Novedex XT gyno?

Home Forums Kosttillskott Novedex XT gyno?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 22 total)
  • Author
    Posts
  • #514746

    Tja, har en fråga ang novedex XT. Jag är 20 år och har hört att novedex funkar bra till deff för man blir lite hårdare i kroppen och bränner fett, vad jag har läst iaf. Då till min fråga finns det risk att få gyno om man använder novedex XT ? Även om man skulle köra en låg kur dvs 2 st om dagen sen trappa ner till 1 om dagen när kuren är på väg mot sitt slut.

    Är lite osäker när det kommer till detta, därför vänder jag mig till er som är mer kunniga inom detta. Skulle vilja veta lite mer om det där, innan jag köper något.

    Läste en annan tråd ang sammasak här på Body men kände att jag inte fick dom svaren jag ville ha :(

    #70147
    #514747

    Novedex xt är till för att minska östrogenet eller hålla kvar det lågt, samtidigt höja testosteronet. Det skulle vara mycket ovanligt och sällsynt om man skulle få gyno av ett sådant preparat, eftersom det bland annat är till för att motverka gyno och östrogena biverkningar som kan uppstå efter användning av otillåtna preparat. Gaspari rekommenderar novedex xt som en form av PCT till deras starkare produkter.

    #514748
    fenyletylamin wrote:
    Novedex xt är till för att minska östrogenet eller hålla kvar det lågt, samtidigt höja testosteronet. Det skulle vara mycket ovanligt och sällsynt om man skulle få gyno av ett sådant preparat, eftersom det bland annat är till för att motverka gyno och östrogena biverkningar som kan uppstå efter användning av otillåtna preparat. Gaspari rekommenderar novedex xt som en form av PCT till deras starkare produkter.

    Okej, men efter kuren, du tror inte att östrogenet ökar mer än vad det va innan jag började med NXT?

    #514749
    skruuv wrote:
    Okej, men efter kuren, du tror inte att östrogenet ökar mer än vad det va innan jag började med NXT?

    Kolla studien på novedex xt som dom även visar i reklamen på produkten så ser du att efter två veckor (har jag för mig att det var) så är nivåerna normala igen.

    kolla även youtube och sök på novedex xt

    #514750

    Okej, så risken för gyno är väldigt liten dvs, är det dumt och onödigt att använda NXT om man är 20?

    #514751

    Jag testade Novedex xt när jag var 19, jag upplevde inga bieffekter.
    Det jag upplevde från produkten var att jag blev hårdare i kroppen

    #514752
    fenyletylamin wrote:
    Jag testade Novedex xt när jag var 19, jag upplevde inga bieffekter.
    Det jag upplevde från produkten var att jag blev hårdare i kroppen

    Mm okej ska prova på NXT och se. Hur länge använde du NXT och hur många tog du om dagen?

    #514753
    skruuv wrote:
    Mm okej ska prova på NXT och se. Hur länge använde du NXT och hur många tog du om dagen?

    Jag tog den i 1 månad

    kommer inte ihåg min doseringen riktigt men jag tror det var
    3caps vecka 1
    2 caps vecka 2-3
    1caps vecka 4

    #514754
    fenyletylamin wrote:
    Jag tog den i 1 månad

    kommer inte ihåg min doseringen riktigt men jag tror det var
    3caps vecka 1
    2 caps vecka 2-3
    1caps vecka 4

    Okej, tänkte köra typ 4 veckor med doseringen
    2 caps vecka 1-3
    1 caps vecka 4

    Vet inte om jag vågar gå högre på doseringen, och det känns som att det borde funka o köra 2 caps om dagen i 3 veckor sen gå ner till 1 sista veckan. Tror du det funkar o köra så ?

    #514755

    Finns ingen anledning att trappa ner med Novedex XT, bara kör på med 2 om dagen tills burken är slut.

    En rolig och uppskattad mix är Halodrol+Novedex

    #514756

    Lånar tråden lite, finns det några risker att köra den om man är 19-20 för kroppen? Tänker på endokrina systemet osv?!

    #514757

    Som 20 åring har testoboosters ingen effekt… Det är som att kasta pengarna i sjön.

    #514758
    krisn wrote:
    Som 20 åring har testoboosters ingen effekt… Det är som att kasta pengarna i sjön.

    Hur förklarar du att jag märkte effekt utav novedex xt?

    #514759
    fenyletylamin wrote:
    Hur förklarar du att jag märkte effekt utav novedex xt?

    Om du kände något mer än att bli hårig?, med största sannolikhet placebo. Visst du kanske kan ha känt minimaliska förändringar med. Testoboosters är annars till för lite äldre (uppskattningsvis 30+) då egna testosteron produktionen börjar åka i backen.. som ung får man minimaliska effeker av testoboosters som sagt :ike:

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 22 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.