Nytt proteinpulver

Home Forums Kosttillskott Nytt proteinpulver

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 21 total)
  • Author
    Posts
  • #552334

    Nu börjar mitt proteinpulver att ta slut, skulle behöva köpa nytt. Har tidigare kört på Twinlabs jorgubbssmak och Star Nutritions mintchoklad. Båda har jag tyckt varit väldigt, väldigt för söta, de smakar nästan bara sötningsmedel. Skulle behöva tips på vilket proteinpulver jag ska köpa. Det ska först och främst vara bra för plånboken, men ska även smaka gott. Jag älskar Gainomax recoverysmaken, går den att imitera på något sätt?
    Jag ska använda proteinpulvret som vanligt och att blanda med maltodextrin och göra gainers av, om det har någon betydelse.

    Funderar på att köpa Star Nutrition Whey-80 från ************* då de har rea och kilopriset hamnar på ca 130kr, finns det någon annan motsvarande i pris och kvallitet?

    #71144
    #552335

    MM sports whey 100

    #552336

    Jag skulle srekommendera att lägga ut lite mer pengar för att få ett bra blandprotein:
    Till exempel
    BS Dietfuel
    Self 3phase protein
    Star nutrition tripple protein

    Men vill du ha något billigare vassleprotein så pröva.
    Self micro whey active
    BS Whey100
    Star nutrition whey-80
    eller något annat som är så billigt som möjligt.
    om du vill kan du blanda med mjölk för att få i dig andra proteinkällor. Undvik amerikanska märken om du vill ha det billigt

    #552337

    Vart kan jag köpa MM sports whey 100/BS Whey100, verkar intressant.

    #552338

    Sök på Body science eller mmsports på google och gå in på första träffen.

    #552339

    MM sports hemsida eller fysiska butik.
    Det är som vilket vassleprotein som helst

    #552340

    Ja, men har hört att det ska vara ganska billigt, och deras hemsida vill inte funka, har redan testat, tack ändå.

    #552341

    Body science 100% whey med choklad smak tyckte jag om =) den var inte så sött och det tycker jag om.

    #552342
    jimmyboy1 wrote:
    Ja, men har hört att det ska vara ganska billigt, och deras hemsida vill inte funka, har redan testat, tack ändå.

    Hemsidan skall fungera nu!

    Om inte skicka ett PM, det finns även en tråd på OB om vår hemsida.

    Allt negativt som positivt är mycket välkommet.

    #552343

    Jag la just en order på lite nytt protein,sidan fungerade blixsnabbt nu iaf.

    #552344

    ON 100% Whey Double Chocolate är ett ”säkert” kort vad gäller chokladsmak, inte så söt.

    Gaspari Myofusion Strawberry, gillar man jordgubbsmilkshake så är denna en sensation! lagom sötma.

    Vänl,,,
    Tobbe

    #552345
    jimmyboy1 wrote:
    Nu börjar mitt proteinpulver att ta slut, skulle behöva köpa nytt. Har tidigare kört på Twinlabs jorgubbssmak och Star Nutritions mintchoklad. Båda har jag tyckt varit väldigt, väldigt för söta, de smakar nästan bara sötningsmedel. Skulle behöva tips på vilket proteinpulver jag ska köpa. Det ska först och främst vara bra för plånboken, men ska även smaka gott. Jag älskar Gainomax recoverysmaken, går den att imitera på något sätt?
    Jag ska använda proteinpulvret som vanligt och att blanda med maltodextrin och göra gainers av, om det har någon betydelse.

    Funderar på att köpa Star Nutrition Whey-80 från ************* då de har rea och kilopriset hamnar på ca 130kr, finns det någon annan motsvarande i pris och kvallitet?

    Det billigaste du kan hitta är lika bra som de dyrare.

    Personligen ska jag testa EAA just nu (EAA-FX samma sak som Eiselts grejer men betydligt billigare) och se om det gör till eller från.

    #552346

    Det billigaste smakar inte alltid lika bra, kan man leva med det så spelar det mindre roll.
    Men ett protein från flera olika källor är att föredra istället för enbart en proteinkälla.

    #552347
    fenyletylamin wrote:
    Det billigaste smakar inte alltid lika bra, kan man leva med det så spelar det mindre roll.
    Men ett protein från flera olika källor är att föredra istället för enbart en proteinkälla.

    Alla smaksatta proteiner innehåller antingen något sötningsmedel eller socker så att blanda det med nånting du gillar (personligen använde jag en matsked vaniljkrämspulver med naturell whey-80) är betydligt billigare än att betala några hundra extra per månad för några matskedar av nån tillsatt smak.

    Varför skulle protein från flera olika källor vara att föredra framför ett komplett protein som vassle?

    Många tror att kasein/vassle ger något slags långtidsverkande protein, det är inte sant, kasein förhindrar upptaget av SAMTLIGA andra proteiner så när det bryts ner så kommer alla aminosyror ut. Ska man ta det så bör man ta vasslet först och låta det brytas ner, sedan ta kasein för att komma några timmar (4-6) senare.

    Undantaget från alla övriga är möjligtvis sojaprotein, det är inte fullvärdigt men det är det ENDA protein som bryts ner under en längre period och nej, det påverkar inte några som helst hormonfunktioner hos män, de studier som påvisade det var inte ens gjorda på människor och kom allihop från EN källa, USA’s mjölkbönders organisation.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 21 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.