Naturligt och kvalitativt protein? (naturellt)

Home Forums Kosttillskott Naturligt och kvalitativt protein? (naturellt)

  • This topic is empty.
Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author
    Posts
  • #52268
    #127911

    Jag bryr mig inte om att det ska smaka gott, jag vill endast ha rent proteinpulver utan några som helst tillsatta kemikalier eller syntetiska ingredienser.

    Jag vet att det finns oerhört många trådar där folk frågar efter bästa proteinet, men då står ofta smaken i fokus. Jag är som sagt ute efter ett naturellt protein, som är av bra kvalitet och framställd på bästa möjliga sätt.

    Body Science WHEY 100% verkar vara det jag är ute efter
    Det påstås vara tillverkat i Skandinavien vilket jag tycker är väldigt bra. Jag kan inte hitta ett enda annat proteinpulver som är det? :O Det är egentligen dåligt att det inte ens finns proteinpulver som garanterat är helt tillverkat i Sverige. Vi har grymt bra kvalitet på våra mejeriprodukter i förhållande till många andra länder i världen! (antagligen p.g.a. relativt god miljö, rena och naturliga betesmarker för djuren) På säkert 95% av alla proteinprodukter skrivs inte ursprung, varför? Muskelbyggare verkar inte bry sig om var det kommer ifrån, hur det är tillverkat eller vilka kemikalier det innehåller – huvudsaken är att det är ett ”bra protein” som smakar bra och ger ökad muskelmassa.

    Har ni tips på något annat protein som är av hög kvalitet och så naturligt som möjligt?
    Sedan är jag fortfarande lite osäker huruvida isolat (whey 100%) ska vara bättre än koncentrat (whey 80%). Isolat är ju mer processat vilket jag tycker borde göra produkten mindre naturlig och mer ”konstgjord” (?). Naturliga ämnen som normalt finns där har försvunnit – som säkert är av viktig betydelse i kombination med de andra ämnena i proteinet.
    Jag tror inte på att ju mer koncentrerat något ämne är, desto bättre är det. Oftast är det bäst då det kommer i kombination med de andra ämnena som det naturligt också innehåller, för att kroppen är gjord för att ta upp ämnena när det är kombinerat på detta vis. (t.ex. är det bättre att äta en extremt C-vitaminrik grönsak än ett koncentrerat syntetiskt C-vitamintillskott)

    Vad tror och tycker ni?

    #127912
    crille wrote:
    Body Science WHEY 100% verkar vara det jag är ute efter: föredetta länk (nu vet jag inte om man får direktlänka, isåfall kan jag ta bort länken)

    [http://forum.body.se/showthread.php?t=5438]

    #127913
    Starcus wrote:
    [http://forum.body.se/showthread.php?t=5438]
    #127914
    crille wrote:
    Alright, sorry. Tyvärr kan jag inte editera inlägget (dåligt), så någon moderator får fixa det.

    läs reglerna innan du postar då?

    #127915
    mysglenn wrote:
    läs reglerna innan du postar då?

    Jag är van forumanvändare och det här är första gången jag någonsin brutit mot en regel. Jag trodde det räckte med sunt förnuft. Visste inte att det var så känsligt, dessutom trodde jag att man kunde editera inlägg här.
    Ber om ursäkt igen.

    #127916
    crille wrote:
    Jag bryr mig inte om att det ska smaka gott, jag vill endast ha rent proteinpulver utan några som helst tillsatta kemikalier eller syntetiska ingredienser.

    Danish boxer Mikkel Kessler has ”developed” (read: is the PR front figure) EcoProtein which is, perhaps a bit obvious, an ecological made protein powder. It tastes like shit and it’s expensive :

    #127917
    crille wrote:
    Jag är van forumanvändare och det här är första gången jag någonsin brutit mot en regel. Jag trodde det räckte med sunt förnuft. Visste inte att det var så känsligt, dessutom trodde jag att man kunde editera inlägg här.
    Ber om ursäkt igen.

    Säg det ute i det riktiga livet :)

    #127918

    never apologize, never lie and never give up!
    Zeb Macahan

    #127919

    Tja, kan jag bara säga, om du hittar ett naturligt protein, skulle det vara mycket bra.

    #127920

    Body Science Whey 100% är vasslekoncentrat och inte isolat.
    Jag tror du kan köra på vilket naturellt vassle som helst.

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.