Ont i magen/illamående av kreatin

Home Forums Kosttillskott Ont i magen/illamående av kreatin

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 18 total)
  • Author
    Posts
  • #466105

    Hej.

    Jag undrar om det är och isåfall varför kreatinet som jag får ont i magen av?
    har druckit det i samband med frukost i en vecka nu och flera av dessa dagar fått smått ont i magen efter frukost. Idag drack jag det och fick magsmärtor som varade i 2 timmar efter det skulle jag äta lunch då började jag må illa. Kan inte komma ihåg att jag fått ont i magen tidigare vid frukost så det bör bero på kreatinet.

    Tar en skopa med cirka 1 halv liter vatten, dricker det under 10-15 min. Kanske dricker jag för sakta? ska jag blanda med något annat?

    Varför får jag ont i magen? någon annan som haft problem med dett?

    Tack

    #66024
    #466106

    Testa att lösa upp det i några cl varmt vatten innan du häller i kallt vatten, så det löser sig bättre. Om nu dåligt upplöst kreatin kan vara problemet.

    #466107

    tack för svaren, skall testa detta :)

    #466108

    fortfarande ont i magen, lite mindre idag men ändå det känns inte värt det.
    Hur bra är egentligen kreatin? känns ovärt, förstår inte varför jag reagerar så?

    #466109
    fagergren wrote:
    Hej.

    Jag undrar om det är och isåfall varför kreatinet som jag får ont i magen av?
    har druckit det i samband med frukost i en vecka nu och flera av dessa dagar fått smått ont i magen efter frukost. Idag drack jag det och fick magsmärtor som varade i 2 timmar efter det skulle jag äta lunch då började jag må illa. Kan inte komma ihåg att jag fått ont i magen tidigare vid frukost så det bör bero på kreatinet.

    Tar en skopa med cirka 1 halv liter vatten, dricker det under 10-15 min. Kanske dricker jag för sakta? ska jag blanda med något annat?

    Varför får jag ont i magen? någon annan som haft problem med dett?

    Tack

    testa blanda ut det ordentligt och drick ännu mer vatten.

    #466110

    Vilken produkt är det och hur stor är skopan?

    #466111

    drack inget idag då jag är sjuk och fick inte ont i magen så vet ju att de e det.
    jo har hört att det är bra men förstår egentligen inte riktigt vad det gör?

    Kanske jag äter för lite av något, kolhydrater, protein till frukost då jag dricker detta?

    Läste att många ökar i vikt, vatten i musklerna? i början när de dricker kreatin därav kanske man skall vänta lite med det då man i början ökar mkt i vikt ändå. Jag ökade snabbt i vikt nu i början innan jag började dricka, då märker man kanske inte effekten så mkt ändå, hoppas ni förstår vad jag menar.

    Mitt kreatin: Creatine Complete Extreme från Star nutrition, köpt på gymgrossisten.
    en skopa innehåller 29g creatine och skall blandas med 2 dl vatten, skall drickas vid frukost och innan träning. har hittills bara druckit vid frukost.

    Bör jag kanske köpa något annat, har ingen koll på alla olika kreatin, bara tog något haha.

    Tack

    #466112

    Behöver inte vara kreatinet?

    Quote:
    Innehållsdeklaration Per portion (29,5 g)
    Kcal 60

    Kolhydrater 15 g

    Kreatin Malat 2000 mg
    Taurin 2000 mg
    Beta alanin 1000 mg
    Vitamin B6 5 mg
    Arginin-AKG 2000 mg
    Citrullin Malat 2000 mg
    L-Leucin 1500 mg
    L-Valin 750 mg
    L-Isoleucine 750 mg
    L-Tyrosin 250 mg
    Koffein 200 mg

    Övriga ingredienser: maltodexterin, äppelsyra, citronsyra, naturliga och artificiella aromer, betakaroten, lecitin, sötningsmedel (sukralos)

    3 dl vatten står det att man ska blanda med på deras hemsida. Prova 3-4 dl vatten. Jag skulle tagit denna i samband med träning eller bytat till rent Kreatin Monohydrat.

    #466113

    Det är ju en PWO du andvänder du kanske är känslig mot koffein? köp ett rent Kreatin Monohydrat istället.

    #466114

    Jag dricker inget kaffe längre då jag lätt stressar upp mig av detta, svårt att förklara men har väl inte fått ont i magen av kaffe så vitt jag minst från då jag drack det.

    Jag har ingen aning av vad PWO betyder men har läst att många använder monohydrat kreatin.

    Någon som kan förklara vad detta är och varför många använder just det?

    Tack

    #466115
    fagergren wrote:
    Jag dricker inget kaffe längre då jag lätt stressar upp mig av detta, svårt att förklara men har väl inte fått ont i magen av kaffe så vitt jag minst från då jag drack det.

    Jag har ingen aning av vad PWO betyder men har läst att många använder monohydrat kreatin.

    Någon som kan förklara vad detta är och varför många använder just det?

    Tack

    Du KAN ju åtminstone FÖRSÖKA hitta någon fakta själv också. Typ läsa lite trådar på det här forumet eller så.

    PWO = Pre workout

    #466116

    Om du bara vill få i dig kreatin så är PWO en väldigt dyr variant. Och som någon sa, blanda ut pulvret med mer vatten. Jag kör en skopa och ett stort pintglas med vatten då jag tar creatine complete extreme.

    #466117

    Sorry Eddie, jag vet att jag är dålig på det. Skall bli bättre.

    Skall blanda med mer vatten, kör väl detta tills det är slut sedan köper jag något annat, monohydrat kreatin.

    tack och ursäkta

    #466118
    fagergren wrote:
    Mitt kreatin: Creatine Complete Extreme från Star nutrition, köpt på gymgrossisten.
    en skopa innehåller 29g creatine och skall blandas med 2 dl vatten

    Tack

    Hoppas du bara skrivit fel, annars är det inte så konstigt du fått ont i magen, 29g!!! kreatin per skopa? ;)

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 18 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.