Protein och viktnedgång

Home Forums Kosttillskott Protein och viktnedgång

  • This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Posts
  • #51270
    #123736

    Hej!
    Tänkte börja köra lite whey 80 och testa på detta under en liten period och se vad det ger för resultat ihop med mitt gymmande ca 5 ggr/vecka. Jag hoppas uppnå större muskler och för mig spelar det inte så stor roll om jag går upp i vikt. Jag är medveten om att det som avgör om man går upp i vikt eller ej är om man får i sig mer kalorier än vad man gör av med. Dvs om jag redan ligger på gränsen med mitt kaloriintag kommer proteinpulvret förmodligen göra att jag går upp i vikt.

    Min fråga är:
    Ökar proteinpulvret fettförbränningen? Om jag sköter min kost i övrigt, tror ni att pulvret kommer göra gott? Känns nämligen lite ”läskigt” att testa på kosttillskott, speciellt då min pappa säger att jag lika gärna kan få i mig allt protein av mycket mat. Det känns dock lättare och roligare med en shake.

    #123737

    Det är ingen skillnad alls på att äta proteinpulver eller kycklingfilé förutom att vassleprotein tas upp snabbare av kroppen alltså är det fördelaktigt innan/efter träning. Men som sagt är mycket lättare att få i sig rätt mängd protein om dagen om man lägger till någon shake. Även smidigt som mellanmål. Okej till din fråga tror jag inte proteinpulver kommer öka din fettförbränning alls det de kan göra är att det blir lättare att få sig många gram protein på så få kalorier som möjligt.

    Börja dock inte ersätta riktigt mat med proteinpulver använd det som det är tänkt som ett tillskott.

    #123738

    och OM det ökar förbränningen så är det knappast märkvärt…

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.