Mega Muscle Pack

Home Forums Kosttillskott Mega Muscle Pack

  • This topic is empty.
Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • Author
    Posts
  • #70175
    #515124

    Jag beställde nyligen ett baspaket från Gymgrossisten som innehåller följande:

    4 kg av proteintillskottet Whey-80
    500 g prestationsökande Creatine Monohydrat
    2 månaders bruk av multivitamin-, mineraltillskottet Only One! Regular
    >60 doser essentiella aminosyror från Amino Pro Essential
    2000 g energigivande kolhydrater från Carbo Flex Pure
    Muskelökande Anabolic T-Boost

    Vad anser ni om doseringsinstriktionerna? Behöver jag ta Amino och T-boost på vilodagar? Dessutom blir jag osäker på om jag ska ta Amino på morgonen. När jag läser doseringsinstruktionen för Amino Pro står det att man ska ta det 10 minuter innan och direkt efter träning, men det skriver de inte i instruktionen för hela paketet. Efter träning står det att jag ska blanda Carbo Flex, Whey-80 och 1,5 tsk Creatine Monohydrat. Ska man ta dem var för sig eller tillsammans i en drink? Jag tränar 3-4 dagar i veckan.

    Här är instruktionen från Gymgrossisten

    Hur skall jag kombinera produkterna i paketet?

    Inled med 5 dagars uppladdning med Creatine Monohydrat innan du övergår till underhållsdosering. Du kan börja med de andra tillskotten enligt nedan:
    Uppladdningsdosering för Creatine Monohydrate:
    Dag 1-5; Blanda 1 1/2 tesked med 2-4 dl vatten 4 gånger per dag, sprid ut intagen under dagen.
    Underhållsdosering för Creatine Monohydrate:
    Dag 6 och framåt; Blanda 1 1/2 tesked med 2-4 dl vatten 1 gång per dag. Tag kreatinet direkt efter träning. Tag Kreatin Monohydrat även de dagar du inte tränar. Använd Kreatin Monohydrat i 4-10 veckor, håll därefter upp i minst 4 veckor.

    Träningsdag
    Morgon:
    1 skopa Amino Pro Essential + 1 Only One! regular
    Mellanmål förmiddag:
    1 dl Whey-80
    Eftermiddag:
    1 skopa Amino Pro Essential
    Före träningen:
    2 st. Anabolic T-Boost
    Efter träningen:
    Blanda 1dl Carbo Flex, 0,75 dl Whey-80 och 1,5 tsk Creatine Monohydrat
    Före sänggående:
    4 st. Anabolic T-Boost eller 3 st. Rapid Pump

    Vilodag
    Morgon:
    1 skopa Amino Pro Essential + 1 Only One! regular
    Mellanmål förmiddag:
    0,75 dl Whey-80 +
    Eftermiddag:
    1 skopa Amino Pro Essential
    Före sänggående:
    4 st. Anabolic T-Boost

    #515125

    Kör amino före och efter träning, med kolhydrat om du vill.
    Kreatinet kan du oxå köra i dom drinkarna.
    Om du inte äter 45-90 minuter efter träning så kan du ta en drink whey-80 ca 45 minuter efter du tagit aminodrinken.
    Whey 80 använder du annrs som mellanmål/måltidsförstärkare vid behov.
    Om du tex äter en lunch med lite protein eller bara har lite dålig aptit eller ork att laga mat. Då kan man ta en drink med lite pasta, potatis, ris, bröd mm.
    T-boost vet jag inte mycket om, men jag skulle köra den alla dagar i veckan

    #515126
    Vincent Qvarfordt wrote:
    Kör amino före och efter träning, med kolhydrat om du vill.
    Kreatinet kan du oxå köra i dom drinkarna.
    Om du inte äter 45-90 minuter efter träning så kan du ta en drink whey-80 ca 45 minuter efter du tagit aminodrinken.
    Whey 80 använder du annrs som mellanmål/måltidsförstärkare vid behov.
    Om du tex äter en lunch med lite protein eller bara har lite dålig aptit eller ork att laga mat. Då kan man ta en drink med lite pasta, potatis, ris, bröd mm.
    T-boost vet jag inte mycket om, men jag skulle köra den alla dagar i veckan

    Tack för tipsen! Ang. kreatinet. Kan jag skippa det på vilodagar (förutom i uppladdningsfasen) eller vinner jag något på att ta det även på vilodagar? Det känns som att det borde räcka med att ta Whey80, Only One och T-boost på vilodagarna och spara allt det andra till de dagar jag tränar.

    #515127

    Du bör ta det även på vilodagar… finns säkert lite olika upplägg på det där. Kreatin bygger på att upprätthålla nivåerna i kroppen, alltså ska det även tas på vilodagar.

    #515128

    Har hört att sånna där energigivande kolhydrater ska vara helt sjukt bra, jag la säkert på mig 3kg muskler när jag började med dem.

    #515129
    anders172 wrote:
    Har hört att sånna där energigivande kolhydrater ska vara helt sjukt bra, jag la säkert på mig 3kg muskler när jag började med dem.

    driver du eller?

    #515130

    Skulle detta upplägg funka i stället?

    Träningsdag

    Morgon:
    1 Only One! (multivitamin)
    Mellanmål förmiddag:
    1 dl Whey-80
    Före träningen:
    2 st. Anabolic T-Boost
    1dl Carbo Flex, 1,5 tsk Creatine Monohydrat, 1 skopa Amino Pro Essential
    Efter träningen:
    1dl Carbo Flex, 1,5 tsk Creatine Monohydrat, 1 skopa Amino Pro Essential
    0,75 dl Whey-80
    Före sänggående:
    4 st. Anabolic T-Boost

    Vilodag
    Morgon:
    1 skopa Amino Pro Essential, 1,5 tsk Creatine Monohydrat
    1 Only One
    Mellanmål förmiddag:
    0,75 dl Whey-80
    Eftermiddag:
    0,75 dl Whey-80
    Före sänggående:
    4 st. Anabolic T-Boost

    #515131
    malawiglenn wrote:
    med tanke på alla trådar som finns om protein, gainers, EAA samt kreatin så kan du inte med säkerhet använda sakerna rätt utan måste fråga? come on :/

    Saken är den att det doseringsupplägg som Gymgrossisten angivit för just detta paket tyckte jag skillde mig en hel del från det jag läst här och på en del andra ställen. Exempelvis skriver de att man ska ta Amino på morgonen och på eftermiddagen, samt på vilodagar men inte i samband med träningen. Jag ville gärna höra folks åsikter angående deras rekomenderade upplägg. Dvs om de har fel eller upplägget är helt ok (ur tajming-synpunkt).

    #515132
    Peter_Eriksson wrote:
    driver du eller?

    Slapp jag fråga :up:

    #515133
    Peter_Eriksson wrote:
    driver du eller?

    Nej. En polare sa att energigivande kollisar ägde så jag testade och kan bara säga att dom äger allt!

    #515134
    anders172 wrote:
    Nej. En polare sa att energigivande kollisar ägde så jag testade och kan bara säga att dom äger allt!

    Kolhydrater i sig är inte muskelbyggande nånstans. Kroppen klarar sig alldeles utmärkt helt utan dem. Däremot är kolhydrater en bra energikälla om de är av bra kvalitet och äts vid rätt tillfällen.

    Snabba kolhydrater är inte mkt att ha annat än innan och/eller efter träning, tom då är det ganska meningslösa. Glykogeninlagringen i musklerna är efter träning som ett fönster. Direkt efter träning står det på vid gavel för att sedan stängas långsamt. Argumentet att man behöver det direkt efter träning är därmed felaktigt, inlagringen sker ändå. Det går alldeles utmärkt med kolhydrater från mat såsom ris, pasta, potatis etc.

    Muskelmassan består av protein (samt mkt vatten). De bryts ned hela tiden och byggs upp hela tiden. Det som behövs för att de ska växa är anabola signaler, dvs signaler som talar om för kroppen att de behöver bli starkare och växa (stora muskler är inte naturligt för kroppen och den vill således inte ha dem eftersom de kräver mkt mer energi, mkt förenklat). Om man då styrketränar ger vi signaler att de behövs för hårt kroppsarbete, sedan kan vi påverka med tex vassleprotein eller ännu hellre rena aminosyror (som är i princip redan nedbrutet protein). Dessa försätter musklerna i ett anabolt läge. Protein från mat samt kasein är inte direkt anabolt, men det är antikatabolt, dvs minskar nedbrytningen. Styrketräning i sig är katabolt (dvs muskelnedbrytande) och kommer alltid att bryta ned dina muskler, det man då gör är att tillsätta vassleprotein eller aminosyror för att så snabbt som möjligt ta sig ur det katabola läget. Muskler byggs upp under återhämtningen under förutsättning att vi ligger på en positiv proteinbalans och positiv total energibalans. Dessutom används en del av de muskelproteiner som bryts ned från musklerna till att bygga upp nya.

    Hur som helst, förmodligen är det så att du med hjälp av dina ”magiska” kolhydrater hamnat på en positiv total energibalans, dvs du får i dig fler kalorier än du förbrukat och därmed gått upp i vikt. 3kg muskler har jag dock mkt svårt att tro.

    Källor på detta har jag inte och jag bemödar mig inte leta efter några heller. All den information jag skrivit finns att hitta i forumets olika delar.
    Reserverar mig för att något felaktigt kan ha smugit sig in nånstans, någon annan får gärna rätta mig eller tillägga något.

    Nåde dig om du bara trollar! Mvh /// Peter

    #515135
    peter_eriksson wrote:
    kolhydrater i sig är inte muskelbyggande nånstans. Kroppen klarar sig alldeles utmärkt helt utan dem. Däremot är kolhydrater en bra energikälla om de är av bra kvalitet och äts vid rätt tillfällen.

    Snabba kolhydrater är inte mkt att ha annat än innan och/eller efter träning, tom då är det ganska meningslösa. Glykogeninlagringen i musklerna är efter träning som ett fönster. Direkt efter träning står det på vid gavel för att sedan stängas långsamt. Argumentet att man behöver det direkt efter träning är därmed felaktigt, inlagringen sker ändå. Det går alldeles utmärkt med kolhydrater från mat såsom ris, pasta, potatis etc.

    Muskelmassan består av protein (samt mkt vatten). De bryts ned hela tiden och byggs upp hela tiden. Det som behövs för att de ska växa är anabola signaler, dvs signaler som talar om för kroppen att de behöver bli starkare och växa (stora muskler är inte naturligt för kroppen och den vill således inte ha dem eftersom de kräver mkt mer energi, mkt förenklat). Om man då styrketränar ger vi signaler att de behövs för hårt kroppsarbete, sedan kan vi påverka med tex vassleprotein eller ännu hellre rena aminosyror (som är i princip redan nedbrutet protein). Dessa försätter musklerna i ett anabolt läge. Protein från mat samt kasein är inte direkt anabolt, men det är antikatabolt, dvs minskar nedbrytningen. Styrketräning i sig är katabolt (dvs muskelnedbrytande) och kommer alltid att bryta ned dina muskler, det man då gör är att tillsätta vassleprotein eller aminosyror för att så snabbt som möjligt ta sig ur det katabola läget. Muskler byggs upp under återhämtningen under förutsättning att vi ligger på en positiv proteinbalans och positiv total energibalans. Dessutom används en del av de muskelproteiner som bryts ned från musklerna till att bygga upp nya.

    Hur som helst, förmodligen är det så att du med hjälp av dina ”magiska” kolhydrater hamnat på en positiv total energibalans, dvs du får i dig fler kalorier än du förbrukat och därmed gått upp i vikt. 3kg muskler har jag dock mkt svårt att tro.

    Källor på detta har jag inte och jag bemödar mig inte leta efter några heller. All den information jag skrivit finns att hitta i forumets olika delar.
    Reserverar mig för att något felaktigt kan ha smugit sig in nånstans, någon annan får gärna rätta mig eller tillägga något.

    Nåde dig om du bara trollar! Mvh /// peter

    +1

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.