Jag tycker inte att du skall ta gainern alls. Vore jag diabetiker skulle jag överhuvudtaget ligga på ett försiktigt kolhydratintag och enbart äta en kost med lågt GI.

    Att lägga till gainer för att gå upp i vikt är i mina ögon ett av de sämsta sätten tänkbara. Och då menar jag för de allra flesta. Ännu mer för en diabetiker.

    #554817

    Så hur ska jag lägga på mig vikt då?

    #554818
    RedempT wrote:
    Så hur ska jag lägga på mig vikt då?

    På samma sätt fast med andra källor till extra energi förstås. Gainer är ju godis + protein, ät mer näringsrik mat.

    Kalorisnålt är inte per automatik ”nyttigt” så ös på med såser, feta pålägg och smör på mackan. Smörstekta pannkakor med vispad grädde, gräddig köttfärsröra, ostomeletter etc.

    [http://traningslara.se/blogg/konkreta-tips-for-dig-som-vill-upp-i-vikt/]

    Men har du verkligen så svårt att gå upp? Vid din vikt är ju inte energibehovet i vila högt direkt. Jag vet inte vilken typ av träning du bedriver men är det enbart styrketräning och ett hyfsat nprmalaktivt liv därutöver krävs inga jättemängder för att öka sakta i vikt.

    #554819
    Eddie Vedder wrote:
    Men har du verkligen så svårt att gå upp?

    Jag prövade äta bara snabb mat i ca 2 veckor som pizza, hamburgare, kebabtallrik osv. utan nått riktigt resultat.

    #554820

    Då måste du ha ätit för lite eller fel därför att om du vill gå upp i vikt måste du ligga på överskott för att gå plus i vikt och i massa.

    #554821
    Eddie Vedder wrote:
    Jag tycker inte att du skall ta gainern alls. Vore jag diabetiker skulle jag överhuvudtaget ligga på ett försiktigt kolhydratintag och enbart äta en kost med lågt GI.

    Att lägga till gainer för att gå upp i vikt är i mina ögon ett av de sämsta sätten tänkbara. Och då menar jag för de allra flesta. Ännu mer för en diabetiker.

    :|:|:|:|:| Eddie, skippa skitsnacket nu!

    #554822

    Använder du insulinpump blir det ju något mer lättreglerat och du slipper de värsta peakarna och rekylerna med blodsockret!

    Ska du inta gainern (har du köpt den vore det ju dumt att slänga den) så gör det ihop med mat (om du nu inte orkar äta större portioner). Blodsockret blir sjukt mycket mer lättreglerat och du slipper de värsta topparna och dalarna under några timmar framöver. ;)

    Börja med en halv skopa elelr något i början för att se hur du reagerar (vet ej hur insulinkänslig du är eller om du har en viss egenproduktion fortfarande)

    #554823
    malawiglenn wrote:
    Är äta godis bra för att gå upp i kvalitetsvikt? Gainer = socker och proteinpulver, typ äggvita och socker. Goddag yxskaft

    Gainer är kung, punkt slut.

    ärthjärna

    #554824
    malawiglenn wrote:
    Billigare med strösocker?

    Din post är rapporterad.

    Tror ändå Gainer i sig är bättre än att äta strösocker.
    Fortsätt grina och ät ditt strösocker du, så fortsätter jag med min gainer.

    #554825
    RedempT wrote:
    Jag prövade äta bara snabb mat i ca 2 veckor som pizza, hamburgare, kebabtallrik osv. utan nått riktigt resultat.

    Det är också ett dåligt sätt. Jag skrev kaloririkt, inte skräp.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 19 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.