Proteindrinkar

Home Forums Kosttillskott Proteindrinkar

  • This topic is empty.
Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author
    Posts
  • #71977
    #569966

    :) Nån som kan ge tips på när det är bäst på dygnet att inta sina protein drinkar?? Jag tar en till frukost, en till eftermiddags mellis, en efter träning. Vilket är bäst, Whey-80 eller Whey-100?
    Jag vill bygga muskler o bli av med fett.
    Jag har tappat lite av det där att äta riktig föda, tycker jag går upp i vikt och jag får bättre tryck när jag dricker proteindrinkar istället! På helgerna kanske jag tar en drink om dagen och försöker äta lite mer mat, men tycker inte att det funkar riktigt bra, har dålig ämnesomsättning. Har hör att man kan påverka den genom att äta flera men mindre mål om dagen, men men, jobbar på kontor så det känns mer eller mindre värdelöst att äta liksom..(eftersom man sitter still så mycket) känner mej som en ”pösmunk”!:ph34r:

    #569967
    ironlady wrote:
    :Har hör att man kan påverka den genom att äta flera men mindre mål om dagen

    Inkorrekt.

    Och din vikt påverkas inte mer eller mindre med X kcal protein från proteinpulver än samma energimängd protein från föda.

    Vassleproteinet frisätter mycket mer insulin, men är positivt för insulinkänsligheten jämfört med t ex rött kött.

    #569968

    Ok = ) med tanke på att Whey-100 är dyrare än Whey-80 så undrar man ju.. men slutsatsen blir då att då går lika bra med Whey-80 som ..-100?!

    #569969

    Jag tror personen i fråga struntar i vad som frisätter mer eller mindre insulin hon vill helt enkelt veta när på dygnet hon har mest nytta av sitt nyinköpta protein. Men grattis till ännu ett taget tillfälle att briljera med din enorma kunskap.

    Ironlady- På morgonen, som mellanmål och innan och efter träning har du störst nytta av ditt protein. I Whey 100 har man helt enkelt tagit bort i stort sett allt fett och alla kolhydrater så man har ett renare protein. Tycker du det är värt dom extra 110 kronorna så är det bättre. Jag brukar byta till Whey 100 inför tävling på diet.

    Lycka till Mvh Pontus

    #569970

    Tack Pontus för ditt svar det var ju faktiskt detta svar jag var ute efter!
    Nu vet jag hur jag ska gå till väga med med proteinet som jag fått hem:D
    Tack!:emo-thumb

    #569971

    Lånar tråden lite, hoppas det är okej.:)

    Ska snart köpa mitt första protein i pulverform (alltså whey) man tröttnar ju lite på all tonfisk tillsist..
    Till frågan: Är det någon skillnad på t.ex Twinlabs whey 100 prot. och Star Nutrition Whey-100 ?

    Ökar mina chanser att ”växa” om jag tar detta morgon, samt före / efter träning.? (jämfört med att äta tonfisk t. ex.) Äter ”vanlig” husmanskost övriga tillfällen.

    Tack på förhand!

    Och förlåt för trådkapningen.

    #569972
    Flessa wrote:
    Proteinet i pulverform är samma sak som animaliskt protein. Om vi fortfarande pratar samma mängd protein så spelar det ingen roll ifall det kommer från vasslepulver eller ifrån en burk tonfisk. :)

    Fint, men dock är det lättare att ta sig en shake.

    #569973

    kör EAA innan träning istället, de blir billigare och effektivare.

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.