Puryvat eller Monhydrat?

Home Forums Kosttillskott Puryvat eller Monhydrat?

  • This topic is empty.
Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author
    Posts
  • #65415
    #454173

    Just nu kör jag proteindrink efter träning, och har nu införskaffat gainer för att mixa mellan proteindrink. Ta gainer efter träning och proteindrink under dagen, så kommer jag köra nu. Tankar där?
    Jag kör även Kreatin puryvat före varje träning, både hockeypass och styrkepass!
    Men till min fråga, puryvat ökar väl uthålligheten, styrkan och hjälper till med återhämtningen? Och dessutom förbränner lite fett, och binder inget vatten?
    Men då jag är mest ute efter att öka i muskelmassa och vikt så funderar jag på att skaffa monhydrat är det något för mig ifall man vill öka något kilo?
    Eller får jag bra med hjälp att öka bra i vikt med protein/gainer och kreatin puryvat? eller hjälper puryvat inte till något alls till ökad vikt? Eller är det så att purvyat kan få mig att gå ner i vikt?

    Dessutom funderar jag på nu när jag kommer köra en burk gainer som kommer räcka runt 1,5månad för mig kan jag använda mig av proteindrinken samtidigt då? Är det bäst att köra proteindrink under dagen och gainer efter träningen?

    Vore tacksam för svar!

    #454174

    Hmm inga svar ännu!

    Så vad säger ni Puryvat eller monohydrat?

    Jag har nu själv kollat in Reflex Creapure Creatine Monohydrate. Vad tror/tänker ni om den?
    Är det ett bra kreatin och pålitlig tillverkare? Enligt omdömen så har den hjälpt många positivt och hjälpt dom ökat i vikt. Vilket jag själv är ute efter.

    Min fråga då, jag antar att man tar detta också under bara några veckor och sedan gör ett uppehåll.
    Dock kommer jag enbart köra detta en sväng, max två svängar. Är det ens värt att testa det då?
    Jag menar man går upp i vikt kanske 2-4kg under denna två perioder. Men så fort man slutar så tappar man väl allt och är tillbaka på noll igen? Förlorar man all volym?
    Dock behåller man väl styrkeökningarna antar jag, det hoppas jag i allafall? :happy:

    Eller har ni något tips på annat bra kreatin? Helst i pulver form, gillar inte kapslar vilket Reflex kreatinetet verkade vara :p

    Kanske ska nämna att jag köra på puryvat nu, men jag vet inte riktigt om det är rätt för mig.

    #454175

    Puryvat är kanske lite bättre, men mono funkar bra. Puryvat binder också vatten, det kommer inte göra så att du går ner i vikt.

    Protein under dagen funkar bra, du kan dela upp gainern och ta halva direkt före och halva efter träningen.

    #454176
    KniveN wrote:
    Puryvat är kanske lite bättre, men mono funkar bra. Puryvat binder också vatten, det kommer inte göra så att du går ner i vikt.

    Protein under dagen funkar bra, du kan dela upp gainern och ta halva direkt före och halva efter träningen.

    Pyruvate ÄR bättre

    #454177

    Här är en bra artikel av Jacob Gudiol som förklarar det du vill och behöver veta.

    [http://traningslara.se/blogg/kreatin-ett-av-fa-tillskott-som-ger-nagot/]

    Man har inte visat några fördelar med pyruvat eller andra former av kreatin jämfört med monohydrat.

    #454178

    [http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17997838]

    Studie mellan mono-citrat-pyruvate

    #454179

    Som säger att det inte gör någon praktisk skillnad, precis.

    #454180
    King Grub wrote:
    Som säger att det inte gör någon praktisk skillnad, precis.

    Jo fast det binder väl mindre vatten? Eftersom jag inte alls känner eller ser någon förändrning på min volym, känner lite mer pump bara. Med mono är väl risken att man binder riktigt mycket vatten och kan se uppsvullen ut? Och hur snyggt är det? :P

    Jag menar vad ska man med allt vatten till jag har förstått att det är bra på något vis? Men om man kan slippa det och ändå få i princip samma resultat så är det väl bättre med puryvat. Dessutom behöver man väl inte dricka lika mycket vatten med puryvat?
    Och man kan använda det under en längre period och behöver endast en dos 1h innan träning, så det finns väl några skillnader.
    Visst man går upp i vikt av monohydrate och får ökad volym det är väl den större skillnaden? Men det tappar man ändå så spelar väl ingen roll.

    Jag tror jag kör på mitt puryvat från dalblads ett tag till, appropå dalblads är det ett bra märke och man får bra valuta för pengarna så att säga? Har hört att det ska vara ett mycket bra och seriöst företag som levererar högkvalitets produkter?
    Det som är så bra är att man slipper uppladdningsfasen.

    En fråga bara, man ska ta mellan 3-5gram. Jag har dock bara ett 5ml mått som skall vara en tesked. Räcker det om jag tar en mått med 5ml, hur många gram blir det ungefär?

    #454181
    nyrreThaMan wrote:
    Jo fast det binder väl mindre vatten? Eftersom jag inte alls känner eller ser någon förändrning på min volym, känner lite mer pump bara. Med mono är väl risken att man binder riktigt mycket vatten och kan se uppsvullen ut? Och hur snyggt är det? :P

    Jag menar vad ska man med allt vatten till jag har förstått att det är bra på något vis? Men om man kan slippa det och ändå få i princip samma resultat så är det väl bättre med puryvat. Dessutom behöver man väl inte dricka lika mycket vatten med puryvat?
    Och man kan använda det under en längre period och behöver endast en dos 1h innan träning, så det finns väl några skillnader.
    Visst man går upp i vikt av monohydrate och får ökad volym det är väl den större skillnaden? Men det tappar man ändå så spelar väl ingen roll.

    Jag tror jag kör på mitt puryvat från dalblads ett tag till, appropå dalblads är det ett bra märke och man får bra valuta för pengarna så att säga? Har hört att det ska vara ett mycket bra och seriöst företag som levererar högkvalitets produkter?
    Det som är så bra är att man slipper uppladdningsfasen.

    En fråga bara, man ska ta mellan 3-5gram. Jag har dock bara ett 5ml mått som skall vara en tesked. Räcker det om jag tar en mått med 5ml, hur många gram blir det ungefär?

    Jag kör med deras pyruvat,tycker att jag får mer energi av det,annars märker jag ingen skillnad. Svårt att säga om muskeltillväxten beror på nåt kosttillskott eller att man har ätit och tränat bättre.Kanske funkar andra märken med pyruvat lika bra,har inte testat,kör även med dalblads gainer,den smakar bra men jag tycker att den funkar varken bättre eller sämre än twinlabs eller eiselts gainers,men den är godare.:emo-thumb

    #454182

    Jag har testat både och, fick precis lika bra effekt av monohydrat.

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.