Nutrabolics Hemodrene, funkar det? viktnedgång omöjligt! hjälp-.

Home Forums Kosttillskott Nutrabolics Hemodrene, funkar det? viktnedgång omöjligt! hjälp-.

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 17 total)
  • Author
    Posts
  • #514436

    Hej allesammans!

    Jag är ny här på forumet och har nu denna frågan till alla erfarna här på sajten!

    Under en period har jag försökt gå ner i vikt jämsides med att bygga muskler och kör 6 träningsdagar i veckan med en vilodag. Kosten ligger på runt 1700 kcal dagligen, jennifer aniston tavlan, 20 / 40 /40 %.

    Varje dag tar jag en tablett av nutrabolics hemodrene ca en timme före träning tillsammans med mat, denna sorten ska vara grymt vätskedrivande och ska hjälpa till med viktnedgång. Så, till mitt nederlag:

    Sedan december har jag i princip skött träningen fläckfritt plus kosten (förutom svaga perioden över jul), och istället för att gå ner i vikt har jag gått upp 5 kg!

    Vad gör jag fel? Vad gör tabletterna fel? Motivationen sinar när man inte alls når efterlängtat resultat.

    Jag tränar mkt styrketräning, men känns omöjligt att jag skulle kunna gå upp 5 kg av det, högst kan man väl gå upp 250 gram i muskler i veckan och då måste man väl monsterträna och käka gainers?

    Vet inte om detta spelar roll eller inte men har hormonspiral, kanske detta är boven i dramat? SNÄLLA HJÄLP MIG…

    Jag är 174 cm lång och just nu väger jag 82/83 kg

    mvh,

    #70125
    #514437
    Cleo89 wrote:
    högst kan man väl gå upp 250 gram i muskler i veckan och då måste man väl monsterträna och käka gainers?

    Man kan max bygga 2kg ren muskelmassa per år så 250g muskler i veckan låter ganska så orimligt.

    Varför springer du inte mer istället för att vara på gymmet? 8)

    #514438
    kyliee wrote:
    Man kan max bygga 2kg ren muskelmassa per år så 250g muskler i veckan låter ganska så orimligt.

    Varför springer du inte mer istället för att vara på gymmet? 8)

    skitsnack. finns inga sådana gränser.
    nybörjare kan lägga på sig måndubbelt mer än så.

    till ts
    varför knapra piller som är vätskedrivande? det har ju inget med din ”riktiga” vikt att göra. och fettförbrännarprodukter har en marginell effekt så du klarar dig lika bra utan

    du äter för mycket kalorier eller rör dig för lite om målet är att gå ner i vikt.

    ät lite mindre och sluta med pillrerna så får du se om de händer något

    #514439
    Pepz wrote:
    skitsnack. finns inga sådana gränser.
    nybörjare kan lägga på sig måndubbelt mer än så.

    Underligt varför dom ljuger på föreläsningar osv.
    notera REN muskelmassa. Du kan lägga på dig mer med andra preparat.

    #514440

    Något man hör på en Föreläsningarbehöver inte vara sant. Det finns inga gränser, olika personer lägger på sig olika mycket muskler. Nybörjare har mycket lättare att bygga muskler

    #514441

    styrketräning är inget jag vill sluta med då jag vill stabilisera upp min core med allt vad det innebär och jobba på en gammal axelskada.
    Frågan för mig är om någon har någon vana av hemodrene? om det fungerat?

    dessutom om mitt preventivmedel, hormonspiralen, förstör för mig.

    ( Har gått upp 17 kg sen jag satte in den för ett och ett halvt år sen, har alltid haft lätt för att gå ner i vikt förut )
    så därför undrar jag om det kan vara spiralen? vill inte ursäkta mig med den men har börjat undra på senaste om den förstör balansen i kroppen.

    #514442

    fenyl nej var en gammal föreläsning. En som är hälsovägledare samt personlig tränare har nyligen sagt runt 4kg.. Men det stämmer nog att i nybörjare har lättare att bygga, jag får ursäkta!

    Cleo säger inte åt dig att sluta gymma. Utan att lägga in springpass på schemat också!

    #514443

    edit: det jag sa innan stämmer inte. Det finns ingen vetenskaplig fakta bevisad om hur mycket man max kan bygga.
    Man bygger mest muskelmassa dom 3 första månaderna.
    Hur mycket man kan bygga beror ju på generna osv, sen gäller det att äta precis som man ska göra, dricka precis som man ska göra, sova precis som man ska göra och träna precis ni förstår.

    Jag menar inte att du ska sluta på gymmet utan att lägga in springpass på schemat för att bränna fett :)
    Enda jag kan komma på, bristande kunskaper..

    #514444

    Har minst 45 min cardio med löpning och hård cykling per dag, och utanpå det massa promenader osv… Har till min hjälp en pojkvän till PT så de kunskaperna är det inget fel på.

    Vad varken han eller jag har kunskap om är NUTRABOLICS HEMODRENE och effekt av P-spiral, därför jag vände mig hit för och se om ngn annan PT eller hemmaexpert har vana av det…

    Någon?

    #514445

    Många kan uppleva viktuppgång av den ändrade hormonbalansen, så din viktuppgång kan delvis bero på det ja. Vad gäller HEMODRENE;n så är det ett ”system” för viktnedgång (byggs garanterat runt stimulanter)…

    Om HEMODRENE kommer rubba din hormonbalans är väl ganska svårt att förutse, patentlagen skyddar dem från att visa vad som egentligen finns i tillskottet.
    Förstår inte alls varför du skulle köra den, då den innehåller diuretika och massa andra tvivelaktiga ”matrixer”.

    Satsa på gammal hederlig viktnedgång, vilket kvarstår som det ENDA sättet att gå ner i vikt. Du måste matcha energi in med energi ut.
    Och visst så kan din viktnedgång stagnera pga vätskeansamlingar och att du bygger mer muskelmassa. Många fastnar för mycket vad vågen visar, inte vad spegeln säger. Om det sker en förändring i spegeln, men inget på vågen – vilket är viktigast i slutändan?

    Mvh

    #514446
    kyliee wrote:
    fenyl nej var en gammal föreläsning. En som är hälsovägledare samt personlig tränare har nyligen sagt runt 4kg.. Men det stämmer nog att i nybörjare har lättare att bygga, jag får ursäkta!

    Cleo säger inte åt dig att sluta gymma. Utan att lägga in springpass på schemat också!

    Ja för jag gick gick upp 20kilo första året och det var inte mycket fett kan jag lova =)

    #514447
    grekelito wrote:
    Många kan uppleva viktuppgång av den ändrade hormonbalansen, så din viktuppgång kan delvis bero på det ja. Vad gäller HEMODRENE;n så är det ett ”system” för viktnedgång (byggs garanterat runt stimulanter)…

    Om HEMODRENE kommer rubba din hormonbalans är väl ganska svårt att förutse, patentlagen skyddar dem från att visa vad som egentligen finns i tillskottet.
    Förstår inte alls varför du skulle köra den, då den innehåller diuretika och massa andra tvivelaktiga ”matrixer”.

    Satsa på gammal hederlig viktnedgång, vilket kvarstår som det ENDA sättet att gå ner i vikt. Du måste matcha energi in med energi ut.
    Och visst så kan din viktnedgång stagnera pga vätskeansamlingar och att du bygger mer muskelmassa. Många fastnar för mycket vad vågen visar, inte vad spegeln säger. Om det sker en förändring i spegeln, men inget på vågen – vilket är viktigast i slutändan?

    Mvh

    Tack för ett givande ej OT svar! Funderar på att lägga av med hemodrenen som än så länge bara gett mig orolig mage… Har testat med tillskott för att se vilken effekt det plus en väldigt upplagd kost och träning plan kan ge… Vill ju förstås nå mkt resultat mkt snabbt! (som alla andra ytliga här i världen.. :) ) Om man nu ska använda tillskott i min situation, vad för något tycker du? Vet att man kan köra utan men har tilltro och hopp om att något kan hjälpa mig :)

    #514448

    Att ens kalla det fettförbrännare är enligt mig falsk marknadsföring. På sin höjd svettas man lite och får energi, samma effekt som en kopp kaffe (tilläggas bör att det finns trots allt ämnen som fungerar men inte alls i den skala som folk hoppas på, det krävs fortfarande ett underskott).

    Mitt råd till dig blir nog att köra någon slags hårdare diet, en personlig favorit är den DTD (den termogena dieten), som en väldigt vass hjärna har utvecklat (Martin Berkhan)
    * [http://forum.body.se/archive/index.php/t-5414.html] – läs om den här.

    Vad gäller kosttillskottsfronten så länkar jag vidare dig till ytterligare en artikel skriven av Martin, som på alla sätt är verklighetsförankrad och inte ger dig några falska förhoppningar
    * [http://forum.body.se/showthread.php?t=86852] – läs om den här.

    Efter vad jag nyss läst om just hormonspiralen, så är det blandade uppfattning och upplevelser, men en större del av kvinnorna som fick den insatt upplevde en viktuppgång på oftast flera kilo, och har samma problem att gå ner i vikt (allt detta hittades genom Google). Och att nå resultat jättesnabbt, är i många fall en overklig tanke – först när du får en realistisk inställning till din viktnedgång och ser det hela som en process istället för enbart ett mål, så ska du se att det går lättare och lättare.

    Träna hårt, var inte rädd för att lyfta tungt – du blir inte ”biff” eller ”manlig” över natten.
    Du kan dricka en kopp te eller kaffe innan din morgonpromenad.
    Grönt te stimulerar termogenesis i bruna fettceller genom samverkan mellan katechinpolyfenoler och koffein tillsammans med frisatt noradrenalin, en verkan som överskrider koffeinets egna termogena effekt.

    3 koppar grönt te om dagen, där var och en av kopparna innehåller 50 mg koffein och 90 mg epigallocatechingallat ökar 24-timmarsenergiförbrukningen med 4%.

    Många bäckar små, se till att jobba med det hela som en process och inse att det är inte bara hur du kommer till ditt mål som räknas, vägen dit är lika viktig.
    Om du fortfarande inte är nöjd med mitt svar, så skriv ned en vanlig dag i ditt liv, så får vi alla hjälpas åt att hitta faktorer i ditt liv som försvårar processen.

    MVH

    Hoppas att detta var ”OT” nog för dig :)

    #514449
    grekelito wrote:
    Många kan uppleva viktuppgång av den ändrade hormonbalansen, så din viktuppgång kan delvis bero på det ja. Vad gäller HEMODRENE;n så är det ett ”system” för viktnedgång (byggs garanterat runt stimulanter)…

    Om HEMODRENE kommer rubba din hormonbalans är väl ganska svårt att förutse, patentlagen skyddar dem från att visa vad som egentligen finns i tillskottet.
    Förstår inte alls varför du skulle köra den, då den innehåller diuretika och massa andra tvivelaktiga ”matrixer”.

    Satsa på gammal hederlig viktnedgång, vilket kvarstår som det ENDA sättet att gå ner i vikt. Du måste matcha energi in med energi ut.
    Och visst så kan din viktnedgång stagnera pga vätskeansamlingar och att du bygger mer muskelmassa. Många fastnar för mycket vad vågen visar, inte vad spegeln säger. Om det sker en förändring i spegeln, men inget på vågen – vilket är viktigast i slutändan?

    Mvh

    Tack för ett mkt givande svar! Efter mkt om och men har jag bestämt mig för att byta ut hormonspiralen mot kopparspiral, som bara påverkar i själva området ist för den föregående som sprajar kroppen full med hormoner… Tror att det är den rätta vägen till att komma tillbaka till min gamla kropp och funktion. Har alltid haft väldigt lätt för att gå ner i vikt och därför jag ställde mig frågande till hormonspiralen och tillskottet, har ju aldrig haft bekymmer med det hära. Så några dagar senare , tillskottsfria dagar, känner jag mig mer motiverad igen. Tyvärr har vågen spelat mig sjuka spratt, 2 kg mer för varje dag och har till och med gått ner till en diet på 1500 kalorier, med morgon cardio 30 min och ytterligare normal pass på kvällen. Känns som Gud spelar mig ett sjukt spratt?!
    Kroppen ger mig goda resultat både på styrketräningen och i cardion, förutom med vikten.
    Tyvärr tar det nog två veckor iaf innan jag får tid för att byta ut min spiral.
    Men jag tackar iaf för vettiga råd! Och andra åsikter tas gärna emot!
    Super tack, verkligen!

    Mvh

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 17 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.