När, var och hur? Confused

Home Forums Kosttillskott När, var och hur? Confused

  • This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Posts
  • #66352
    #470270

    Hey fellow gymfreaks:emo-thumb

    Jag ska nu i februari gå in på en deffperiod och har funderat på två saker.

    De preparat jag tänkt köpa är: EsaPro och Kreatin (båda från Eiselt).
    När ska de tas för optimal effekt?
    Finns det något annat preparat som är bättre?:)

    Tacksam för råd och tips!:D

    #470271

    EAA: före och efter träning.

    Kreatin: spelar ingen större roll när. Det är inte frågan om en akut effekt i samband med intaget, utan om att nivåerna i kroppen skall vara höga.

    #470272

    Sticker in med en sidofråga och lånar tråden lite.

    Kreatin under deff? Jobbar inte det lite mot definitionseffekten då det binder vatten?

    #470273

    Möjligen om man har en viktklass man skall pricka och kort tid att göra det. Annars finns det bara fördelar.

    Vatten i muskulaturen gör inte att man ser sämre ut…

    En deff handlar inte om att förlora kroppsvikt i allmänhet, utan fettvikt i synnerhet. Kreatin motverkar inte detta. Tvärtom, om något, då man kan träna tyngre och spara muskelmassa.

    #470274
    Starsky wrote:
    Eftersom jag deffar också tänkte jag dela med mig lite tips och tankar. Personligen hade jag satsat på EAA FX (som kommer väldigt snart) eller EAA-X istället för EsaPro. Bästa kreatinet jag någonsin haft är Max Kre-Alkalyn. Dock så finns det enbart att köpa i USA tyvärr. Sen har vissa PWO:s också kreatin i sig som till exempel Brutal FX och BS Viper-X (som har Kre-Alkalyn).

    Själv tar jag Max Kre-Alkalyn i tablettform, men bara under vilodagarna. På träningsdagarna tar jag Viper-X före träningen och lite Betaalanine. Och det räcker för mig. Sen kan du ju också köpa Eiselt BetaDrain om du nu verkligen vill gå ner i vikt. Ett hett tips. Ska recensera produkten inom en snar framtid på Optimal Bodys forum. Så håll utkik! ;)

    Tack för tipsen! Ja jag hoppas verkligen att EAA FX kommer snart! tack för resterande råd också!:emo-thumb

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.