Nyss börjat träna, behöver hjälp.

Home Forums Kosttillskott Nyss börjat träna, behöver hjälp.

  • This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Posts
  • #66458
    #470681

    Hejsan!
    jag är 22år och har precis köpt hem ett multigym och tänkte börja träna seriöst efter jobbet.
    jag undrar lite va för för tillskott jag ska köra? finns så himla mycket att välja mellan då man kollar olika sidor som säljer, vet inte ens vilka sida som är seriösast och bäst. ofta då man kollar upp en produkt så verkar det vara skräp enligt alla.
    ni har säkert fått denna fråga många gånger tidigare..
    men vad för hemsida ska jag vända mig till? helst svensk då.. men inte nödvändigtvis .

    och vad ska jag köra, kreatin? har ingen koll alls på detta..
    jag är ganska så stor person.. inte fet, men ja stor över huvudtaget. big boned.
    jag vill inte bränna fett utan bygga muskler.
    så tack för svar!
    /Mvh

    #470682

    du behöver inte kostillskott för att bygga muskler.
    kostillskott är mat i processad form.

    Är du nybörjare så får du mer resultat av att styra upp kosten

    finns ett antal trådar med exakt samma frågeställning

    #470683

    Tillämpa proteintillskott i form av vassle eller essentiella aminosyror runt träning och låt resten av födointaget komma från vanlig kost. Sen tränar du hårt, vilar ordentligt och äter tillräckligt för att succesivt öka i vikt.

    #470684

    Okej tackar så mycket för dom svaren!
    Jag är lite dålig dock på att laga mat då jag bor ensam nu och jobbar varje dag, så kan bli att man hoppar över maten ibland.. vilket inte alls är bra, finns inge protein/kreatin eller va nu allt heter som går att köra på? eller är det bara att äta rätt och träna som gäller?
    tycker man läser hela tiden om olika tillskott som ska göra att man bygger muskler snabbare, och få mer energi etc.
    men jag säger inte emot er, ni vet bra mycket mer än mig inom detta. :)

    vill bara veta om det finns lättare sätt att bygga upp sin kropp, förutom att äta bra kost och träna mycket. något som speedar på lite i laglig form givetvis.
    och vilken sida kan man vända sig till, är t.ex LÄNK-TILL-WEBBSHOP-EJ-TILLÅTET-_-LÄS-FORUMREGLERNA att lita på? ge annars gärna tips på andra sidor. svenska som utlänska.

    tack för hjälp

    #470685
    JohnnyBravo wrote:
    Okej tackar så mycket för dom svaren!
    Jag är lite dålig dock på att laga mat då jag bor ensam nu och jobbar varje dag, så kan bli att man hoppar över maten ibland.. vilket inte alls är bra, finns inge protein/kreatin eller va nu allt heter som går att köra på? eller är det bara att äta rätt och träna som gäller?
    tycker man läser hela tiden om olika tillskott som ska göra att man bygger muskler snabbare, och få mer energi etc.
    men jag säger inte emot er, ni vet bra mycket mer än mig inom detta. :)

    vill bara veta om det finns lättare sätt att bygga upp sin kropp, förutom att äta bra kost och träna mycket. något som speedar på lite i laglig form givetvis.
    och vilken sida kan man vända sig till, är t.ex LÄNK-TILL-WEBBSHOP-EJ-TILLÅTET-_-LÄS-FORUMREGLERNA att lita på? ge annars gärna tips på andra sidor. svenska som utlänska.

    tack för hjälp

    tänk på att det som står i reklamen(och på forum) tenderar att vara överdrivet, folk tillskriver kostillskott magiska effekter ibland fast de gör några få procents skillnad.

    Kostillskott gör inte mycket om du inte har en bra kost som grund.
    Proteinpulver är bara protein från mjölk- alltså kan du dricka mjölk och dessutom få i dig kolhydrater och vitaminer också.

    är du nybörjare så kommer den marginella effekten du får från kostillskott knappast att märkas då du kan göra fantastiska resultat ändå.

    mmsports är min favorit bland alla kostillskottsförsäljare

    ska du köpa något så är det förslagsvis en EAA produkt (sök om du undrar vad det är) och kreatin monohydrat.

    #470686

    Tack så mycket för alla svaren! det har hjälpt mig en hel del.

    Jag ska nog försöka bättra på min kost och börja träna utan något extra till.

    Och sen köpa PrimaForce PRIMAL EAA 1091 GRAM & MM Nutrition CREATINE 1KG från mmsports.

    hoppas det ska vara riktiga grejer som verkligen hjälper.. men jag kan köra utan, men om det idag finns saker som gör att man lättare kan bygga upp sin muskelmassa. så varför inte ta hjälp av det? :)

    så jag ska inhandla det där lite senare, om ni inte har nå andra tips på andra produkter som ska vara bättre?? själv då jag söker blir jag mest förvirrad av alla saker som finns.

    tack igen för svaren.

    //Mvh

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.