okej ärligt nu, olika kost tillskots märken!

Home Forums Kosttillskott okej ärligt nu, olika kost tillskots märken!

  • This topic is empty.
Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author
    Posts
  • #65403
    #454123

    Va på min lokala kosttillskots(säger inte vilken för att inte uppge någon :)) affär idag och skulle inhandla en gainer, i kassan stod en ”byggar farbror” (ni vet en såndär äldre, biffig rakad person som säger ”gubbar” osv.. väldigt trevlig och skön person förövrigt :))

    Killen verkade veta va han snacka om, men dock vet jag inte om de är va fakta blandat med ”säljsnack” också..

    (om ni inte orkar läsa allt sammanfattar jag frågorna i slutet)

    Jag köpte iallfall en ”Super Gainer” av märket ”Strength” (sport nutrion) han sa att de va de bästa och mest prisvärd, eftersom den va godkänd av svenska tyngdlyftningsförbundet,

    sen börja vi prata nattprotein, och han sa att mycket av det man köper på nätet är bara bluff, att det är typ 20 % kassein protein sen 80 % vassle så kallar dem det natt protein, och rekommenderade det dem hade i affären (kommer tyvärr inte ihåg märket)

    sen sålde han också ett packet, där det var denna gainer, protein (tror de va strength med, rätt säker) sen natt proteinet och NO tror jag, Han sa tre forskare hade fått nobelpriset för att de kunde bevisa att NO hade ökat intaget av glykos till musklerna eller något (fått musklerna att växa), jag sa att jag hade fierce och att NO finns i det med, då sa han att ”det är inte så mycket”, stämmer det?, kollade upp innehållet

    men vet inte om 2.25 (tryck på innehåll..) per 100g är lite eller mycket NO

    för att sammanfatta lite..

    Vad tycker ni om hans Gainer val, Sport Gainer av val Strength, bra skit eller som alla andra? (känns ju bra att svensk tyngdlyningsförbundet rekommenderar det.. men man vet aldrig)

    Ligger det något i det han säger om natt proteinet?, Att t.e.x Star Nutrions natt protein inte har så mycket kassein protein i sig och är skit och att andras grejor är bättre?.

    Är det lite NO eller mycket i Fierce, är det värt en burk separat med det?

    det var väl det.. Fan blir så jävla förvirrad av kosttillskotsbranschen nu förtiden, alla säger olika och marknadsföringen lömskare och lömskare :S, vettefan vem man ska lita på!

    Hoppas på att body forumet inte är köpt ännu ;) :)

    #454124

    NO-produkter bygger inte muskler per se. de ger bara lite mer pump under träning.

    #454125

    Jag kör på snickers som ”gainer”, mycket gott! Lovar, man gainar som fan på snickers! Haha. Även massa frukt som jag kör efter träningen, ofta två bananer/äpplen :-)

    #454126

    En sak som jag har lärt mig är att alla affärer båda fysiska och internetbaserade enbart tipsar om sina produkter.

    Min lokala kost tillskotts handlare säger alltid ”X är inte bra, men däremot mitt Y är exakt lika bra + bättre för att det är C, osv.”

    #454127

    Att några forskare skulle få nobelpris för en sån upptäckt är bullshit fråga vilket år dom fick det och vad dom heter. Rent sälj snack.:frust:

    #454128
    Coffe wrote:
    Att några forskare skulle få nobelpris för en sån upptäckt är bullshit fråga vilket år dom fick det och vad dom heter. Rent sälj snack.:frust:

    3 amerikanske forskare 1998.. det är det jag kommer ihåg :)

    inget som vet något om detta med kassein protein då?

    #454129

    Du måste själv leta och skaffa dig en uppfattning om vad som är bra.

    Jag kör med Protein i form av BCAA samt EAA.
    Gainer kör jag ej med utan istället Vitargo eller annan kolhydrat blandat med ovanstående protein.
    En Pre-workoutprodukt.
    Kreatin (krealkalyn).
    HMB (fungerar riktigt bra på mig).

    Då det gäller märken så finns det mycket skit men också en del bra. Köp bara inte säljsnacket varken av internetleverantörer eller fysiska butiker eller sponsrade personer.

    Håller med om att det är skitsvårt och har därför testat lite olika (ganska många) och sedan valt vilka märken jag kör på samt litar på.

    #454130

    hahaa jag vet vem du snackar om :P har också varit där. Blir ett jävla prat !

    #454131
    Tomas_O wrote:
    3 amerikanske forskare 1998.. det är det jag kommer ihåg :)

    inget som vet något om detta med kassein protein då?

    Det stämmer med att de fick nobelpriset för detta:emo-thumb

    Håller med TM, har gjort exakt samma och gott på
    många nitar genom åren framför allt i början. Testa dig fram vad du tycker
    är bäst för dig.

    Hälsningar
    Peter

    #454132

    Det stämmer att de fick nobelpriset. Deras upptäckt var hur kväveoxid är och med i styrningen av blodkärlens muskulatur.

    Kosttillskotttillverkare skriver luddigt i sina beskrivningar av ingridienser. Hur fördelningen är osv.

    En vanlig motionär behöver inte nattprotein. Jag har svårt att säga att en kroppsbyggare behöver det. Har du hyffsad kosthållning med varierad kost och tidsintervallerna mellan måltider är anpassade till ditt leverne kan jag inte se varför du ska ha nattprotein. Gainern kan vara bra om man inte få i sig tillräckligt med mat men det känns lite bortkastat att slänga ut pengar när kolhydrater är billiga att få i sig och lätt.

    Självklart är säljaren är övertygande. Han måste ha ihop pengar till sig och butiken. De flesta säger det mesta för att sälja. Var skeptisk och ta reda på i den mån du kan vad du ska ha och om du ska något egentligen.

    PS. Jag är med säljare men säljer aldrig så här.

    #454133
    Zoltan Szabo wrote:
    Det stämmer att de fick nobelpriset. Deras upptäckt var hur kväveoxid är och med i styrningen av blodkärlens muskulatur.

    Kosttillskotttillverkare skriver luddigt i sina beskrivningar av ingridienser. Hur fördelningen är osv.

    En vanlig motionär behöver inte nattprotein. Jag har svårt att säga att en kroppsbyggare behöver det. Har du hyffsad kosthållning med varierad kost och tidsintervallerna mellan måltider är anpassade till ditt leverne kan jag inte se varför du ska ha nattprotein. Gainern kan vara bra om man inte få i sig tillräckligt med mat men det känns lite bortkastat att slänga ut pengar när kolhydrater är billiga att få i sig och lätt.

    Självklart är säljaren är övertygande. Han måste ha ihop pengar till sig och butiken. De flesta säger det mesta för att sälja. Var skeptisk och ta reda på i den mån du kan vad du ska ha och om du ska något egentligen.

    PS. Jag är med säljare men säljer aldrig så här.

    Din avatartext blev plötsligt så självklar.:up:

    Och som fortsättning på det här med kväveoxid så är det hela grundidén bakom arginin för övrigt. Både som läkemedel mot hjärt- kärlsjukdom och potensmedel.

    Jag var på föreläsning med Olle Haglund (mannen som bl.a. tagit fram potensmedlet L-argiplex och bakfyllepillret Revigör) där han pratade om bl.a. arginin. I en studie hade de skickat testat en produkt som visade sig verkningslös för kärlen. Dock fick man bara tillbaka proverna mestadels från kvinnor, männen verkade ha hittat andra användningsområden och uppskattade andra effekter.:D

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.