No xplode och depression

Home Forums Kosttillskott No xplode och depression

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 16 total)
  • Author
    Posts
  • #65719
    #458546

    Hej!

    No-xplode på GG,
    det står en varnings ruta angående no-xplode, att uppsöka läkare om man är deprimerad vid eventuellt intag, vilka är bieffekterna av att dricka no-xplode när man är deprimerad?

    #458547
    jagheterpelle wrote:
    Hej!

    No-xplode på GG,
    det står en varnings ruta angående no-xplode, att uppsöka läkare om man är deprimerad vid eventuellt intag, vilka är bieffekterna av att dricka no-xplode när man är deprimerad?

    Är det inte det du och läkaren ska prata om?

    #458548
    jagheterpelle wrote:
    Hej!

    No-xplode på GG,
    det står en varnings ruta angående no-xplode, att uppsöka läkare om man är deprimerad vid eventuellt intag, vilka är bieffekterna av att dricka no-xplode när man är deprimerad?

    USA har en lagstiftning som säger att du måste i princip upplysa kunden om allt som tänkbart möjligtvis kan ha någon som helst inverkan på någonting.

    Exempel: Kvinnan som micrade sin katt, stämde microvågsugnstillverkaren och vann för att det helt enkelt i manualen inte stod att djur inte var lämpliga att micra. (Om man vill ha dem levande, that is…)

    Det är alltså för att undvika stämningar den texten står.

    Men som tidigare person kommenterat. Ta upp det med din läkare om du är det minsta orolig. Depressioner är inte att leka med!

    Lycka till!

    #458549

    tack för svaren, anledningen till att jag ställer frågan, beror på att jag inte har uppsökt en läkare och kan därför inte ställa frågan…

    #458550

    Risken finns att symptomen förstärks vid intag. Typ nervositet, stress och kanske även panik. Många kosttillskott påvärkar signalsubstanserna i hjärnan, dom ska man helst inte leka med under deppression.

    #458551
    Yossi wrote:
    Risken finns att symptomen förstärks vid intag. Typ nervositet, stress och kanske även panik. Många kosttillskott påvärkar signalsubstanserna i hjärnan, dom ska man helst inte leka med under deppression.

    Fast påverkar signalsubstanerna gör det mesta…

    Motion, koffein, all mat.
    Även sex, skratt och gråt påverkar signalsubstanserna.

    Det är en avsevärd skillnad mellan påverkan och skadlig påverkan däremot. Väldigt få lagliga preparat i sverige har en så pass tung påverkan på oss att det är värt att ens höja ett varningens finger….

    #458552

    Det ända jag märkt av No-Xplode är under intag att man kan bli halvkass i magen och speedad men det är inte en nackdel, snarare en fördel.

    #458553

    Så länge man tänker med sunt förnuft så brukar det gå bra inom kosttillskotts bruk. Börja med en skopa sen gå högre om du känner det är nödvändigt men är du osäker så håll dig lågt..

    #458554

    Överdosering av Koffein kan ge panikångest och allmän depression under en tid har fått det själv efter överdoserat No-explode men går över.

    #458555

    Testa clenbutrx, kan ge sjuk ångest.

    #458556
    Survivalist wrote:
    Testa clenbutrx, kan ge sjuk ångest.

    Varför ska man testa något som kan ge ”sjuk ångest”, låter lite dumt:)

    #458557

    Stimulanter i allmänhet kan förvärra ångest-symtom. Trappa ned på intaget och håll dig till ett moderat intag.

    #458558
    Anton Johansson wrote:
    Stimulanter i allmänhet kan förvärra ångest-symtom. Trappa ned på intaget och håll dig till ett moderat intag.

    Har man problem med ångest tycker jag man skall skippa de flesta stimulantia produkter.

    En produkt som många inte tänker på som inte går bra ihop med ångest är grönt tee.

    #458559
    Olle Sparringsjö wrote:
    Har man problem med ångest tycker jag man skall skippa de flesta stimulantia produkter.

    En produkt som många inte tänker på som inte går bra ihop med ångest är grönt tee.

    Och med moderat intag menar jag förstås lågt. För det är vad ett moderat intag är i detta fallet. Det sväljs och intas stimulanter hej vilt nu för tiden, trots att de kan ha ganska ohyggliga bieffekter. Och grönt te, är just en stimulant.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 16 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.