peptipower kreatin

Home Forums Kosttillskott peptipower kreatin

  • This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Posts
  • #65203
    #453436

    5 tsk Kreatin (15 g) 2 gånger dagligen i 4-5 dagar.
    Därefter 1 tsk, 2 gånger per dag. Är doseringen för detta kreatin. Kan säga att det är första gången som jag testade kreatin men vet inte om jag är en responder. Vägde ca 62,3 och efter några dagar så gick jag upp till 63,5. Jag har pissat väldigt mycket kan jag också tilläga. Sen när jag övergick till dosering till 1 tsk 2 ggr per dag så gick jag ner till 62 kg igen? Säger det nått om att jag är en såkallad non-responders eller responders? skall jag ha ett uppehåll med kreatinet och börja med en helt ny kur med 5 tsk i 4-5 dagar eller hur? Mycket tacksam för svar!

    #453437

    Nej det gör de inte. Vikten kan bero på många andra faktorer. Om du är en non-responder vet jag inte. Du märker väl det på gymmet, blir du starkare?

    #453438

    Det vet jag inte då jag har fått en infektion precis nu:(

    Sen har jag några till frågor:

    Hur är det med insulinet när man intar kreatin? ”blir det berg och dalbana” om man tar det i samband med mellanmål då man inte tränar? är det bara före och efter träning som man ska ta det? Hur mycket mer brukar kreatin ge på dom flesta människorna?

    #453439

    Jag har diabetes och tycker mig uppleva lite höre insulinkänslighet. Jag brukar bara ta kreatinet före träning och på morgonen, men det är så jag gör. Pröva vad du gillar bäst. Du kan ju ligga på underhållsdos under din infektion och fortsätta ´när den gått över.

    #453440

    Även jag upplever en lite högre insulinkänslighet under kreatinkuren. Men det är ju inte helt säkert att det har just med kreatinet att göra. Har inga papper på det iaf. Njurarna kan ta lite extra stryk men är du en frisk människa är det inget du behöver oroa dig över.

    Min läkare avråder mig från ett högt kreatinintag under allt för lång tid då njurarna slits tillräckligt tack vare diabetesen. Men som sagt, är du frisk så är det nog helt lugnt.

    Ta kreatinet direkt efter träningen ihop med en gainer eller andra snabba kolhydrater.

    #453441

    Creatine supplementation alters insulin secretion and glucose homeostasis in vivo.

    [http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11912564]

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.