MT Alpha amino prototype 216 ?

Home Forums Kosttillskott MT Alpha amino prototype 216 ?

  • This topic is empty.
Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • Author
    Posts
  • #71021
    #550573

    JA hur är denna produkt från MT ? någon som testat, vart i svenska shopper hittar man denna ?

    Other Ingredients: MICROCRYSTALLINE CELLULOSE, HYDROXYPROPYLCELLULOSE, MAGNESIUM STEARATE, COATING (POLYVINYL ALCOHOL, POLYETHYLENE GLYCOL, FD&C YELLOW NO. 6, TALC, TITANIUM DIOXIDE), STEARIC ACID, SILICON DIOXIDE, CARBOXYMETHYLCELLULOSE, CROSPOVIDONE, ACESULFAME-POTASSTIUM. CONTAINS SOY AND SULFITE INGREDIENTS. PHENYLKETONURICS: CONTAINS PHENYLALANINE.

    Är helt värdelös på allt detta om kostilskott och MT´s produkter gör mig helt köpgalen deras marknadsföring är grym :up:, Men tänkte höra med er vad ni anser om denna produkt ifall det finns någon som testat den ?

    #550574
    Robert Lilja wrote:
    Personligen skulle jag inte slösa energi och pengar på att använda den produkten.

    Förmodligen ingenstans då den innehåller tex. GABA vilket gör att produkten inte får säljas i Sverige som kostillskott.

    Mvh
    Robert Lilja

    Du säljer ju själv tryptofan derivat ;)

    #550575

    Jag har en produkt hemma innehållande Gaba som jag har beställt från en svensk webshop =)

    #550576
    fenyletylamin wrote:
    Jag har en produkt hemma innehållande Gaba som jag har beställt från en svensk webshop =)

    Ja du, undrar vem det kan vara ifrån,hahaha. Om du kollar in den shopen så kommer du upptäcka att de säljer sammanlagt 8produkter med lite ”skumma(ned andra ord förbjudna här hemma)”,hehehe, innehåll :D Vissa av dessa ligger i gråzonen, så man vet ju aldrig.

    #550577

    Bara annu en produkt med ett flashigt namn.

    #550578
    Robert Lilja wrote:
    Förmodligen ingenstans då den innehåller tex. GABA vilket gör att produkten inte får säljas i Sverige som kostillskott.

    Mvh
    Robert Lilja

    Är du säker på att det stämmer?
    Är den läkemedelsklassad?

    #550579

    gaba är inte klassat som kosttillskott i Sverige tyvärr

    #550580

    Vad är det klassat som då?
    Läkemedel? Livsmedel?

    #550581
    loverius wrote:
    Du säljer ju själv tryptofan derivat ;)

    GABA = Gammaaminosmörsyra på svenska (gamma-aminobutyric acid). Inte alls ett tryptofanderivat. Tryptofan har en armomatisk struktur och liknar inte alls GABA.

    #550582
    Daimster wrote:
    GABA = Gammaaminosmörsyra på svenska (gamma-aminobutyric acid). Inte alls ett tryptofanderivat. Tryptofan har en armomatisk struktur och liknar inte alls GABA.

    Nej du missförstår mig och vad skillnaden är behöver du inte ens tala om för mig då jag är forskare på området. Men faktum är Robert säljer tryptofanderivat som inte heller får säljas… GABA är en helt annan aminosyra.

    #550583

    vad är det som gör GABA så farligt då ? och vad skulle straffet bli om man importerar denna produkt ?

    #550584
    Robert Lilja wrote:
    Farligt? Jag gillar GABA, riktigt bra ingrediens.

    Inget straff för att importera, GABA är inte olagligt.

    Mvh
    Robert Lilja

    Gaba är läkemedelsklassat här i Sverige. Får inte säljas i affärer här hemma. Man får inte heller importera detta. Ser de detta i tullen så beslagtas det direkt. Vet ganska många som fått se i skyn efter sitt Gaba.

    #550585
    Robert Lilja wrote:
    I know, det är därför som jag i mitt första inlägg skrev att jag inte tror att någon ÅF vågar plocka in produkten.

    Jag undrar om du inte missuppfattade mitt senaste inlägg. GABA är lagligt att använda, det är vad jag vet inte heller straffbart för en privatperson att importera det även om det finns en stor chans att tullen plockar försändelsen.

    Mvh
    Robert Lilja

    missuppfattade dig, my bad.

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.