Star Nutrion Gainer Pro behöver tips

Home Forums Kosttillskott Star Nutrion Gainer Pro behöver tips

  • This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Posts
  • #100723
    #1073439

    Tjena :) Fredrik heter jag, är 187,5cm lång och väger i daxläget 71,0kg. Jag har ingen ny bild på mig men har tränat i ca 4,5mån nu och har klara resultat men är fortfarande spinkigt tränad, detta är en gammal bild men förklarar ändå min kroppsbyggnad från början: https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/206931_10150096602152325_5906832_n.jpg

    Vad jag vill är att få bli mer ”grov” vad jag skulle vilja kalla det öka i vikt och mer som detta(no homo):
    http://1.bp.blogspot.com/-Dh7ohsWsILE/TcrS4Jb9oPI/AAAAAAAAAdA/tOb5zEHTM68/s1600/jacob.jpg

    Jag har sen tidigare spelat fotboll hela mitt liv så tränar kontinuerligt några dagar i veckan. Men sedan årskiftet går jag in 110% för både gymmet och fotbollen som gör att jag har 4pass fotboll i veckan samt 4-5gympass i veckan. Men vill få tips på vad jag ska göra för att nå en ökning i vikt på rätt sätt, har köpt star nutrion gainer pro för att testa detta ska försöka få i mig 2shakar om dagen som är runt 700kcal? samtidigt som jag ska försöka äta mig så mätt jag bara kan vid varenda måltid om detta kan hjälpa! några andra tips? =)

    Mvh Fredrik

    #1073448

    Se till att du får i dig tillräckligt mycket med proteiner och fett, detta får du i dig rätt enkelt genom att käka ett par ägg om dagen, ta någon/några shakes och även ta något av kött till middagen. Innan du lägger dig kan du slänga i dig något med innehåll av kasein som är ett ”nattprotein”. Fettet kan du ta utav är tex. avokado, nötter/mandlar, fet fisk, olivolja och rapsolja. Om du får i dig tillräckligt protein/fett är det bara att exprimentera med kolhyderaterna. Se till att du får i dig rätt sorts kolhyderater (tex. inte vitt mjöl eller skräpmat). Så lägg upp lite extra ris på tallricken och tryck i dig under middagen, ta en grov macka till mellanmål med pålägg.

    Ät ofta är också ett tips om ditt mål är viktökning och avsluta alltid med shaken då den är lättare att pressa i sig ;)

    Om du vill köra riktigt seriöst och ha en detaljerad plan för hur du ska gå upp i vikt råder jag dig att
    1. Ta reda på hur mycket kalorier du förbrukar på ett dygn
    2. Lägg upp ett kostschema som överstiger detta med så mycket du vill gå upp (500 extra kcal = 0.5kg+ i veckan, 1000 extra kcal = 1kg + i veckan)
    3. Se till så att du har en bra balans mellan proteiner, fett och kolhyderater. Proteinerna ska vara 1,5-2g per kg. Fettet ska åtminstonde vara 1g/kg!

    eller köp ett skräddarsytt kostschema från en PT vilket jag rekomenderar för nybörjare inom kostområdet.

    Mvh Vincent

    #1073454

    Tack för hjälpen ska snacka med mamma om vad vi inhandlar och kika lite på det, vi äter alltid lagat mycket lax och nyttig mat, problemen ligger på dagtid då jag ofta blir utan mat under längre tider, men ska försöka ta med något eller inhandla vid skolan :)

    Mvh Fredrik

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.