Proteinpulver för Elitidrottare, Hjälp!

Home Forums Kosttillskott Proteinpulver för Elitidrottare, Hjälp!

  • This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Posts
  • #103603
    #1079301

    Tjena, det är första gången jag är inne på den är sidan så jag hoppas jag skriver på rätt sida och att ni kan hjälpa mig :)

    Jo det är så här att jag är en 16årig grabb som tränar fäktning på ganska hög nivå. Jag tränar ca 11ggr i veckan men det är svårt att alltid få i sig mat direkt efter passen som jag fattat att det är bra att få. Speciellt då det tar ca 1.5h för mig att komma hem. Så jag har funderat på det här med proteinpulver å sånt. Jag har försökt att läsa mig på men det är svårt att välja då det finns så stort utbud. Jag tänkte framförallt ta dessa pulver efter styrketräning på t ex gym. Dessa har jag kollat på :

    och

    Där jag tänkte ta en dos utav proteinpulvret och en halv utav kolhydraterna och blanda å ta direkt efter träning. och detta framförallt efter styrkepassen men även ibland efter de lite mindre styrkeinriktade. Så min fråga är om dessa är bra, bör jag komplettera med något mer eller om jag ska tänka om helt? Och i så fall vilka grejer ska jag välja och varför så jag förstår :) Tack på förhand!

    #1079348

    Hej Anton,

    Jag tycker att det ser ut som att du är på rätt spår. Blanda whey och carbs direkt efter träning så gör du en egen gainer. Bra för återhämtning och muskeltillväxt.

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.