Recension: Driven Sports – CRAZE

Home Forums Kosttillskott Recension: Driven Sports – CRAZE

  • This topic is empty.
Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author
    Posts
  • #48824
    #118477
    [img=http://timmies-fitnessblogg.se/wp-content/uploads/2012/05/DS.jpg]

    Färg: Mörk lila
    Smak: Candy Grape, smaken lever upp till namnet då den är väldigt söt och besk, precis som druvor
    Pris: 299kr, 6,5kr per servering vid en skopa.
    Serveringar: 45st vid en skopa, (rekommenderat intag: 1-2 skopor).

    [img=http://timmies-fitnessblogg.se/wp-content/uploads/2012/05/tabell1.jpg]

    Efter att ha testat Craze som är en relativt ny stimprodukt så tänkte jag slänga upp en recension då det kanske finns ett intresse där ute?

    Jag hade stora förhoppningar på Craze då jag hört väldigt många positiva kommentarer, och efter dagens pass så kan jag säga att jag inte blev besviken.

    40 min innan passet tog jag 1,5skopa (rekommenderat 1-2 skopor) tillsammans med mina slow carbs och det löste sig riktigt bra i vattnet utan att klumpa sig det minsta. Från ljust pulver så gick färgen till skarp mörklila och smaken levde upp till namnet ”Candy grape” då smaken var mycket söt och besk precis som druvor.
    Inte alltför god men enligt mig så är smaken det minsta bekymret när det gäller en pwo.

    Satte mig på bussen mot gymmet och väntade på ökad puls, pirr osv. men inget kändes av.
    Började passet med knäböj, fyra lätta uppvärmnings set.
    Efter andra riktiga setet började pulsen stiga rejält, blev alldeles röd i ansiktet och kände en ovanlig ork som sakta smög sig på.
    Orken ökade efter varje set tillsammans med pulsen och jag började även svettas rätt så rejält vill jag lova..
    På 4e och nästa sista setet slängde jag på ett par extra vikter då jag kände en grym energi både fysiskt och psykiskt. Stången flög upp riktigt lätt trots att jag körde ovanligt sakta på den excentriska delen.
    Därefter gick jag vidare till liggande benpress, framsida lårcurl samt baksida lår.
    Energin höll sig i och vikterna kändes extra lätta jämfört med de tidigare passen denna vecka, trots att sömnen igår inte var den bästa.
    Efter sista setet på baksida lår kände jag mig lite illamående, vilket inte var så konstigt då jag kom på mig själv ha ett ovanligt högt tempo. Men det gick knappt att dra ner på densiteten då man hela tiden ville ta ut den nya energin.
    Efter baksida lår ökade jag vilan mellan seten och körde lite vader som inte är särskilt ansträngande och illamåendet försvann med detsamma.
    Nu 5 timmar senare känner jag fortfarande av effekten och darrningar och jag håller tummarna för sömnen inte påverkas.

    Sammanfattning:[/b]
    En riktigt grym stim som gav en ordentlig energikick och ökat välmående. Man blev allmänt glad och det upplevdes nästan som ett rus..
    Energin faller inte heller direkt utan försvinner sakta efter passet och sitter i ca 2-3 timmar. Det har gått 5 timmar sen jag tog Craze och jag känner fortfarande av energin/darrningar i kroppen. Tog 1,5 skopa på tom mage 3 timmar efter maten och 40 min innan passet, kommer att fortsätta med den här pwo;n veckan ut, och därefter köra några dagar utan för att märka skillnaden mer markant och för att inte vänja mig. Kommer dock köra en skopa istället och stegra upp.
    Vet att man ofta har en hög placebo-effekt när man testar nya produkter men då energin smög sig på och efter den märkbara effekten så kan jag säga att placebo-effekten i så fall var minimal.
    Märker jag några förändringar efter ett anal gånger så meddelar jag det!
    [4e maj]: Kan tillägga att det knappt gick att sova alls igår, ögonen rullade och tankarna gick på högvarv.. (6 timmar efter intag)..

    Plus:[/b]

    *Craze ska inte innehålla några dopingklassade ingredienser och då inte heller geranium vilket gör att man kan använda Craze på alla gym, även de som går efter RF och dess dopinglista.
    *Grym energikick.
    *Ökad välmående, blev på bättre humör.

    Minus:[/b]

    *Märkte tydligt att min aptit försämrades efter träningen, vilket förmodligen beror på att jag tog ut mig för mycket under passet så vågar inte skylla på Craze.

    Ingredienser:[/b]

    Den mest intressanta och verksamma ingrediensen i Craze är ett patenterat extrakt som utvinns ur stjälken på en speciell orkidé. Det är ett mycket vanligt extrakt som används i stor del i Kina för att stärka immunförsvaret och ge energi.

    Övriga ingredienser:[/b]

    INGREDIENS PER PORTION (5,3G) % RDI PER 100 GRAM
    Vitamin C (askorbinsyra) 250mg 417% 4,72g
    Kinesis Proprietary Blend* 4580mg Ej fastställt 86,4g
    Övrigt** 470mg Ej faststält 8,88g
    * Kinesis Proprietary Blend: Kreatin monohydrat, trimetylglycin (vattenfritt Betain), L-Citrullin, Dendrobex™ (Dendrobium-extrakt från stjälk koncentrerat för alkaloidinnehåll inklusive dendrobin, dendroxin, dendramin, B-Fenyletylamin, N,N-Dimetyl-B-Fenyletylamin, och N,N-Dietyl-B-Fenyletylamin), B-Fenyletylmin HCl, Citramine™ (Extrakt av frukten Citrus Reticulata koncentrerat för N-metyltyramininnehåll), vattenfritt koffein.

    ** Övrigt: Fukt, Citronsyra, äppelsyra, naturliga och konstgjorda smaker, sucralos, Acesulfam K, FD&C Red #40, FD&C Blue #1.

    [http://Timmies-fitnessblogg.se]

    [/b]

    [img=http://timmies-fitnessblogg.se/wp-content/uploads/2012/05/craze11.jpg]
    #118478

    hell yea!

    #118479

    Bra recension. Gillar hur du lagt upp allt. Lätt att överskåda.

    Jag håller med om allt utom vad gäller smaken. Jag tyckte den var riktigt god. Godaste PWO:n jag testat.

    #118480
    Oli wrote:
    Bra recension. Gillar hur du lagt upp allt. Lätt att överskåda.

    Jag håller med om allt utom vad gäller smaken. Jag tyckte den var riktigt god. Godaste PWO:n jag testat.

    Tack!
    Jo du har nog en poäng. Tror jag har blivit lite bortskämd med Xtend´s smaker

    #118481

    Bra recension! Kul med diagram. :emo-thumb … men var f-n tog du ingrediensförteckningen ifrån? Du skulle tagit den från vår sida så hade den blivit lite bättre. :D

    #118482

    Snygg och bra recension!

    #118483

    #118484
    Mathias Dahlgren wrote:
    Har testat 5 gånger, ca rågad skopa men känner ingenting mer än att jag får sämre ork när jag springer efter gympasset. Måste vara väldigt individuellt vad man får energi ifrån.
    Är dessutom mycket tveksam att man blir starkare av PWO!?

    Bra recension i alla fall.

    Har du tagit på tom mage?

    #118485

    #118486
    Mathias Dahlgren wrote:
    Har testat 5 gånger, ca rågad skopa men känner ingenting mer än att jag får sämre ork när jag springer efter gympasset. Måste vara väldigt individuellt vad man får energi ifrån.
    Är dessutom mycket tveksam att man blir starkare av PWO!?

    Bra recension i alla fall.

    Jaa för det första är det ju som sagt väldigt individuellt hur vi reagerar på de olika kosttillskotten. Men sen har jag inte heller använt någon typ av pwo, eller ens koffein på över ett halvt år, vilket kan ha bidragit till att jag får så bra svar av Craze.
    Låter ju skumt att du skulle få mindre ork, såvidare du inte tar ut all energi på gymmet pga Craze vilket du tydligen inte gör..
    Ökad styrka får man ju kanske inte, men ökad energi och pigghet kan ju såklart bidra till att du orkar mer vikter precis som de dagarna du inte slarvar med sömn och kost ;)
    Testa att köra utan stim ett tag kanske? :)

    #118487

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.