Springa-ökad presations förmåga

Home Forums Kosttillskott Springa-ökad presations förmåga

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 16 total)
  • Author
    Posts
  • #67155
    #473658

    hej.

    Jag undrar vad man kan ta för tillskott för att få bättre uttålighet och presationsförmåga under långa/korta och intensiva spring turer?

    Snbaa kohydrater är ju bra, men vad finns emr man kan lägga i sportdrycken?

    #473659

    Du tror visst tillskott är lösningen på allt. Men koffein skulle jag säga. Inga kolhydrater om du inte löper +2 mil i alla fall.

    Beta-alanin har evidensbaserad effekt vid intervallträning.

    #473660
    ralle12 wrote:
    hej.

    Jag undrar vad man kan ta för tillskott för att få bättre uttålighet och presationsförmåga under långa/korta och intensiva spring turer?

    Snbaa kohydrater är ju bra, men vad finns emr man kan lägga i sportdrycken?

    Här är en tråd där de diskuterar om olika tillskott vid löpning..
    [http://www.mmsports.se/forum/showthread.php?t=177]

    #473661
    Eddie Vedder wrote:
    Du tror visst tillskott är lösningen på allt. Men koffein skulle jag säga. Inga kolhydrater om du inte löper +2 mil i alla fall.

    Beta-alanin har evidensbaserad effekt vid intervallträning.

    Nae det tror jag inte, konstatera inte nåt du inte vet nånting om. btw tack för tipset.

    malawiglenn: ett stavfel och du måste bara säga det, otroligt!

    olle: tack för tråden, den funkar tyvärr inte märke jag nu.

    #473662
    ralle12 wrote:
    Nae det tror jag inte, konstatera inte nåt du inte vet nånting om.

    Hur kan du få det till ett konstaterande?

    Och om jag nu tycker du verkar ha överdriven tro på kosttillskott, känns det som en orimlig tolkning om man tittar på din trådstatistik?

    Vilken nivå i konditionsidrott ligger du på? Tävlar du? Om du precis satt igång, vilket du ju har vad gäller styrketräningen (ja jag har läst alla dina trådar), så kommer ökningar i kondition stiga som tusan bara du sätter igång.

    Förlåt för att jag försöker ge dig tips du faktiskt har användning av än en tråd om tillskott du absolut inte behöver på ett annat forum.

    ralle12 wrote:
    malawiglenn: ett stavfel och du måste bara säga det, otroligt!

    Nej sex fel i stavning/grammatik med titeln inräknad.

    #473663
    Eddie Vedder wrote:
    Hur kan du få det till ett konstaterande?

    Och om jag nu tycker du verkar ha överdriven tro på kosttillskott, känns det som en orimlig tolkning om man tittar på din trådstatistik?

    Vilken nivå i konditionsidrott ligger du på? Tävlar du? Om du precis satt igång, vilket du ju har vad gäller styrketräningen (ja jag har läst alla dina trådar), så kommer ökningar i kondition stiga som tusan bara du sätter igång.

    Förlåt för att jag försöker ge dig tips du faktiskt har användning av än en tråd om tillskott du absolut inte behöver på ett annat forum.

    Nej sex fel i stavning/grammatik med titeln inräknad.

    jag är tacksam för dina tips, dessutom måste man väll inte tävla för att fråga om kosttilkott?

    Det kanske inte är ett konstanterande, men du vet ju inte vad jag tror iaf.

    #473664
    malawiglenn wrote:
    nej det var iaf 3st, känns bara oseriöst.

    känns oseriöst när du påpekar det hela tiden dessutom.

    #473665
    ralle12 wrote:
    jag är tacksam för dina tips, dessutom måste man väll inte tävla för att fråga om kosttilkott?

    Det kanske inte är ett konstanterande, men du vet ju inte vad jag tror iaf.

    Nej du behöver inte tävla. Men min poäng är att om du nu inte har en övertro på tillskott, varför tror du då att det ska ha betydande effekt i det här fallet?

    Det ena utesluter ju nämligen det andra. Om du tror att det finns ett behov av sånt småpetande när du är på den här låga nivån så har du en övertro. Har du inte en övertro så vet du att det är onödigt.

    Om vi säger såhär, du shufflar ju. Har det krävts massa prestationshöjande tillskott för att du skall bli duktig på det?

    #473666

    lägg ner nu malawiglenn! väx upp!

    #473667

    Om vi säger såhär, du shufflar ju. Har det krävts massa prestationshöjande tillskott för att du skall bli duktig på det?[/QUOTE]

    haha det är ju visserligen sant, jag kanske tror lite för mkt på kosttilskott och ska nog sluta med det för det är ju trots allt inget mirakelpulver som sagt. Det viktiga är ju bara att jag tränar och håller igång.

    Der var en ganska menningslös tråd och jag borde lyssna mer på dig som är 1000ggr mer erfaren än vad jag är.

    #473668
    ralle12 wrote:
    olle: tack för tråden, den funkar tyvärr inte märke jag nu.

    MM Forumet dök tidigare på kvällen, nu är det igång igen..

    #473669
    Olle Sparringsjö wrote:
    MM Forumet dök tidigare på kvällen, nu är det igång igen..

    okey bra! kollade in tråden nu och hitta många intressata produkter!

    :emo-thumb

    #473670

    Nån som vet hur ofta man kan träna kondition utan o skada kroppen o så.

    Kan man t.ex köt två konditionspass om dagen ett på förmiddagen ett på eftermiddagen utan problem? eller hur lång tid bör man vila i mellan passen?

    När man konditions tränar samtidigt som man styrketränar. Hur lång tid ka man vila mellan dem olika passen för bra återhämting och muskeluppbyggnad.

    #473671

    Koffein 30 min innan springturen. En fet laddning pasta ca 3 timmar innan! :)

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 16 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.