När tar ni kreatin?

Home Forums Kosttillskott När tar ni kreatin?

  • This topic is empty.
Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author
    Posts
  • #56744
    #281511

    Som rubriken lyder När tar ni kreatin?

    #281512

    varje dag…en tesked varje dag…

    #281513
    ralle12 wrote:
    Som rubriken lyder När tar ni kreatin?

    Före och efter träningen.

    #281514
    Olle Sparringsjö wrote:
    Före och efter träningen.

    Men det står på dem glesta för packingar en ggr om dagen, men får man bättre resultat at att ta både innan/efter?

    #281515

    På morgonen och efter träning…

    #281516

    Själv kör jag 15-20g om dagen i tre dagar följt av tre dagars uppehåll och sen tre dagar till och så rullar det på. Funkar bra för mig tycker mig få ett grymt tryck. Jag tar en dos (5g) 2h innan träningen med maten, 5g precis 20 minuter innan träningen och sen 5g direkt efter träningen tillsammans med EAA. Första dagen efter tre dagars vila tar jag 20g och då kommer de sista 5g på kvällen med kvällsmålet, som är ägg :). Jag tycker detta funkar bättre för mig än 5g om dagen 7 dagar i veckan. Mängden blir ungefär samma. Väger man 80+ kan man ju köra 20-25g om dagen istället.

    #281517

    30-60 min före träningen (PWO)

    #281518
    ralle12 wrote:
    Men det står på dem glesta för packingar en ggr om dagen, men får man bättre resultat at att ta både innan/efter?

    Förpackningen menar att du ska ta det före och efter träning samt en gång varje dag när du inte tränar :) Ex på morgonen.

    #281519
    Olle Sparringsjö wrote:
    Före och efter träningen.

    Samma här.

    ralle12 wrote:
    Men det står på dem glesta för packingar en ggr om dagen, men får man bättre resultat at att ta både innan/efter?

    Flera små intag har visat sig bättre för upptaget.

    holmberg87 wrote:
    Förpackningen menar att du ska ta det före och efter träning samt en gång varje dag när du inte tränar :) Ex på morgonen.

    Du tror inte att det kan stå olika på olika förpackningar?

    #281520
    holmberg87 wrote:
    Förpackningen menar att du ska ta det före och efter träning samt en gång varje dag när du inte tränar :) Ex på morgonen.

    På min kreatinförpackning står det att 1 dos ska intas var dag (5g).

    #281521
    KniveN wrote:
    Du tror inte att det kan stå olika på olika förpackningar?

    Jo visst är det så, tänkte på min egen.. Då är det före efter träning samt en dos varje träningsfri dag.

    Wardog wrote:
    På min kreatinförpackning står det att 1 dos ska intas var dag (5g).

    Ja det är väl olika på vilket kreatin man har såklart, jag tänkte inte så långt :)

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.