Tips på kostanvändning

Home Forums Kosttillskott Tips på kostanvändning

  • This topic is empty.
Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • Author
    Posts
  • #70010
    #510165

    Tjenare!

    Börjar lite smått att berätta lite om åldern osv.
    Är 17 år, har gymmat i ett år nu och haft ett litet uppehåll i 2 månader.
    Väger runt 60 kilo(Ganska ”smal”).

    Hade varit lite schysst ifall man kunde få lite hjälp med detta så man kan börja få en liten uppfattning om vad man använder det till, vad det gör för nytta osv osv. Proteinet då.

    Och hade tänkt att börja gymma igen, då man har växt lite och blivit lite äldre så tänkte jag att man kunde testa lite kost tillskott.
    Så jag tänkte börja träna mer seriösare nu, men behöver hjälp lite med vad man behöver tänka på lite osv osv omkring kost tillskott.
    Är ny på forumet så jag har inte hunnit titta runt så mycket! men:

    Det jag har köpt är:
    Carbo FX – Neutral, rena kolhydrater.
    Whey FX – Vanilj smak, vassle proteinet.

    Så har iaf tittat runt lite och har hört lite olika saker om att man skall ta protein före och efter träning.

    Då är min fråga.
    Hur blandar man sin protein dricka? Det jag har testat att göra va att blanda 1 DL Protein och blandade det med 2 DL Mjölk, testade med vatten också. Är det bra eller skall man öka det, minska det..?.

    Sedan så har jag sett lite att man skall ta gainer efter träningen, det är väl bara att blanda 0.5g protein och 1g/kg kolhydrater?
    Rätta mig ifall jag inte har fattat det rätt, men blir det då –
    – 60 Gram Protein, 120 Gram kolhydrater, och vad skall man blanda det med, mängd vatten.

    En ”guide” hade varit uppskattande!
    T ex när man skall ta drinkarna, 1 timma före träningen, gymma, ta en gainer eller en till protein dricka efter.. osv osv.

    Mat kommer inte vara något problem, kommer att äta lite före gymmet och massa efter gymmet.

    tack!

    #510166

    Jag blandar min Gainer med 1.5 dl pulver med 3 dl mjölk.
    Tar 30-45 minuter innan träning och en banan och efter träningen +banan.

    #510167

    5 Steg att Fylla på och dricka en Gainer.

    STEG 1.När du tränat klart Ta ut din flaska/Shaker med din proteinblandning i .
    STEG 2. Fyll på med Vätska/Vatten (Till ungefär hälften om det är en Shaker)
    STEG 3. Shaka Banka på botten av flaskan brukar jag göra för att det inte ska bli några klumpar kvar.
    STEG 4. Öppna nu korken/Pluggen kan pysa till lite
    STEG 5. Nu kan du Äntligen sätta dig ner och dricka din Goda Härliga Anabola ProteinBlandning !

    Btw Kör på Doseringen som det står på förpackningen, brukar köra på ca 30 gram protein och 50 gram kolisar.

    Lycka till !

    #510168

    Har du aptitproblem?

    Tar det väldigt lång tid från avslutat pass tills dess att du äter en måltid?

    Är svaret nej på frågorna tycker jag du kan skippa kolhydratpulvret helt.

    #510169
    Eddie Vedder wrote:
    Har du aptitproblem?

    Tar det väldigt lång tid från avslutat pass tills dess att du äter en måltid?

    Är svaret nej på frågorna tycker jag du kan skippa kolhydratpulvret helt.

    Jag har inte aptit problem, kanske bara viktökningsproblem?( Har inte ökat värst mkt i vikt, även att man käkar som fan ).
    Så kan man bara dricka protein pulvret före & efter träningen, och ändå få ”resultat” ? :)

    #510170
    malawiglenn wrote:
    vassleproteinpulver har som störst ”effekt” i samband med styrketräning så det är dess primära änvändningsområde. Samt att du inte heller vill ”lyfta med massa mat i magen”.

    Aight, tack så mycket.
    Btw jag försökte att bifoga en word fil, som du begärde, funkade dock inte! :(

    #510171
    Boxer wrote:
    Jag blandar min Gainer med 1.5 dl pulver med 3 dl mjölk.
    Tar 30-45 minuter innan träning och en banan och efter träningen +banan.

    Varför gainern före träningen? Mår du dåligt om du äter något måntro?

    #510172
    malawiglenn wrote:
    Jag avlider om jag tränar med mat i magen :(

    Gäller det även keso/kesella 45-50minuter innan passet? En sak är ju om man pillar i sig 300gram oxkött.

    #510173
    JohanG wrote:
    Jag har inte aptit problem, kanske bara viktökningsproblem?( Har inte ökat värst mkt i vikt, även att man käkar som fan ).
    Så kan man bara dricka protein pulvret före & efter träningen, och ändå få ”resultat” ? :)

    ”Käkar som fan” är subjektivt. Många som påstår sig äta asmycket gör egentligen inte det. Visst kan det vara större portioner än innan och visst kanske den är större än bordsgrannens men det behöver inte vara stora energimängder för det. Många lever dessutom i tron att kvarg, kycklingfiléer, havregryn och tonfisk är det enda som ”bygger muskler” men det är fel.

    Här har jag skrivit lite tips:

    [http://traningslara.se/blogg/konkreta-tips-for-dig-som-vill-upp-i-vikt/]

    #510174

    Nicklas…eller kanske ”Darth Vedder” (Ja, du har uppnått ”Darth” status i mina nörd- ögon, och det är inte dåligt:D) Fy tusan vad bra traningslara.se är! Jag har läst igenom en hel del på sidan och måste säga att det är få sidor som är så bra som er! Herregud! Alla på detta forum borde ha som standard att besöka er sida OFTA, för det är riktigt, riktigt bra info och riktigt bra skrivet i samtliga articklar!:up:

    #510175
    Eddie Vedder wrote:
    ”Käkar som fan” är subjektivt. Många som påstår sig äta asmycket gör egentligen inte det. Visst kan det vara större portioner än innan och visst kanske den är större än bordsgrannens men det behöver inte vara stora energimängder för det. Många lever dessutom i tron att kvarg, kycklingfiléer, havregryn och tonfisk är det enda som ”bygger muskler” men det är fel.

    Här har jag skrivit lite tips:

    [http://traningslara.se/blogg/konkreta-tips-for-dig-som-vill-upp-i-vikt/]

    Tack så mycket. Det hjälper ! :) :up:

    #510176
    malawiglenn wrote:
    Jag besöker den med ofta! För då vet jag att Nicklas får några ören i reklamintäkter :P

    Bara om du klickar på Googleannonserna.:D

    Även om det är off topic så får jag ge ett stort tack till Wathier och JohanG, jättekul att höra!:)

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.