Pris för protein

Home Forums Kosttillskott Pris för protein

  • This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Posts
  • #65854
    #460750

    Jag söker reda ut vad jag får betala för olika proteinkällor, dvs pris/gram protein. I exv Whey 80 från gymgrossisten ~0,15/gram. Sedan vad är det för tonfisk, kyckling, makrill, jordnöt. Någon som har en sammanställning, kanske till och med efter kvalitet på proteinet?

    #460751

    Jordnött som du nämner är inte ens en fullvärdig protein källa. Whey protein är väl det billigaste protein källan eller

    #460752

    Helt korrekt. Precis vad jag hade i åtanke. Ranka proteinkällor dels efter kvalitet och pris/gram. Misstänker att ägg och whey bör hamna någonstans i toppen kvalitetsmässigt och kanske whey under prismässigt i den ”klassen”, medan vegetabiliska proteinkällor lär hamna något längre ner, såsom jordnötter, vita böner med flera.

    #460753

    Sojaböner är fullvärdig! Men Mjölk, Ägg och rent kött från fisk fågel däggdjur är de bästa protein källorna så vitt jag vet. Vassle protein är ju en mycket snabb protein källa. Kesein är ju tvärt om väldigt långsam och båda är protein från mjölk. Ägg och köttprodukter är ju även det ganska långsamt om man jämför med vassle. Men bara för att de är snabbt är det ju inte ”bättre” ät varierat med protein källor!

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.