Preworkout tillskott

Home Forums Kosttillskott Preworkout tillskott

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 45 total)
  • Author
    Posts
  • #678957

    Jag har i cirka 2 år endast använt mig av gainer + kreatin efter träning och vassleprotein-drinkar under andra tider på dagen. Nu vill jag komplettera med lite mer.

    Jag funderar på att köpa någon preworkout produkt som har innehåller lite mer än bara pumpgivande och uppiggande grejer. Jag letar efter något som även innehåller antingen BCAA eller både BCAA och de andra EAA, Kreatin och Kolhydrater.

    NO-Shotgun V3 från VPX verkar innehålla det mesta. Jag vet att bra tidpunkt att ta kreatin är med gainern efter träningen för att det då lätt, snabbt och i stora mängder transporteras in i musklerna. Men om Preworkout tillskottet innehåller kreatin som Shotgun gör, ska jag då även ta kreatin tillsammans med gainern efte träningen, eller är det antingen eller?

    Ge gärna tips på andra ”kompletta” preworkout tillskott.

    #78316
    #678958

    no shotgun verkar vara en bra PWO men jag har inte hunnit testa den än men jag kan starkt rekommendera viperX, vill du ha EAA/BCAA så kostar det inte mycket att köpa separat och du vet väl att man måste ta dom direkt innan träning för att få effekt medans en pwo ska tas 30-60min innan så det är bara dumt att köpa en pwo med EAA/BCAA

    #678959

    Massacra :emo-thumb

    Hört rykten att en Massacra 2 är på väg:P

    #678960
    50cent wrote:
    no shotgun verkar vara en bra PWO men jag har inte hunnit testa den än men jag kan starkt rekommendera viperX, vill du ha EAA/BCAA så kostar det inte mycket att köpa separat och du vet väl att man måste ta dom direkt innan träning för att få effekt medans en pwo ska tas 30-60min innan så det är bara dumt att köpa en pwo med EAA/BCAA

    Precis som ovanstående säger så skall en preworkoutdrink intas ca 1h innan passet medan EAA eller BCAA skall tas innan. Jag kör själv på Fx brutal ca 1h innan passet, den motsvarar Rage med vissa små skillnader och är billigare. Sedan tar jag ca 12g EAA innan passet.

    #678961

    jag gillar Viper x.
    Främst pga av det höga innehållet av ALC.

    Kombinerar det med EAA direkt innan passet och en gainer med kreatin efteråt

    #678962
    Pepz wrote:
    jag gillar Viper x.
    Främst pga av det höga innehållet av ALC.

    Kombinerar det med EAA direkt innan passet och en gainer med kreatin efteråt

    Jag har hört att nya Rage x2 skall innehålla ALC, vet dock inte i vilka mängder

    #678963

    Har kört massacra 4-5 ggr nu o märker ingenting=/

    #678964
    Pisch wrote:
    Har kört massacra 4-5 ggr nu o märker ingenting=/

    tar du det på tom mage…

    #678965

    inte helt kanske. Men det gjorde jag itne när jag körde rage heller och den funkade bra.
    Vilken tror ni mest på av brutal fx eller viper x?

    #678966
    Pepz wrote:
    jag gillar Viper x.
    Främst pga av det höga innehållet av ALC.

    Kombinerar det med EAA direkt innan passet och en gainer med kreatin efteråt

    ALC? hehe

    #678967

    Jag har själv inte testat viper x, men Pepz rekomenderar den och innehållet låter bra. Skillnaden mellan viper x och brutal är att viper x innehåller kolhydrater i form av maltodextrin, ALC samt Rhodiola Rosea. Jag har inte tittat på mängderna men jag antar att brutal kanske innehåller något mer av de andra substanserna då en portion är ca 25 mot viper x 21 g (viper portion innehåller även 20 g kolhydrater).

    #678968
    mccarlsson wrote:
    Jag har själv inte testat viper x, men Pepz rekomenderar den och innehållet låter bra. Skillnaden mellan viper x och brutal är att viper x innehåller kolhydrater i form av maltodextrin, ALC samt Rhodiola Rosea. Jag har inte tittat på mängderna men jag antar att brutal kanske innehåller något mer av de andra substanserna då en portion är ca 25 mot viper x 21 g (viper portion innehåller även 20 g kolhydrater).

    Viper X Tillsammans med plasmjaet från gaspari ä’r gruym kombo rek varmt

    #678969

    Viper X, any day.

    #678970

    No shotgun v3 är riktigt grym om jag ens behöver säga det!
    Är själv riktigt sugen på att pröva Animal pump har hört bra om den

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 45 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.