Rage kombinerat med Kreatin Monohydrat

Home Forums Kosttillskott Rage kombinerat med Kreatin Monohydrat

  • This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Posts
  • #66430
    #470574

    Hej,

    Jag funderar på att byta till en PWO som rage och kombinera den med kreatin monohydrat efter träningen direkt. Nu till min fråga:

    Rage innehåller koffein och koffein är vätsketömmande om jag inte minns fel medans kreatin monohydrat är ett vätskebindande kreatin, och då blir det väl motsatt effekt? Kan jag istället köpa ett koffeinfritt rage som jag tar innan träningen och så tar jag kreatin monohydrat efter träningen? Går det bra att kombinera dessa 2 produkter?

    //Mvh

    #470575

    Rage innehåller kreatin (Tri Creatine Malate) så det är onödigt. Du kan däremot använda monohydratet på vilodagar då du inte tar Rage

    #470576

    Här är en post med lite info som kanske är dig till hjälp.
    [http://forum.body.se/showpost.php?p=579858&postcount=6]

    #470577
    Pierree wrote:
    Hej,

    Jag funderar på att byta till en PWO som rage och kombinera den med kreatin monohydrat efter träningen direkt. Nu till min fråga:

    Rage innehåller koffein och koffein är vätsketömmande om jag inte minns fel medans kreatin monohydrat är ett vätskebindande kreatin, och då blir det väl motsatt effekt? Kan jag istället köpa ett koffeinfritt rage som jag tar innan träningen och så tar jag kreatin monohydrat efter träningen? Går det bra att kombinera dessa 2 produkter?

    //Mvh

    Det går bra att ta extra kreatin efter träningen när du äter Rage med koffein.

    Se bara till att dricka ordentligt före och efter träningen.

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.