tänkte köpa…. [Esapro bra för deff?]

Home Forums Kosttillskott tänkte köpa…. [Esapro bra för deff?]

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • Author
    Posts
  • #70041
    #510573

    EsaPro…är det en ok produkt, istället för min whey shake nu när våren och ”deffen” ska börja tänkte jag..???

    #510574

    När du skriver whey shake så antar jag att du menar din proteinshake?
    Tycker absolut inte att du ska byta ut den mot något som EsaPro, komplettera hellre med någon EAA produkt, den du nämnde eller någon annan som faller dig i smaken =)

    #510575

    Javisst, jag skulle göra såhär.
    Fortsätta att ta mitt wheyprotein efter varje träning, kompletterat med EsaPro strax före och efter träningen. Men personligen hade jag valt en annan EAA-produkt, närmare bestämt EAA-X eller EAA-XX för att det är min favorit bland EAA.
    Sen hade jag lagt mycket vikt på kosten då du tänker deffa, och även lagt in flera cardiopass.

    #510576
    holmberg87 wrote:
    När du skriver whey shake så antar jag att du menar din proteinshake?
    Tycker absolut inte att du ska byta ut den mot något som EsaPro, komplettera hellre med någon EAA produkt, den du nämnde eller någon annan som faller dig i smaken =)

    EsaPro är väl en EAA produkt?

    #510577
    Indec wrote:
    EsaPro är väl en EAA produkt?

    Ja!

    #510578
    Tommy Ivarsson wrote:
    Ja!

    Då förstår jag inte hans inlägg alls.

    Holmberg: kan du förklara vad du menar?

    #510579

    Jag tror han menade att TS inte skulle byta sin proteindrink mot EAA utan ta EAA som ett komplement utöver proteindrinken.
    När han skrev ”den du nämnde” så antar jag att han vet att EsaPro är en EAA.

    Men bättre att han själv förklarar men såhär förstod jag det!

    #510580

    När du skriver whey shake så antar jag att du menar din proteinshake?
    Tycker absolut inte att du ska byta ut den mot något som EsaPro, komplettera hellre med någon EAA produkt, den du nämnde eller någon annan som faller dig i smaken =)

    Kanske skrev lite otydligt, men det jag menade var: Jag tycker inte att han ska byta ut sin proteinshake mot en EAA-produkt, utan komplettera med en EAA-produkt.
    Det skrev jag väl också, ”komplettera hellre med någon EAA produkt, den du nämnde eller någon annan som faller dig i smaken =)

    #510581
    Tommy Ivarsson wrote:
    Jag tror han menade att TS inte skulle byta sin proteindrink mot EAA utan ta EAA som ett komplement utöver proteindrinken.
    När han skrev ”den du nämnde” så antar jag att han vet att EsaPro är en EAA.

    Men bättre att han själv förklarar men såhär förstod jag det!

    Precis!:emo-thumb Men som sagt kunde jag varit tydligare..

    #510582

    ok då kör jag på både och helt enkelt…för det verkar vara den allmäna åsikten av er som vet.
    Min tanke att byta ut protein shaken var snarast att undvika de extra kalorierna mot Eaa som är mer kalorisnålt som jag förstår (beroende på vad man blandar med).
    Men är det ändå mer noga mer protein under ”deff” ??

    #510583

    Vet inte hur ni andra gör under en deff, jag brukar köra ganska högt proteinintag och dra ner på kolhydrater och fett. Lägger om lite på träningen också för att förbränna mer istället för att bygga.

    #510584
    holmberg87 wrote:
    Vet inte hur ni andra gör under en deff, jag brukar köra ganska högt proteinintag och dra ner på kolhydrater och fett. Lägger om lite på träningen också för att förbränna mer istället för att bygga.

    Jag gör som du, men det sista förstår jag inte riktigt.
    Varför skulle 500kcal energi från löpning göra av med mer fett än 500 kcal från säg marklyft?

    Jag kanske har fel men jag har fått för mig att det är samma lika.

    #510585

    Men det måste väl till ganska många marklyft för att förbränna 500 kalorier ?! eller har jag fel ? Springer man intervall så går det snabbare… tror jag iaf.

    #510586

    Dock inget ont om tunga marklyft och tung styrketräning under deff då detta är ack så viktigt för att bevara muskelmassa! ;)

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.