Slow protein, blandas hur? Blir segt..

Home Forums Kosttillskott Slow protein, blandas hur? Blir segt..

  • This topic is empty.
Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • Author
    Posts
  • #71172
    #552708

    Jag har precis fått hem bla slow pro FX från Gymvaruhuset. Ska man blanda ”natt-protein” på något speciellt sätt?
    När jag blandar i mixer blir det typ en smet, och i shaker blir det väl någorlunda bra.

    Tips någon? :what:

    #552709

    Kaseinet vill gärna klumpa sig också, jag brukar blanda 20-30gr kasein med 10-20gr vassle och extra mycket vatten för att slippa klumpar och få en bra konsistens.

    #552710

    Du kanske t.o.m. får blanda runt lite med shakern under tiden du häller i vattnet, det fick jag göra med mitt slow fx. Det kanske är olika batcher som blandas olika bra…

    #552711

    – Men det är ju just detta som gör att det är så gott ! :-)
    Chokladpudding alternativt vaniljsås/vaniljkräm gillar väl alla!?

    #552712

    Det är ju precis det som är så j*vla gott. Blanda kallt vatten och kaseinprotein med chokladsmak och skaka riktigt ordentligt. Det smakar nästan som milkshake.

    #552713
    Frida S wrote:
    – Men det är ju just detta som gör att det är så gott ! :-)
    Chokladpudding alternativt vaniljsås/vaniljkräm gillar väl alla!?

    Ja absolut, men inte med klumpar :(

    #552714
    madeleinewickman wrote:
    Jag har precis fått hem bla slow pro FX från Gymvaruhuset. Ska man blanda ”natt-protein” på något speciellt sätt?
    När jag blandar i mixer blir det typ en smet, och i shaker blir det väl någorlunda bra.

    Tips någon? :what:

    Tipset är enkelt, gillar du inte det nuvarande märket i form av smak, blandbarhet mm så prova med något annat märke…

    #552715

    Kaseinatet som vi använder till Slow FX, som också de flesta svenska märken använder, är för närvarande ganska svårlösligt. Det bästa är nog att först blanda med lite vätska för att få en homogen ”röra” och låte den stå ett tag och sen häller på lite mer vätska.

    #552716
    Henrik Eiselt wrote:
    Kaseinatet som vi använder till Slow FX, som också de flesta svenska märken använder, är för närvarande ganska svårlösligt. Det bästa är nog att först blanda med lite vätska för att få en homogen ”röra” och låte den stå ett tag och sen häller på lite mer vätska.

    Tack, det ska jag prova! :)

    Ps. Är för övrigt jättenöjd med era proteinbars Lemon. Jättegoda med perfekt tuggmotstånd!

    #552717

    30g slow protein
    160g lättmjölk

    Blanda proteinet och mjölken ordentligt (som bara den!) i en skål/bunke. Ställ i frysen i ca 20 min. Tag ut och ät.

    #552718

    Blandar jag en portion slow fx med 5 dl vatten i en shaker så blir allt frid o fröjd – tills den är slut och man ser att det ligger en stor jävla slemklump i botten varje gång.. hur tusan kommer det sig och vad är det för nått? skakar som en tok dessutom så det borde inte vara så..

    #552719
    Läskkille101 wrote:
    Blandar jag en portion slow fx med 5 dl vatten i en shaker så blir allt frid o fröjd – tills den är slut och man ser att det ligger en stor jävla slemklump i botten varje gång.. hur tusan kommer det sig och vad är det för nått? skakar som en tok dessutom så det borde inte vara så..

    Häll i vattnet först och sen proteinpulvret så borde det fungera. Jag blandar 1dl Slow-FX med 2 dl vatten och jag hittar aldrig en enda klump.

    #552720
    norbit wrote:
    Häll i vattnet först och sen proteinpulvret så borde det fungera. Jag blandar 1dl Slow-FX med 2 dl vatten och jag hittar aldrig en enda klump.

    Tack för tipset, det ska jag prova!

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.