Ny med kostitillskot

Home Forums Kosttillskott Ny med kostitillskot

  • This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Posts
  • #65437
    #454256

    Hejsan

    Jag gymmade i sommras med en kompis i ca ett halvår men har nu haft uppehåll i nästan 6 månader och ska nu ta tag i det på allvar igen och jag hade tänkt att börja med kosttillskott För jag är 182 lång och väger bara 65 kg. Jag har tränat i hela mitt liv med innebandy, Hockey och fotboll men Undrar vad jag kan äta för att gå upp i vikt och få mer synliga muskler och bli starkare.
    Och Undrar därför vad ni här på forumet rekommenderar mig för jag kan absolut ingen ting om kosttillskott men vill inte lägga ut för mycket pengar i början.
    Kan tänka mig att läga upp till max 300 kr för tex 1 kg Gainer eller vad det nu är.

    Tack på förhand :)

    #454257

    för 300kr vill du ha 4kg gainer hehe:)

    Gör så att du köper en gainer pro på gymgrossisten, denna tar du efter träning och som mellanmål 1-2ggr/dag.

    alternativt kan du köpa 4kg whey 80 och dricka ner tillsammans med lite riskakor/russin/honung eller annan kolhydratkälla.

    Sen tycker jag du ska köpa en påse kreatin också, t.ex. kreatin monohydrat från gymgrossisten. man går upp lite i vikt direkt pga vätska binds till kroppen, detta försvinner sen när man slutar. Men det har en prestationshöjande effekt för de flesta när man tränar.

    Sist måste jag poängtera att bra och mycket mat är/bör grundpelaren i viktökning. T.ex. kan du med fördel äta nånting som mellanmål istället för att ta gainer som jag skrev ovan.

    lycka till!:up:

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.