no xplode hjälp!

Home Forums Kosttillskott no xplode hjälp!

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 16 total)
  • Author
    Posts
  • #71956
    #569674

    hej.har köpt no-xplode och tog det ett pass.kände inget men efter träning fick mega huvudvärk:(.har testat det 3 pass .har kört 1,2 och 3 skopor alla ge samma resultat. ingen effect + huvud värk.jag dricker nog med vatten.dricker ½ liter vatten innan träning och ½ medans. finns det något jag kan göra för att slippa huvudvärk och få bra effect.???

    #569675
    lolmania123 wrote:
    hej.har köpt no-xplode och tog det ett pass.kände inget men efter träning fick mega huvudvärk:(.har testat det 3 pass .har kört 1,2 och 3 skopor alla ge samma resultat. ingen effect + huvud värk.jag dricker nog med vatten.dricker ½ liter vatten innan träning och ½ medans. finns det något jag kan göra för att slippa huvudvärk och få bra effect.???

    Drick mer vatten och pröva att ta lite luft då och då genom att öppna nått fönster. Sen tycker jag inte du borde ta mer en högst två skopor. Skulle tro att du är känslig för koffeinet.

    Jag själv brukar inte vara känslig mot koffein, men i samband med träning kan jag lätt få huvudverk av koffein när jag tränar tungt, men jag vill ju ha maximalt med energi på passen så då brukar jag dricka massor med vatten och ta lite luft då och då. Då går det bra för mig =)

    #569676

    jag är inte känslig och har aldrig direkt känt av koffein som till exempel kan slänga i mig2 energie dricker under en film o somna typ 30-40 min senare.fast kanske detta är effecten av för mycket koffein.jag skall testa 1 skopa med massor av vatten nästa pass. återkommer med svar.

    thx

    #569677

    i två energidrycker är det 160mg koffein. I 2,5dl kaffe är det cirka 200mg koffein och i no xpload är det runt 100mg per skopa

    #569678

    tja, jag brukar ta en del 30 min innan sen andra delen precis vid träningen början. Fördelar den alltså, vet ej om detta hjälper. Men ett alternativ kanske. Du kanske får för mycket i dig på en gång.

    #569679
    lolmania123 wrote:
    hej.har köpt no-xplode och tog det ett pass.kände inget men efter träning fick mega huvudvärk:(.har testat det 3 pass .har kört 1,2 och 3 skopor alla ge samma resultat. ingen effect + huvud värk.jag dricker nog med vatten.dricker ½ liter vatten innan träning och ½ medans. finns det något jag kan göra för att slippa huvudvärk och få bra effect.???

    Jag skulle undvika NO-xplode då det innehåller Guanidino Propionic Acid som tömmer kroppen på kreatin i hjärtat,hjärnan och musklerna.
    Jag personligen har fått hjärtklappningar när detta ämne har varit med och mått rejält illa.
    Detta skrev jag om för ett tag sen om Guanidinopropionic Acid och Glycocyamine.
    Det är två ämnen som ingår i no xplode som gör skada för din träning och kan orsaka illamående.
    Guanidinopropionic Acid
    Guanidinopropionic Acid har visat i studier att blockera kroppens kreatintransportörer så kreatin inte kan upptas eller levereras till kroppens muskler och organ.
    Denna kemikal är inte studerad eller prövad på mäniskor och man kan förstå varför.
    Hjärtat och hjärnan är organ som använder sig av kreatin för en del av dess funktioner
    När kreatin transportörerna blockeras av Guanidinopropionic Acid så levereras inte kreatin och kreatin nivåerna sjunker i hjärtat och hjärnan.
    I en studie så har det bevisats att när inte kreatin levereras så orsakar det hjärn skador.
    I en annan studie så visade det att ett intag av Guanidinopropionic Acid minskade hjärtats kreatin nivåer med 40%.
    Detta ledde till att hjärtrytmen hamnade i obalans både under vila och träning.
    Därav är det en förklaring varför jag fick hjärtklappningar när jag tog en produkt som innehöll detta crap.
    Så läs innehållsförteckningen väl och står det Guanidinopropionic Acid ”STÄLL DEN TILLBAKS PÅ HYLLAN I AFFÄREN”

    Glycocyamine
    Har visat att höja homocysteine nivåerna i blodet som bidrar till Hjärt och kärlsjukdomar.Återigen läs din innehålls förteckning
    Mvh Pat

    #569680

    Hyllade tillskott som No Shotgun, San firce, Olimp Knockout och No xpload som nu diskuteras innehåller GPA. Dessa tillskott är väldigt populära och levererar bra reslutat.
    Jag har själv erfarenhet av No Shotgun och jag tyckte den var super!
    Jag tror inte jag är ensam om att tycka om No Shotgun här på body.

    Så om det nu inte finns tydligare bevis på detta ämne om hur den fungerar på oss människor så föreslår jag att vi inte bör diskutera det vidare

    #569681
    PatArnold wrote:
    Jag skulle undvika NO-xplode då det innehåller Guanidino Propionic Acid som tömmer kroppen på kreatin i hjärtat,hjärnan och musklerna.
    Jag personligen har fått hjärtklappningar när detta ämne har varit med och mått rejält illa.
    Detta skrev jag om för ett tag sen om Guanidinopropionic Acid och Glycocyamine.
    Det är två ämnen som ingår i no xplode som gör skada för din träning och kan orsaka illamående.
    Guanidinopropionic Acid
    Guanidinopropionic Acid har visat i studier att blockera kroppens kreatintransportörer så kreatin inte kan upptas eller levereras till kroppens muskler och organ.
    Denna kemikal är inte studerad eller prövad på mäniskor och man kan förstå varför.
    Hjärtat och hjärnan är organ som använder sig av kreatin för en del av dess funktioner
    När kreatin transportörerna blockeras av Guanidinopropionic Acid så levereras inte kreatin och kreatin nivåerna sjunker i hjärtat och hjärnan.
    I en studie så har det bevisats att när inte kreatin levereras så orsakar det hjärn skador.
    I en annan studie så visade det att ett intag av Guanidinopropionic Acid minskade hjärtats kreatin nivåer med 40%.
    Detta ledde till att hjärtrytmen hamnade i obalans både under vila och träning.
    Därav är det en förklaring varför jag fick hjärtklappningar när jag tog en produkt som innehöll detta crap.
    Så läs innehållsförteckningen väl och står det Guanidinopropionic Acid ”STÄLL DEN TILLBAKS PÅ HYLLAN I AFFÄREN”

    Glycocyamine
    Har visat att höja homocysteine nivåerna i blodet som bidrar till Hjärt och kärlsjukdomar.Återigen läs din innehålls förteckning
    Mvh Pat

    Du har nog missförstått… GPA effektiviserar transport av kreatin till muskelcellerna. Du kanske misstolkat studieresultaten? Kan du länka till källan?

    #569682

    Var lite för snabb där, letade lite nu och hittade din källa. Det verkar som du har rätt. Läs länken och välj sedan om du vill använda No-xplode.

    [http://www.raisethebarr.net/index.php?/Guanidinopropionic-Acid-Supplementation-Ergogenic-Ergolytic-or-Potentially-Harmful/All-Pages.html]

    #569683

    Tack for informationen!
    Personligen brukar jag kora pa No explode. Tvivlar lite pa om jag ska gora det i fortsattningen. Annars tycker jag det ar en bra produkt. ;)

    #569684

    Jag har kört No shotgun som också innehåller det där utan att få någon biverkning

    #569685

    Vilket av No-xpload och No-shotgun bör man köpa? Är det någon skillnad i annat än dosering? Tacksam för svar!

    #569686

    Jag själv har precis beställt denna vara. Dock kommer jag med en gång avbeställa om detta är sant! Vill inte utsätta min kropp för hjärtproblem för att få lite muskler. Är det så illa, eller borde jag avbeställa?

    #569687

    Jag har aldrig fått några hjärt problem eller fått mindre muskler trots att jag får nästan dagligen i mig detta ämne.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 16 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.