Öka i muskelmassa och därmed i vikt!

Home Forums Kosttillskott Öka i muskelmassa och därmed i vikt!

• This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author

Hej! Jag är en kille på 17 år som fyller 18 i slutet på sommaren (augusti). Jag har under flera månaders tid styrketränat hyfsat seriöst och gått upp i vikt med några kilon. Man har också sett en del resultat på armar, bröst osv.

Jag kommer fortsätta träna ganska lätt resten av sommaren för att till hösten börja köra mer seriöst. Lat som man är vill jag ju givetvis att resultatet ska komma så fort som möjligt och jag undrar därför vad för kosttillskott man ska satsa på – det är ju rena djungeln där ute!

Jag har tidigare tränat för att må bra och för att ha en bra grundfysik. Men nu är målet med träningen att bli stor. Jag känner mig inte nöjd med hur jag ser ut och vill helt enkelt biffa till mig, så enkelt är är det. Därför vänder jag mig till er med mer erfarenhet om råd…

Jag har ett bra träningsschema samt bra matvanor. Det jag vill ha hjälp med är då ganska naturligt kring kosttillskott eftersom tråden är i detta forum. Vad kan jag inhandla för att öka i muskelmassa/vikt så snabbt som möjligt? Jag ska hårdträna i 3 månader, dvs september – oktober – november för att sedan väga mig och kolla resultat. Pengar är inte direkt några problem men jag vill inte lägga ut allt för mycket pengar på diverse grejjer.

Saker jag har: För tillfället har jag inhandlat Kreatin 500g, Proteinpulver (Whey-80) 1 kg samt Gainer Pro 4kg.

Vad mer ska jag köpa? Jag funderar på antioxidanter samt olika typer av aminosyrer och vitamin/mineral tillskott. Är detta att rekommendera, går man snabbare upp i vikt/muskler av att käka vitaminer/mineraler/aminosyrer eller är dessa främst för att ha ett bra immunförsvar och må bra? Självklart är det alltid bra med dessa saker men målet är ju som sagt att bli mer biff. Jag har också spanat in gymgrossistens ”muskelökning”-sida och känner mig ganska konfunderad. Funkar verkligen dessa grejjer eller är det rent skit? Är måltidsersättare något att ta mellan måltiderna för att få i mer energi, eller funkar det kanske inte då man får en mättnadskänsla?

Kort fakta:
    Ålder: 17, snart 18
    Längd: ca 174 cm
    Vikt: ca 61 kg

Simma lugnt!

Du kommer en bra bit med de du redan har. Lite vitamin/mineral tillskott är ju alltid bra att ha.

Ja… Köp något långsamt kasein som du kan ta när du går och lägger dig, t.ex Night-Pro.
    mmsports nya 3-ph-cm kreatin tycker jag fungerade skit bra, +kan du ju handla lite extra eftersom de alltid har schyssta priser(imo)
    Som sagt, något Multivitamin tillskot(ex. Daily One, om pengar inte är ett problem = Animal pak)
    Eftersom dagens fisk bla bla bla bla bla kan du ju köpa omega 3 tabletter(alt. Udo’s Choice omega 3,6,9 blandning vilket jag fann jädrans skönt för lederna+fick aldrig ont i kroppen osv)

Jag har inte tränat med PWO på hela 2011(har faktiskt knappt tränat över huvudtaget, mestadels deffat och tappat ca 10kg från vintras och därav en hel del vätska, kan tänka mig lite muskler här å där..)
    Men iaf, vill du ha lite extra pump vilket kan hjälpa dig ibland så rekommenderar jag mmsports Jacked XX kombinerat med deras koffein tabletter.. eller köpa beta-alanine/AAKG separata.
    Inositol+ALC funkar bra också, kan motverka överträning,öka muskeltillväxt+pump m.m

Du lär inte behöva något mera än det där med tanke på din ålder och vikt. Du har redan det kraftfullaste som finns, mänskligt testosteron, i mängder, utnyttja detta! Spara pengarna säger jag.

Tack för tipsen. Glömde faktiskt nämna att jag har Omega 3-kapslar samt Night Pro. Med andra ord så lär jag klara mig mer än väl under hösten/vintern :)

mysglenn wrote:
    Du lär inte behöva något mera än det där med tanke på din ålder och vikt. Du har redan det kraftfullaste som finns, mänskligt testosteron, i mängder, utnyttja detta! Spara pengarna säger jag.

Amen!

Tänk på dina njurar.
    Protein skulle jag rekommendera i samband med träning och Omega 3 som alltid är rätt. Resten kan du skippa.
    Du flödar av testosteron och äter du bra mat och tränar målmedvetet och sover gott så räcker det väldigt långt!

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.