Nybörjare

Home Forums Kosttillskott Nybörjare

  • This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Posts
  • #77991
    #677015

    Hejsan! Nu är det såhär att jag har gymmat i ca 3 månader och under tiden har jag ätit Shapy Gainer som jag tagit efter passen , Men nu vill jag testa lite andra saker ,

    Så vad ska man ta ? När ska jag ta det ? Nått att rekomendera som är bra ?
    Jag har inte riktigt förstått vad som är sklilnaden på alla olika tillskott man kan ta.

    Jag gymmar ca 5ggr veckan , Jag är 1.98 och väger 95kg , 16 år.

    #677016

    Är du nybörjare är det grunderna du bör lära dig först, inte att mixtra med massa tillskott som du inte vet vad dom är till för och som du inte vet vad du vill få ut av.

    Detta är inte menat som något otrevligt, tvärtom är det bara ett tips i all välmening. Jag tror inte du vinner ett dugg på att lägga krutet på vilka tillskott ”man ska” ha, för några såna generella saker kan man inte säga.

    Jag föreslår att du söker i kost- och träningsdelen efter dina svar istället. Där lär du dig väsentliga saker.:)

    #677017

    Men varför kan jag inte ta tillskott nu ? Om det get bättre prestations förmåga och bygger upp musklerna borde det göra ganska stor skillnad om jag gymmar med tillskott än utan.

    #677018

    lagliga kosttillskott känns marginella för en tränande på 16 år som ändå har så pass höga hormonnivåer i kroppen.

    Det bästa är nog att be mamma laga lite fettsnålare och proteinrikare kost.

    #677019
    Sleep83 wrote:
    Det bästa är nog att be mamma laga lite fettsnålare och proteinrikare kost.

    Och varför i hela fridens namn skulle man sträva efter att äta fettsnålare kost om man är en 16-årig kille på två meter och nästan 100kg!?;)

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.