Övertala föräldrar

Home Forums Kosttillskott Övertala föräldrar

  • This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Posts
  • #106520
    #1082989

    Tjena! Jo nu är det så att jag skulle vilja köpa proteinpulver för jag känner att jag inte får i mig tillräckligt med protein. Problemet är att jag helt enkelt inte får köpa det för mina föräldrar, ska tilläggas att jag är är 16 år och bor hemma.

    Har försökt övertala dom med att säga att det kommer från när man tillverkar ost men de vill inte lyssna och säger att jag får i mig tillräckligt med protein genom kosten. Plus att de verkar tro att jag kommer bli mer fixerad.

    Så hur gör jag?

    Har även haft en del problem med finnar och hört att proteinpulver kan ge finnar så vill inte att när det väl blivit bättre ska bli sämre. Sanning eller myt?

    Tack på förhand!

    #1082992

    Rent lagligt sett har du rätt att ingå avtal från och med 16års ålder från egenintjänade pengar, som jag tolkar den lagen kan de inte förbjuda ett köp med egenintjänade pengar. Redovisa de ekonomiska fördelarna med proteinpulver för protein per krona och se till att de inte tror att det är dopingpreparat i proteinet som många har en tendens att tro.

    Sen att du har problem med finnar är tråkigt, har också haft lite problem med finnar speciellt efter de fått i sig en liter vodka ;) Förlåt för den tråkiga humorn. Men nej du borde inte utveckla mer finnar utav proteinpulver rent teoretiskt, finns en del individuella fall där personer beskriver en ökning av finnar dock.

    #1082994
    Vincent94 wrote:
    Rent lagligt sett har du rätt att ingå avtal från och med 16års ålder från egenintjänade pengar, som jag tolkar den lagen kan de inte förbjuda ett köp med egenintjänade pengar. Redovisa de ekonomiska fördelarna med proteinpulver för protein per krona och se till att de inte tror att det är dopingpreparat i proteinet som många har en tendens att tro.

    Sen att du har problem med finnar är tråkigt, har också haft lite problem med finnar speciellt efter de fått i sig en liter vodka ;) Förlåt för den tråkiga humorn. Men nej du borde inte utveckla mer finnar utav proteinpulver rent teoretiskt, finns en del individuella fall där personer beskriver en ökning av finnar dock.

    Problemet är ju då att jag inte har något jobb, får bara barnbidraget. De är rädda om jag börjar med proteinpulver att jag sen vill ha mer och mer kosttillskott. :

    Kanske ska undvika choklad smak på det och köpa stevia whey 80?

    #1083108

    Varför kan du inte bara gå till affären och köpa proteinpulver? Säljs ju precis överallt.

    Mvh

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.